Naučnici otkrili groblje praistorijskih letećih gmizavaca u čileanskoj pustinji

Naučnici otkrili groblje praistorijskih letećih gmizavaca u čileanskoj pustinji
Kosti pripadaju pterosaurusima, utvrdili su naučnici, letećim stvorenjima koja su živela uz dinosauruse i imala veliki raspon krila. Hranili su se filtriranjem vode kroz duge tanke zube, slično kao flamingo.
Grupa naučnika, predvođena Džonatanom Alarkonom, naučnikom na čileanskom univerzitetu, godinama je tragala za pterosaurusima, ali ovo otkriće nadmašilo je njihove nade.
"Ovo ima globalnu važnost jer su ovakvi nalazi relativno retki. Gotovo svuda u svetu pronađeni ostaci pterosaurusa su pojedinačni", rekao je Alarkon.

Otkriće ovog retkog groblja omogućiće naučnicima da proučavaju navike pterosaurusa, a ne samo njegovu anatomiju, rekao je.

"Mogli bismo da utvrdimo kako su sastavljane zajednice tih životinja, jesu li odgajale svoj podmladak ili ne", dodao je.

Još jedno neočekivano iznenađenje bilo je koliko su dobro očuvane kosti koje su otkrili naučnici.

"Većina pronađenih kostiju pterosaurusa je spljoštena, slomljena. Uprkos tome, uspeli smo da na ovom lokalitetu pronađemo sačuvane trodimenzionalne kosti", rekao je Dejvid Rubilar, upravnik paleontologije u čileanskom Muzeju nacionalne istorije.

To znatno pomaže naučnicima da bolje razumeju anatomiju pterosaurusa.

Lokalitet s otkrićima smešten je 65 km od drugog mesta gde su pronađeni ostali ostaci pterosaurusa. Ovo otkriće ide u prilog hipoteze naučnika da su pterosaurusi nekada bili široko rasprostranjeni u severnom Čileu.