Menu 021

Novosađani se žale na rad carine i dugo čekanje pošiljki iz inostranstva

Prošle godine u Pošti Novi Sad ocarinjeno je 86.216 predmeta, što je značajno veći promet u poređenju sa 2016. godinom kada je taj broj iznosio 68.938.
Novi Sad 06.07.2018. | 13:44 > 13:44
Novosađani se žale na rad carine i dugo čekanje pošiljki iz inostranstva
Foto: Pixabay
Kako piše na sajtu carina.rs, uvođenje PayPal servisa u Srbiji jedan je od razloga povećanja prometa. Ovo za sobom povlači pitanje da li su kapaciteti novosadske carinarnice dovoljni da isprate taj rast.
 
U carini pri Pošti Novi Sad na poslovima carinjenja i obračunavanja carinskih putničkih deklaracija zaposleno je devet osoba. To znači da, u proseku, svaki od tih službenika prekontroliše tridesetak pošiljki u svojoj smeni.
 
Po pravilu, od prispeća pošiljke u poštu do okončanja carinske procedure i otpremanja pošiljke na adresu, odnosno najbližu poštu radi uručenja, procedura bi trebalo da traje od tri do pet dana. 
 
Ipak, kako kažu sagovornici 021, kao i neki od korisnika koji su na Guglu ocenjivali ovu ustanovu, često je potrebno i nekoliko nedelja da pošiljka stigne na njihovu adresu nakon što je već prispela u Srbiju. Inače, korisnici dobijaju obaveštenje kada njihova pošiljka stigne iz inostranstva u carinarnicu, tako da pretpostavljaju kada bi trebalo da je očekuju na svojoj adresi.
 
Oni takođe smatraju da je ovakvih problema bilo i ranije, ali nikad u tolikoj meri kao poslednjih godinu dana, kao i da je to rezultat povećanog prometa usled dostupnosti PayPala i povećane popularnosti raznih sajtova za naručivanje među kojima su najpoznatiji eBay, Amazon i AliExpress. 
 
Novosađanin koji se na rad carine požalio 021.rs kaže i da je veliki broj građana oštećen jer se neke pošiljke, koje ne podležu carinskom postupku, carine "po slobodnom nahođenju službenika".
 
"Veliki broj pošiljaka koje carinici i pomoćni radnici ne mogu da prekontolišu se vraćaju bez ikakvog obrazloženja ili dopisa o potrebnoj dokumentaciji za uvoz. Na ovaj način se krši zakon i prava građana zbog loše organizacije posla uprave carina ispostava Pošta Novi Sad", navodi ovaj Novosađanin.
 
Na adresu Carine je protekle godine stiglo 257 zvaničnih žalbi na rešenja Carinarnice Novi Sad i 53 prigovora na obračun carinskih putničkih deklaracija u carinskoj ispostavi Pošta Novi Sad
 
Ono što građani često ne znaju je da, iako nisu sve pošiljke podložne carinjenju, na sve pakete se plaća PDV, i da carinici često, zbog nedostatka priloženog računa uz paket utvrđuju okvirne cene tako što pregledaju katalog određene firme ili traže cene sličnih proizvoda na internetu.
 
Takođe, na Gugl recenzijama korisnici napominju da su nekoliko puta pokušavali da nazovu ovu carinarnicu, ali da je linija ili uvek zauzeta ili se niko ne javlja. Ipak, kada je reporter 021 pozvao isti broj, službenici su se odmah javili. 
 
Iz carine pri novosadskoj pošti za 021 tvrde da broj radnika na poslovima carinjenja nije problem i da, ukoliko dođe do manjka radnika u nekom prometnijem periodu, oni angažuju ispomoć. Međutim, napominju da prostor u kom rade nije adekvatan za rad komisije koja je zadužena za procenu vrednosti i iznosa carine.
 
U carini naglašavaju i da pošiljke skoro uvek budu ocarinjene na vreme sa maksimalno dan ili dva kašnjenja, a da ako dođe do zastoja u pošti, to nije njihova odgovornost.
Autor: Dragana Prica - dragana@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Cecili
    22.07.2020 00:51
    Brdo
    Cekam brdo posiljki sa AliExpressa al nikako nista da stigme.Sta se desava ? Pise da je stiglo u NS al nikako ni jedan paket da dodijem
  • Dragana
    13.07.2020 11:40
    Posiljke iz inostranstva
    Pre dvadesetak godina sam primala posiljke iz inostranstva i uvek su stizale otvorene.Dakle nista se nije promenilo i dalje zivimo u Severnoj Koreji.Tuzno.
  • Gorčilo
    20.06.2020 11:46
    Srbija
    Najgore od svega jeste što mi je paket stigao iz Kine za manje od 10 dana, a u Srbiji je stajao više od dva meseca, da bi mi poslali sa sve nenormalnom cenom za carinu (tri puta većom od cene proizvoda). Da li je realno da su toliko spori i neprofesionalni? Umesto da nadju način da svoju nesposobnost kompenzuju, oni naplaćuju i uslugu otvaranja paketa?!?!?!?!?
  • Milos
    20.06.2020 11:19
    A botovi?
    U kakvoj mi zemlji živimo... Angažuju se ljudi za pisanje komentara, upravnici fontana, čuvari bilborda i kontejnera, a nema mesta da se zaposli još radnika tamo gde država ubira profit carinjenjem naših stvari? NEDOPUSTIVO je da paket dodje iz Azije za dve nedelje, a da našoj carini treba više od mesec dana da prosledi taj paket. Malo je što smo izolovani od sveta u svakom smislu, još su i ovde našli da nas koče. I posle su nam drugi krivi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest