Menu 021

Aerodrom "Čenej" treba da povezuje Vojvodinu sa Ex-Yu poslovnim centrima

Pred odbornicima u Skupštini grada u petak će se naći Predlog odluke o izradi plana detaljne regulacije Aerodroma "Čenej".
Novi Sad 25.06.2018. | 10:42 > 13:03
Aerodrom
Foto: 021.rs
Plan će obuhvatiti 148 hektara, a trebalo bi da gotov u roku od četiri meseca nakon usvajanja odluke o njegovoj izradi. Osim samog Aerodroma, plan će obuhvatiti i poljoprivredno zemljište, kao i deo Državnog puta "Horgoš - Beograd".
 
Kako se navodi u dokumentaciji, prostornim planom Republike Srbije od 2010. do 2020. godine utvrđena je mreža aerodroma, a u Novom Sadu je planiran potencijalni regionalni aerodrom. Trenutna situacija je takva da je aerodrom poljoprivredno-sportskog karaktera, te svojom travnom pistom i tehničkim karakteristima ne ispunjava uslove za odvijanje putničkog saobraćaja.
 
"Na aerodromu 'Čenej' planiraće se redovan linijski saobraćaj, saobraćaj niskobudžetnih avio kompanija, turistički čarter, radnički čarter letovi i avio-taksi letovi. Pored toga, zadržaće se i funkcije sportske i poljoprivredne avijacije. Regionalni saobraćaj planiran je da obezbedi povezivanje AP Vojvodine sa poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim okolnim zemljama", navodi se u dokumentaciji.
 
Kroz plan detaljne regulacije je predviđeno i poboljšanje saobraćajnice, proširenje kolovoza, izgradnja biciklističkih staza i trotoara, kako bi se stvorio bolji pristup Aerodromu "Čenej".
 
Podsetimo, anketa koju je nedavno sproveo 021.rs, a u kojoj je prikupljeno više od 5.000 glasova, pokazalo je da Novom Sadu najviše nedostaje komercijalni aerodrom. 
 
Od 1956. godine Aerodrom koristi i održava Aeroklub "Novi Sad", jedan od najstarijih u Srbiji. Predsednik Aerokluba Dragoljub Samardžić rekao je ranije za 021.rs da su se prethodne uprave bavile izgradnjom piste od 2,5 kilometara što je bilo nerealno i nepotrebno, jer veliki avioni već sleću u Beogradu. 
 
"Ukoliko Novosađani traže aerodrom onda sigurno da bi trebalo da ga i dobiju. Mi želimo da napravimo aerodrom koji će biti regionalnog značaja. To znači da putnici iz Vojvodine i Novog Sada ne moraju više da idu u Beograd da bi stigli do Istanbula, Soluna, Zagreba, Dubrovnika ili Banjaluke. Ako može Niš da posluje odlično, onda bi i Novi Sad, sa povoljnim cenama, mogao da ostvari dobar rezultat. U tom smislu, aerodrom jeste potreban građanima, ali moramo da se bavimo realnim temama, šta stvarno možemo da učinimo i kada. Aerodrom ne može da nikne već sutra, ali u nekoliko narednih godina je to potpuno realno očekivati. Naravno, tu je potrebna i pomoć države, eventualno stranih investitora, ali time bi trebalo da se bavi Vlada", poručio je Samardžić.
 
Dodajmo i da su u Aeroklubu "Novi Sad" započeli sa priprema da Novi Sad dobije međunarodni aerodrom za sletanje malih i sportsko-poslovnih aviona, a tu su i prostorije za carinu i pograničnu policiju.
 
Međutim, postoje i oni koji smatraju da komercijalni aerodrom u Novom Sadu neće biti funkcionalan, jer je, kako se tvrdi, izgubio bitku sa gradovima u regionu, ali i u Vojvodini. Više o planovima za Aerodrom "Čenej", i o tome da li su oni realni, čitajte OVDE.
Autor: Zoran Strika
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Vladimir
    24.12.2018 11:30
    kokoška ili jaje
    Priča o Novom Sadu i aerodromu je kao priča o kokoški i jajetu. Ako Novi Sad ne dobije aerodrom, nikada se neće razviti toliko da mu treba aerodrom. Pa vi sad vrtite to u beskrajnoj petlji.
    Ako ga ne bude imao, neće mu ni trebati, jer će neki deo komunikacija ostati van njegovog domašaja i infrastrukture. Ako ga bude imao, to će biti poboljšanje infrastrukture i to je preduslov da mu zatreba.
    Dakle, ne radi se o tome da li mu treba, nego se radi o tome da li grad može da se izbori da se dalje razvija. Ako će da tavori, ne treba mu. Ako će da raste dalje, treba mu.
    I da, konkurencija je žestoka, pogotovo u ovako siromašnoj zemlji, naravno da će svi drugi reći da ne treba. A jedini ispravan stav je paziti na sebe i reći da ne treba njima a nama je odavno neophodan, i nema tu pardona, a nema potrebe ni sakrivati iza nekih filozofija (i samo to licemerje me nervira u komentarima komentatora iz drugih mesta, a inače ih savršeno razumem).
    Ili rasteš ili propadaš.
  • НСНС
    29.06.2018 02:05
    Географија
    Видим помињу се овде аеродроми у Осијеку и Темишвару.Темишвар је од Букурешта удаљен скоро 500км.Осијек је од Загреба 250 км а иначе тај аеродром има свега неколико линија и ради са великим губитком.А Нови Сад је мање од 80км од Сурчина.Што се тиче Далмације тамо долази неколико милиона туриста у сезони па је поређење са Србијом немогуће.Дакле Новом Саду је за пољопривердно-спортске потребе сасвим довољан постојећи аеродром ако се мало среди.А што се овог пројекта тиче то је само пропаганда за изборе 2020.Мало ће пкречити и онда свечано отворити.
  • zemunac
    27.06.2018 17:51
    Kao i uvek puno SF ideja, aerodrom koji cete dobiti za cirka 30-40 god kad vecina komentatora na ovom mestu pomre ili bude u dubokom penzionerskom dobu... a pitanje je da li ce i tad trebati kakvim tempom sposobni, pametni i mladi odlaze iz ove zemlje - kad im pomru roditelji tesko da ce navracati na Limane ili u Futog.

    Uzgred, neko rece da je Surcin vas, tesko jarani iz Bachke, izgradio ga je Beograd, kao sto je izgradio i rafineriju Pancevo, Azotaru i ostalu hemijsku industriju u Pancevu (Pancevo pravi referendum da se prikljuci Beogradu, jeste li culi za to?). I anketa o najlepsim vojvodjanerskim mestima gde je provokatorski stavljen Zermun vam je pogresna, Zemun nikad nije bio u Vojvodini, sramota da to ne znate, u Srpskom vojvodstvu 1849-1961 nije bio kao vojni pogranicni grad od posebnog znacaja za carevinu, od 1928 je u sastavu Beograda sa prekidom 1941-1944 tako da kad su Tito i njegovi razbojnici formirali Vojvodinu 1945 nije ni ulazio u sastav te tvorevine. Surcin i Batajnica su oduvek bili deo zemunskog atara tako da je i tu odgovor da li je Surcin u vlasnistvu internet autonomasa.
  • zemunac
    27.06.2018 17:50
    Kao i uvek puno SF ideja, aerodrom koji cete dobiti za cirka 30-40 god kad vecina komentatora na ovom mestu pomre ili bude u dubokom penzionerskom dobu... a pitanje je da li ce i tad trebati kakvim tempom sposobni, pametni i mladi odlaze iz ove zemlje - kad im pomru roditelji tesko da ce navracati na Limane ili u Futog.

    Uzgred, neko rece da je Surcin vas, tesko jarani iz Bachke, izgradio ga je Beograd, kao sto je izgradio i rafineriju Pancevo, Azotaru i ostalu hemijsku industriju u Pancevu (Pancevo pravi referendum da se prikljuci Beogradu, jeste li culi za to?). I anketa o najlepsim vojvodjanerskim mestima gde je provokatorski stavljen Zermun vam je pogresna, Zemun nikad nije bio u Vojvodini, sramota da to ne znate, u Srpskom vojvodstvu 1849-1961 nije bio kao vojni pogranicni grad od posebnog znacaja za carevinu, od 1928 je u sastavu Beograda sa prekidom 1941-1944 tako da kad su Tito i njegovi razbojnici formirali Vojvodinu 1945 nije ni ulazio u sastav te tvorevine. Surcin i Batajnica su oduvek bili deo zemunskog atara tako da je i tu odgovor da li je Surcin u vlasnistvu internet autonomasa.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest