"Na Drini ćuprija" pobednik Festivala profesionalnih pozorišta Vojvodine

Pobednici 67. Festivala profesionalnih pozorišta Vojvodine, koji se od 3. do 9. aprila održavao u Novom Sadu, su predstave "Na Drini ćuprija" Srpskog narodnog pozorišta i predstava za decu "Allegro con brio" Dečjeg pozorišta Subotica.
Žiri u sastavu: Dragana Varagić, Vladislava Fekete i Smiljka Seljin doneo je, nakon odgledanih 12 predstava u zvaničnoj konkurenciji, odluku da je najbolja dramska predstava Na Drini ćuprija po motivima dela Ive Andrića, a u režiji i adaptaciji Kokana Mladenovića. Odluka o dodeli pobedničke nagrade ovoj predstavi Srpskog narodnog pozorišta doneta je jednoglasno.
 
Nagradu za najbolju dečiju predstavu dobilo je Dečije pozorište Subotica za predstavu Allegro con brio, u režiji Jevgenija Ibragimova. Žiri je odluku doneo jednoglasno.
 
Nagrada za najbolju režiju dodeljena je Kokanu Mladenoviću za režiju predstave Na Drini ćuprija, a za najboljeg glumca proglašen je Arpad Mesaroš za ulogu Crnog u predstavi Crni Roberta Lenarda po viteškoj drami Ištvana Baloga i adaptaciji Ferenca Nemeta, Novosadsko pozorište/Újvidéki Színház, u režiji Žanka Tomića. Gordana Đurđević Dimić nagrađena je za ulogu Lotike u predstavi SNP Na Drini ćuprija po motivima dela Ive Andrića, u režiji i adaptaciji Kokana Mladenovića. Predstava "Crni" odnela je nagradu za najbolju muziku, a zaslužan je David Klem.
 
Dodela nagrada biće upriličena u nedelju, 9. aprila u 19 časova u Novosadskom pozorištu.
 
Sve pobednika možete pogledati OVDE.
  • Hoćemo još

    10.04.2017 00:08
    publike
    Ta predstava je imala najjaču antiratnu poruku. Pošto ne postoji jača humanistička poruka od te, a još i po delu našeg jedinog Nobelovca, nije bilo greške da ona bude izabrana. U drugačijem trenutku bi se druge predstave činile možda nekome zanimljivijim i boje režiranim. Kao što su Romeo i Julija ili Amadeus, s tim da bi ova druga uz minimalne korekcije u prvom delu, mogla da razvije svoj puni potencijal, koji je veliki, jer je i sama priča i ugao priče fantastičan i veoma smislen. A Romeo i režija Šekspira su takođe bili fascinantni. S tim što bi u sva tri slučaja trebalo zamoliti reditelje da samo malčice utišaju trenutke vikanja na sceni (na svu sreću retke), jer publika koja dolazi u pozorište ima moć percepcije i empatije , a mora da postoji i neka granica traumatizacije publike, i želja da se ona zadrži i proširi. Traumatizacija publike nije merilo kvaliteta režije, pa ne bi trebala ni da ga nepotrebno narušava, jer predstave su stvarno fantastične same po sebi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti