Pronađen ljudski fosil, možda najstariji u Evropi

Fragment vilice otkriven prošlog meseca na severu Španije mogao bi biti najstariji fosil ljudskog pretka dosad pronađen u Evropi, rekli su španski paleontolozi.
Pronađen ljudski fosil, možda najstariji u Evropi
Naučnici su rekli da je fosil pronađen 30. juna na arheološkom nalazištu na planinskom masivu Atapuerka na severu Španije star oko 1,4 miliona godina. Dosad je najstariji fosil hominida, izumrlih primata s ljudskim obeležjima, bila vilica pronađena na istom mestu 2007. godine, za koju je procenjeno da je stara 1,2 miliona godina.
Atapuerka sadrži jednu od najbogatijih zbirki predmeta iz ljudske praistorije u Evropi.
Istraživači će sada morati da dovrše prvu procenu starosti fragmenta vilice koristeći tehnike datiranja, rekao je paleoantropolog Hoze-Marija Bermudez de Kastro, jedan od vođa istraživačkog projekta Atapuerka.

Međutim, budući da je fragment vilice pronađen otprilike dva metra ispod sloja zemlje gde je 2007. pronađena vilica, "logično je i racionalno misliti da je stariji", dodao je. Naučno datiranje fragmenta vilice će obaviti Nacionalni centar za istraživanje ljudske evolucije u Burgosu, gradu udaljenom otprilike 10 kilometara od Atapuerke.

Postupak bi trebalo da traje između šest i osam meseci, rekao je Bermudez de Kastro. Analiza bi mogla pomoći da se odgonetne kojoj vrsti hominida fragment vilice pripada i pomoći u tome da se bolje razume evolucija ljudskih bića na evropskom kontinentu.
Naučnici dosad nisu mogli sa sigurnošću da odrede kojoj je vrsti pripadala vilica otkrivena 2007. Fosil bi mogao odgovarati vrsti zvanoj homo antecessor, otkrivenoj 1990-ih.

Fondacija Atapuerka, koja upravlja nalazištem, u izjavi je rekla da je "vrlo verovatno" da fragment vilice "pripada jednoj od prvih populacija koje su kolonizovale Evropu".

Arheološko nalazište Atapuerka je 2000. godine uključeno na UNESCO-ov popis svetske baštine, što joj je omogućilo pristup finansiranju Ujedinjenih nacija.

Sadrži hiljade fosila hominida i njihovih alata, uključujući i kremen star 1,4 miliona godina pronađen 2013.

Egiptu vraćena ukradena statua Ramzesa II

Statua stara 3.400 godina koja prikazuje glavu Ramzesa II, vraćena je iz Švajcarske u Egipat, nakon što je ukradena i prokrijumčarena iz zemlje pre više od tri decenije.