Neregulisan prevoz putnika čamcima na Dunavu

Na Dunavu već godinama posluju takozvani taksi čamci koji prevoze putnike sa jedne obale na drugu, za određenu naknadu, a na Kamenjaru, gde je nekada bila skela, nekoliko neregistrovanih preduzetnika je čak postavilo i tablu sa natpisom "taksi čamci" kako bi reklamirali svoju uslugu.
Neregulisan prevoz putnika čamcima na Dunavu
Foto: 021.rs
Ovi ploveći taksiji često prevoze i po više od deset putnika, što bi moglo biti opasno s obzirom na to da su u pitanju plovila kraća od tri metra.
 
Takođe, problem nastaje jer Zakonom o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama, kao i Zakonom o trgovačkom brodarstvu, nije propisan rečni taksi kao vrsta prevoza, već samo linijski mesni i međumesni prevoz.
 
Iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture za 021 kažu da je za linijski međumesni prevoz registrovana samo jedna kompanija na teritoriji cele Srbije i to između Kladova i Golupca.  Ipak, ni oni, kao ni Lučka kapetanija Novi Sad, nikada nisu dobili prijavu u vezi sa ovakvom vrstom prevoza u Novom Sadu.
 
U Gradskoj upravi za saobraćaj i puteve za 021 tvrde da nije bilo zahteva za prevoz putnika u linijskoj plovidbi. Samim tim ne postoje izdata dokumenta kojima je ovakav prevoz odobren.
 
Oni takođe najavljuju akt koji će preciznije regulisati plovidbu na području Opštine Novi Sad.
 
Veliki deo plovila koja "posluju" na Kamenjaru nema istaknute registarske oznake što nije u skladu sa Pravilnikom o upisu plovidbenih dozvola čamaca, pa samim tim, i Zakonom o plovidbi. Ovo postavlja pitanje odgovornosti i bezbednosti korisnika ovih usluga, jer "taksisti" nisu registrovani za privrednu delatnost, a i broj putnika često prelazi dozvoljen s obzirom na dužinu plovila. 
 
U Udruženju lađara Srbije za 021 kažu da je ovakav prevoz svakako nelegalan, a verovatno i nebezbedan, jer bi ti ljudi morali da imaju dozvolu za prevoz putnika i da budu registrovani u Agenciji za privredne registre. Oni dodaju i da u Novom Sadu ima samo dva registrovana preduzetnika ovog tipa, i oba su profesionalni lađari koji voze brodove za brodarske kompanije.
  • Pera

    26.08.2018 22:11
    Beograd
    ......Ovo je nelojalna konkurencija i svakodnevno gubimo mušterije - kaže Vlado Plazinić, iskusni prevoznik. - Sve registracije, porez i pristan na godišnjem nivou plaćamo oko 2.500 evra, dok je pitanje da li konkurencija bilo šta plaća......
    A U BG MOZE TAMO JE REGULISANO
  • Macak

    23.08.2018 08:11
    Dunav
    Najopasniji i najbezobrazniji na vodi su vzaci glisera i skutera NEREGISTROVANIH.
    Vozilo se 1999 po 12 ljudi u smederevcima i nikad niko nije stradao a prevezeno je na hiljade i hiljade ludi. Problem su divljaci u gliserima i na skuterima.
  • hm

    22.08.2018 12:07
    Cudi me ovoliki broj glupih odgovora. Potpuno je suluda prica da drzava hoce da se ugradi, oporezuje, izvuce za sebe korist. Malo mi je i nenormalno da ne shvatate da svaka zarada ipak mora se oporezuje, zbog cega bi neko placao porez na zaradu a neko ne. Ali sve to na stranu, jel nikog ne brine sigurnost i odgovornost? Ako sam skocis i udavis se, krivac si sam, tvoj tata sto ti je dao camac, Dunav, ko god, drzavu to ne zanima. Ali sta kad se desi (a pitanje je dana) da se neko prevrne i udavi iz ovakvog organizovanog a neregulisanog biznisa, ko je onda kriv? Mama pijanog napupelog tinejdzera, ili mackice iz jednog od komentara koja bas nije vicna plivanju, koja se prevrnula dok je pravila selfi na pramcu i udavila ce, zajedno sa timom vestih advokata, zelece da zna ko je kriv, i da nekog za to posalje u zatvor i uzme debele novce. Krivci se biti drzava i grad koji su za to znali a nisu sprecili, jer im je to posao. Znaci firma mora biti registrovana, ne zbog poreza, nego zbog provernog sigurnog camca, provere onog ko camac vozi, onog ko kontrolise prsluke na svima na camcu, sve do toga da li je klizav putic kojim se ulazi u camac itd. Bila sam u nekim zestokim nedodjijama u sirotim drzavama na drugim kontinentima, ali nismo mogli preci recicu ni bilo koju vodu a da nisu bili strogo kontrolisani uslovi, jer je prevoz na vodi izuzetno visokog rizika, a kad se nezgoda desi jako mnogo kosta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti