Nisu gadljivi, ali pod važnim uslovom: da su vlasnici ostavili ključeve u bravi, saznaje
"Dnevnik" nezvanično.
Podsetimo, prethodnih godina kradljivci u južnoj Bačkoj uglavnom su birali dizelaše do 2.000 kubika, određenih boja. To je sada otišlo u prošlost, ali je broj krađa ostao sličan pa se u proseku desi jedna sedmično.
Stariji automobili, pa i havarisani ili pokvareni, ostali su zanimljivi. Lopovi obično prethodno poskidaju komade od skupljih metala, kojih ima u gotovo svakom automobilu, i tako izvlače maksimum.
Kradljivci kola obično rade pred zoru. Delovi kao što su Novo naselje i Limani su privlačni za njih, naročito od ponoći do zore, ali oni ponekad idu za automobilom koji se traži ili je već poručen, tako da im u krajnjem slučaju nije bitno gde će ga pronaći. Naravno, lakše će ga ukrasti u nekom zabačenom, neosvetljenom kraju, ali su se neke krađe dešavale i usred bela dana na vrlo prometnim mestima.
Inače, nove tehnologije kod automobila smanjuju broj krađa. Za njih kradljivcima treba ozbiljna elektronika. Novija SUV vozila, odnosno džipovi, neretko se prebacuju u inostranstvo, ili im ovde prekucavaju brojeve, a neki idu u delove. Delovi se prodaju preko interneta, a često su u nabavku umešani i majstori koji znaju "prave ljude". Kupac i prodavac se ne moraju ni videti jer pojedine kurirske službe imaju detaljne cenovnike pa je, recimo, za prevoz haube na razdaljinu kakva je između Šapca i Novog Sada, dovoljno samo nekoliko stotina dinara. Kod ukradenih starijih vozila prodaje se često samo limarija, a ostalo ide u sekundarne sirovine.
Na kraju, valja napomenuti da policija redovno apeluje na vozače da u svoje automobile ugrađuju alarm ili dopunsku mehaničku zaštitu i, svakako, da ne ostavljaju ključ u bravi. Naglašava da je to dobro činiti i zbog provala jer se prilikom obijanja pravi šteta koja je veća od tih dodatnih ulaganja u zaštitu.
Dolaze u Novi Sad iz okolnih mesta i rade u tandemu
Godinama "specijalizovani" lopovi dolaze u Novi Sad mahom iz drugih mesta, između ponoći i zore, i odmah se vraćaju, bez bespotrebnog zadržavanja. Oni neretko samo od toga žive. Većinom rade kao tandem ili trojka. Kradu dok ih ne uhapse, a kad izađu iz zavora, nastave time da se bave.
Obično imaju od 25 do 35 godina, u posao ih neko uvede, a potom, kad ga prerastu, prelaze na druga krivična dela, neretko prevare ili nađu nekoga da za njih radi krađe kola. Ipak, najradije izbegavaju svaki kontakt i gledaju da se brzo sklone, zato i imaju stražare, objasnili su svojevremeno iskusni operativci za
"Dnevnik".
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 9
Luna
Stiv
Silver
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar