Javna preduzeća "pojedu" četiri gradska autobusa
Sredstva za reprezentaciju, sponzorstva, reklamu, sport i humanitarne aktivnosti za 2016. su u osnovi u visini izdvojenih sredstava kao i prošle godine, ali je primetno da neka preduzeća izdvajaju daleko više od drugih.
Kako je pokazalo istraživanje 021.rs, gradska javna preduzeća uglavnom troškove za reprezentaciju, sponzorstva, sport i humanitarne donacije transprentno predstavljaju, dok su sumnjiva izdvajanja za reklamu i propagandu koja iznose preko 47.370.000 dinara. Suma nije konačna jer u planovima poslovanja za 2016. godinu nisu svi jasno prikazali ove troškove, tako da su oni veći za još nekoliko miliona.
Primetno je i da većina mnogo novca daje za pres kliping i za neke dodatne usluge koje nisu baš jasno predstavljene kao troškovi reklame i propagande. Tako za JP "Urbanizam" nije jasno koliki su zapravo troškovi, jer na jednom mestu piše 200.000 dinara za reklamu, iako u 2015. godini nisu imali ni jedan dinar za te namene, dok u drugoj tabeli piše 490.000 dinara. Moguće objašnjenje bi bilo ako su računali uslugu pres klipinga za koju su namenili 290.000 dinara.
Zanimljiv je i troškovnik JKP "Čistoća" gde u jednoj tabeli piše 1,8 miliona za reklamu, dok je u drugoj navodeno 499.000 za pres kliping i 1,4 miliona za "usluge kupovine vremena za emitovanje programa", tako da nije jasno koliko ovo preduzeće zaista izdvaja za troškove reklame i propagande.
Ipak, najzamršenija situacija je u "Vodovodu" koji na jednom mestu ima stavku od 5,9 miliona za propagandu, a na drugim mestima u planu poslovanja ima sledeće troškove: "Oglasi u štampi" 1,5 miliona, "Usluge elektronskih medija" 2,4 miliona, "Usluge produkcije emitovanja TV programa i kreiranja sadržaja u elektronskim medijima" 2,4 miliona, "Istraživanje javnosti" 1,9 miliona i "Pres kliping" 700.000 dinara. Kada se saberu sve ove cifre jasno je da suma znatno prelazi osnovnih 5,9 miliona i da ovo preduzeće nema jasno i transpretno predstavljen troškovnih izdvajanja za medijske usluge.
I u GSP postoje nelogišnosti u planu pa se tako navodi da ovo preduzeće za reklamu izdvaja 2,5 miliona dinara, a u troškovniku ima stavke "Troškovi promocije i produkcije" 2,5 miliona, "Reklama i propaganda" 2 miliona i "Saobraćajni marketing" 3 miliona. Takođe, JKP "Informatika" koja navodi da za propagandu daje 1,8 miliona dinara, ima i posebnu stavku od 2,4 miliona za press kliping.
Dodajmo da je Novosadska toplana jedino preduzeće koje je značajnije smanjilo novac za reklamu i to za 3,1 miliona dinara, pa će sada trošiti 13,7 miliona godišnje.
Preduzeće | Reprezentacija | Sponzorstvo | Reklama | Sport/Humanitarno |
Novosadska toplana | 500.000 | 400.000 | 13.760.000 | 500.000 |
Zoohigijena | 80.000 | - | 150.000 | - |
Urbanizam | 1.200.000 | 300.000 | 200.000 | -/200.000 |
Čistoća | 230.000 | - | 1.800.000 | 120.000/25.000 |
ZIG | 520.000 | - | 10.500.000 | - |
Vodovod | 520.000 | 600.000 | 5.900.000 | - |
Zelenilo | 520.000 | 510.000 | 960.000 | - |
Parking servis | 520.000 | 750.000 | 2.000.000 | 695.000 |
GSP | 520.000 | - | 2.500.000 | - |
Put | 920.000 | 180.000 | 1.700.000 | 60.000/60.000 |
Poslovni prostor | 200.000 | - | 1.700.000 | - |
Tržnica | 480.000 | 900.000 | 1.200.000 | 600.000/- |
Lisje | 280.000 | 540.000 | 1.900.000 | 1.000.000/- |
Informatika | 520.000 | 2.400.000 | 1.800.000 | 600.000/- |
Spens | 398.000 | 300.000 | 1.300.000 | - |
Stan* | - | - | - | - |
Ukupno | 7.408.000 | 6.880.000 | 47.370.000 | 3.860.000 |
*"Stan" nema usvojen plan poslovanja za 2016. godinu
Autor: Žarko Bogosavljević
Komentari 6
Kakva
Preduzeća koja drže monopol u Novom Sadu troše milione i milione na reklame, zbog čega?
Očigledno najveći novac se izdvaja da se za izbornu kampanju plate bilbordi, plakati, gostovanja u emisijama, užas koliko našeg novca troše za svoja dupeta.
@Ex Chapman
Neko iz mase
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar