Nakon erupcije podvodnog vulkana pojavilo se malo ostrvo u Tihom okeanu

Novo ostrvo se, nakon erupcije podvodnog vulkana, pojavilo na površini jugozapadnog Tihog okeana, objavila je NASA.
NASA je navela da je "novorođeno" ostrvo veoma brzo napredovalo: "Istraživači iz Geoloških službi Tonga procenili su da je površna ostrva 4.000 kvadratnih metara, a nadmorska visina 10 metara, što je 33 stope iznad nivoa mora, međutim ono što je zanimljivo ostrvo je trenutno "naraslo" na 24.000 kvadratnih metara".
"U jugozapadnom Pacifiku, greben morskog dna koji se proteže od Novog Zelanda do Tongem ima najveću gustinu podvodnih vulkana na svetu", navodi NASA.
Pacifička ploča ovde "tone" ispod dve druge male ploče, stvarajući jedan od najdubljih rovova na Zemlji i najaktivnijih vulkanskih lukova.

NASA je, takođe, u svom saopštenju dodala da su ostrva stvorena podmorskim vulkanima često kratkog veka.

Podsećanja radi, ovo nije prvi put da erupcije vulkana dovode do stvaranja novog ostrva.

Zabeleženi su periodi erupcija 1852. i 1857. godine, kada su mala ostrva bila privremeno formirana. NASA je, takođe, podsetila da su erupcije 1984. i 2006. godine proizvele ostrva sa liticama koje su bile visoke 50 do 70 metara.

Mesec će dobiti svoju vremensku zonu

Bela kuća objavila je memorandum u kojem traži od američke svemirske agencije NASA da uspostavi novi standard za lunarne vremenske prilike do 2026. godine.