Asteroid zbog kog su nestali dinosaurusi udario je u Zemlju u proleće

Međunarodni tim naučnika došao je do zaključka da je asteroid koji je pre 66 miliona godina pobio gotovo sve dinosauruse u Zemlju udario u proleće.
 Asteroid zbog kog su nestali dinosaurusi udario je u Zemlju u proleće
Udar asteroida koji je napravio krater prečnika više od 180 kilometara kod mesta Čiksulub na Jukatanu, koji je okončao eru dinosaurusa, jedna je od najvećih katastrofa u istoriji Zemlje, a naučnici su sada utvrdili doba godine kada se odigrao ovaj katastrofalni događaj.

Novi dokazi sugerišu da je asteroid udario kada je na severnoj hemisferi bilo proleće, a na južnoj jesen – i izgleda da je baš zbog toga uticao na to koliko su se različite životinjske vrste brzo oporavile.
Oko 76 odsto vrsta je nestalo jer nisu uspele da se izbore sa razornim klimatskim promenama koje su se dogodile nakon udara asteroida pre 66 miliona godina.

"Ovo ključno otkriće će pomoći da se otkrije zašto je većina dinosaurusa izumrla dok su ptice i rani sisari uspeli da izbegnu izumiranje", kaže paleontolog Melani Tajn sa švedskog Univerziteta u Upsali.
S obzirom na to da je proleće tako važan period godine za reprodukciju i odgajanje potomstva, asteroid nije mogao da dođe u gore vreme za vrste na severnoj hemisferi – a istraživači misle da je ovo možda igralo ulogu u bržem oporavku koji je bio primećeno kod nekih vrsta na južnoj hemisferi.

Stručnjaci su pretraživali delove Severne Dakote u Sjedinjenim Državama da bi pronašli fosile riba koje su uginule kad je asteroid udario u Zemlju.

Koristeći izuzetno moćne rendgenske zrake i sofisticirane snimke izotopa ugljenika na fosilizovanim kostima riba koje su uginule gotovo trenutno posle udara asteroida uspeli su da zaključe da je bilo proleće.

Ovi fosili su sakupljeni na nalazištu kasne krede poznatom kao Tanis u Severnoj Dakoti. Mnogi od prikupljenih uzoraka su izuzetno dobro očuvani, što istraživačima daje jasan pogled na njihovo stanje kada su nestali.

Rezultati nove studije čiji rezultati su objavljeni u časopisu Priroda (Nature) poklapaju se sa onim objavljenim prošle godine, koji su takođe dali dokaze da je asteroid udario u vreme proleća na severnoj hemisferi.

Naučnici koji stoje iza te studije takođe su radili na lokaciji Tanis i takođe su koristili obrasce rasta u fosilima riba.

"Razdvajanje kratkoročnih i dugoročnih efekata udara na masovno izumiranje pomoći će i u otkrivanju rizika od izumiranja uzrokovanih predstojećim globalnim klimatskim promenama", navode istraživači u svom radu.
  • Avala

10.03.2022 10:01
    @Mastodont
    treba pitati uvazenog Porfirija..prvo da li je moguce da je bilo zivota pre 66 miliona godina??:))))))))
  • @mamut

09.03.2022 18:58
    Stvarno kidas logiku :-)
  • Caslav

09.03.2022 11:57
    @Mamut
    Pa, da. Mudro zboris.
    Ja se zgrozavam tih templara i ostalih vladalaca iz senki. Sta nam sve pricaju i kako nas lazu.

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.