GSP: Autobusi korodiraju i trule, moraju se kupovati novi
U planu za ovu godinu predviđeno je da se kupi 15 solo autobusa, pet zglobnih autobusa i rekarosira 22 autobusa. Iz budžeta je već opredeljeno 100 miliona dinara za 10 solo autobusa, dok će GSP sam obezbediti još 80 miliona dinara za ovu kupovinu. To preduzeće će naći još 100 miliona dinara za pet solo autobusa, kao i 125 miliona dinara za pet zglobnih i 100 miliona dinara za rekarosiranje.
Ovo preduzeće trenutno ima 265 autobusa, i to 189 solo, 71 zglobni i pet mini-buseva. Za dnevni red vožnje neophodno je 218 vozila (157 solo i 61 zglobno). Ovaj broj će se sada smanjiti jer se u 2018. godini zbog starosti i lošeg stanja karoserija i šasija moraju rashodovati Volvo autobusi nabavljeni 1991. godine, kojih ima 24 komada, i to 14 solo i 10 zglobnih. Kada se od ukupnog broja vozila oduzmu ovi predviđeni za rashod, jasno je da sedam solo autobusa koji su kupljeni prošle godine i čija isporuka se čeka, neće biti dovoljni da se sigurno ispoštuje red vožnje. Pitanje ispravnosti je krucijalno pošto je prosečna starost vozila 12 godina.
Kako se navodi u programu GSP-a, i pored obnavljanja voznog parka u protekle dve i po godine kada je kupljeno 35 novih autobusa, 10 zglobnih i 25 solo, vozni park ima 200 autobusa koji su stariji 10 i više godina.
"Najstarija grupa vozila je iz 1991. godine i takvih autobusa ima ukupno 24. Pored kupovine autobusa, što je s razlogom uvek bio prioritet, praksa GSP je bila i da se rade rekarosiranja kako bi se produžio životni vek vozila. U ovom trenutku ukupan broj vozila koja su rekarosirana u bilo kom vremenskom periodu u prošlosti iznosi 81 i reč je o svim vozilima koja su starija od 15 godina. Poslednje rekarosiranje autobusa je bilo 2014. godine kada je to učinjeno sa 10 zglobnih vozila Volvo iz 2002. godine. U narednom periodu je neophodno to uraditi sa ostalim i nakritičniju grupu čini 100 Volvo i Ikarbus autobusa iz 2005. i 2007. godine. Od ovih 100 na 40 autobusa je već rađena sanacija korozije u sklopu preduzeća, zbog čega im je radni vek produžen za tri do četiri godine, tako da bi najhitnije trebalo srediti Ikarbusove autobuse sa garažnim brojevima od 860 do 879 kod kojih je karoserija u jako lošem stanju, truli i korodira spoljna oplata autobusa, truli profil šasije, noseći elementi", navodi se u GSP-u.
Rekarosiranje ovih dvadesetak Ikarbusovih vozila će, kako smo već pomenuli, biti finansirano sa 100 miliona dinara.
Inače, GSP u svom planu poslovanja za 2018. godinu iznosi i višegodišnji plan obnove voznog parka zaključno sa 2021. godinom, prema kojem bi se svake godine kupovalo po pet zglobnih i 10 solo autobusa za šta im treba 1,2 milijarde dinara. Takođe, posebno je predviđeno da se kupi osam solo autobusa na dizel 2019. godine po ceni od 204,4 miliona dinara i nekoliko zglobnih autobusa po ceni od 167 miliona dinara.
Za 2020. i 2021. godinu po prvi put u istoriji GSP planira se kupovina električnih autobusa. Za 10 takvih vozila gradskom prevozniku će trebati 560 miliona dinara. Što se tiče rekarosiranja autobusa GSP planira da svake od narednih četiri godine izdvoji po 100 miliona dinara, odnosno ukupno 400 miliona dinara za tu namenu.
Ukoliko bi se svi ovi planovi ostvarili, stanje voznog parka bi se značajno popravilo, jer bi 2021. godine GSP imao više od 100 autobusa mlađih od pet godina.
Komentari 42
gandži
savan
Zoki021
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar