Plan će obuhvatiti 148 hektara, a trebalo bi da gotov u roku od četiri meseca nakon usvajanja odluke o njegovoj izradi. Osim samog Aerodroma, plan će obuhvatiti i poljoprivredno zemljište, kao i deo Državnog puta "Horgoš - Beograd".
Kako se navodi u dokumentaciji, prostornim planom Republike Srbije od 2010. do 2020. godine utvrđena je mreža aerodroma, a u Novom Sadu je planiran potencijalni regionalni aerodrom. Trenutna situacija je takva da je aerodrom poljoprivredno-sportskog karaktera, te svojom travnom pistom i tehničkim karakteristima ne ispunjava uslove za odvijanje putničkog saobraćaja.
"Na aerodromu 'Čenej' planiraće se redovan linijski saobraćaj, saobraćaj niskobudžetnih avio kompanija, turistički čarter, radnički čarter letovi i avio-taksi letovi. Pored toga, zadržaće se i funkcije sportske i poljoprivredne avijacije. Regionalni saobraćaj planiran je da obezbedi povezivanje AP Vojvodine sa poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim okolnim zemljama", navodi se u dokumentaciji.
Kroz plan detaljne regulacije je predviđeno i poboljšanje saobraćajnice, proširenje kolovoza, izgradnja biciklističkih staza i trotoara, kako bi se stvorio bolji pristup Aerodromu "Čenej".
Podsetimo, anketa koju je nedavno sproveo 021.rs, a u kojoj je prikupljeno više od 5.000 glasova, pokazalo je da Novom Sadu najviše nedostaje komercijalni aerodrom.
Od 1956. godine Aerodrom koristi i održava Aeroklub "Novi Sad", jedan od najstarijih u Srbiji. Predsednik Aerokluba Dragoljub Samardžić rekao je ranije za 021.rs da su se prethodne uprave bavile izgradnjom piste od 2,5 kilometara što je bilo nerealno i nepotrebno, jer veliki avioni već sleću u Beogradu.
"Ukoliko Novosađani traže aerodrom onda sigurno da bi trebalo da ga i dobiju. Mi želimo da napravimo aerodrom koji će biti regionalnog značaja. To znači da putnici iz Vojvodine i Novog Sada ne moraju više da idu u Beograd da bi stigli do Istanbula, Soluna, Zagreba, Dubrovnika ili Banjaluke. Ako može Niš da posluje odlično, onda bi i Novi Sad, sa povoljnim cenama, mogao da ostvari dobar rezultat. U tom smislu, aerodrom jeste potreban građanima, ali moramo da se bavimo realnim temama, šta stvarno možemo da učinimo i kada. Aerodrom ne može da nikne već sutra, ali u nekoliko narednih godina je to potpuno realno očekivati. Naravno, tu je potrebna i pomoć države, eventualno stranih investitora, ali time bi trebalo da se bavi Vlada", poručio je Samardžić.
Dodajmo i da su u Aeroklubu "Novi Sad" započeli sa priprema da Novi Sad dobije međunarodni aerodrom za sletanje malih i sportsko-poslovnih aviona, a tu su i prostorije za carinu i pograničnu policiju.
Međutim, postoje i oni koji smatraju da komercijalni aerodrom u Novom Sadu neće biti funkcionalan, jer je, kako se tvrdi, izgubio bitku sa gradovima u regionu, ali i u Vojvodini. Više o planovima za Aerodrom "Čenej", i o tome da li su oni realni, čitajte
OVDE.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 36
Vladimir
Ako ga ne bude imao, neće mu ni trebati, jer će neki deo komunikacija ostati van njegovog domašaja i infrastrukture. Ako ga bude imao, to će biti poboljšanje infrastrukture i to je preduslov da mu zatreba.
Dakle, ne radi se o tome da li mu treba, nego se radi o tome da li grad može da se izbori da se dalje razvija. Ako će da tavori, ne treba mu. Ako će da raste dalje, treba mu.
I da, konkurencija je žestoka, pogotovo u ovako siromašnoj zemlji, naravno da će svi drugi reći da ne treba. A jedini ispravan stav je paziti na sebe i reći da ne treba njima a nama je odavno neophodan, i nema tu pardona, a nema potrebe ni sakrivati iza nekih filozofija (i samo to licemerje me nervira u komentarima komentatora iz drugih mesta, a inače ih savršeno razumem).
Ili rasteš ili propadaš.
НСНС
zemunac
Uzgred, neko rece da je Surcin vas, tesko jarani iz Bachke, izgradio ga je Beograd, kao sto je izgradio i rafineriju Pancevo, Azotaru i ostalu hemijsku industriju u Pancevu (Pancevo pravi referendum da se prikljuci Beogradu, jeste li culi za to?). I anketa o najlepsim vojvodjanerskim mestima gde je provokatorski stavljen Zermun vam je pogresna, Zemun nikad nije bio u Vojvodini, sramota da to ne znate, u Srpskom vojvodstvu 1849-1961 nije bio kao vojni pogranicni grad od posebnog znacaja za carevinu, od 1928 je u sastavu Beograda sa prekidom 1941-1944 tako da kad su Tito i njegovi razbojnici formirali Vojvodinu 1945 nije ni ulazio u sastav te tvorevine. Surcin i Batajnica su oduvek bili deo zemunskog atara tako da je i tu odgovor da li je Surcin u vlasnistvu internet autonomasa.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar