Novosadski GSP svake nedelje ostane bez najmanje jednog vozača

GSP Novi Sad od početka godine do kraja avgusta napustilo je 46 vozača, što znači da preduzeće nedeljno ostane bez najmanje jednog vozača.
Novosadski GSP svake nedelje ostane bez najmanje jednog vozača
Foto: 021.rs
Ovaj podatak predstavnici GSP-a izneli su na sastanku Udruženja poslodavaca drumskog saobraćaja, na kom su rukovodioci svih prevoznika - privatnih i državnih, razgovarali kako da reše problem odlaska vozača. 
 
Situacija sa odlaskom vozača aktuelna je već oko godinu dana, koliko se prevoznici trude da zadrže svoje vozače koji odlaze u države EU, u potrazi za većom platom. Prosečna zarada vozača u Srbiji je između 50.000 i 60.000 dinara, dok je u zemljama EU značajno viša. Na plate su se mesecima žalili i zaposleni u GSP-u, koji su čak i protestovali i održavali štrajkove. S druge strane, iz preduzeća su u više navrata poručivali da ne mogu da utiču na odliv zaposlenih.
 
Iz GSP-a za 021 sada poručuju da i dalje, kao i drugi prevoznici, imaju problem sa odlaskom vozača, ali, kažu, ne u tolikoj meri da bi u ovom momentu organizacija javnog prevoza u Novom Sadu bila ugrožena.
 
"Preduzeće od prošle godine ima stalno otvoren konkurs za radna mesta vozača i zapošljava ih u skladu sa odobrenjima koje dobija od republičke Vlade, tako da se zasad uspešno bori sa problemom odliva vozačkog kadra", poručuju iz GSP-a za naš portal. Dodaju da je trenutno u preduzeću zaposleno 625 vozača, što je dovoljno za redovan prevoz, po redovnom redu vožnje.
 
Prevoznici su nedavno izneli ideju da se Zakon o bezbednosti saobraćaja izmeni tako da se starosna granica za dobijanje zvanja profesionalnog vozača i CPC sertifikata pomeri na 18 godina za C i CE kategorije, tj. na 20 godina za D i DE kategoriju vozila. Tako bi se uvela probna dozvola C, CE, D i DE ili dozvola za unutrašnji saobraćaj C, CE, D i DE, koja bi važila samo na teritoriji Srbije.
 
U GSP-u navode da bi "podržali svaku izmenu zakona koja bi dovela i do podizanja nivoa bezbednosti drumskog saobraćaja". 
 
Više o protestima u ovom preduzeću, koji su doveli i do ostavke bivšeg direktora, čitajte OVDE.
  • Buduci Sofer

    20.12.2018 00:04
    Posao
    Odabno su trebali staviti da se sa 20-21 godinom moze polagati za autobus.Resili bi problem kolko tolko.Drugo firma treba uzimati makar i polovne autobuse sa zapada,jeftiniji od novih a sigurno bolji od ovih starih iz 97-98 godine.Ikarbuse po meni da ne kupuje vise.Ocaj kad jedan Neobus iz 2005 izgleda bolje nego Ikarbus iz 2016 godine.
  • petar petrović

    14.10.2018 16:09
    Nemačka
    Značajno veća plata je 2000 eura.Pa ljudi vozač Novosadskog gsp treba da ispunjava uslove mađioničara i žonglera.Zimi se smrzava,leti se preznojava,prodaje i izdaje karte,odgovara za pazar,odgovara za putnike,VOZI u saobraćajnom špicu po gradu krntiju od busa.Pa vi nađite ludaka koji će to da radi za te pare.Rešenje je jednostavno:povećanje plata.
  • purgerNS

    14.10.2018 13:50
    kome oni da para nema...
    Zagreb je na samo 400km...
    niskopodni MAN autobusi...vozac ogradjen,klima radi,sve cisto...
    a cene karte u jednom smeru je oko 5 kuna(90 din)...a imas sa kraja na kraj grada oko sat i vise..tramvajem ili autobusom...pa lepo izadjes..obavis nesto i nastavis dalje..jer karta traje oko sat i pol...
    a kod nas..60 dinara ..udjes na z.stanici i izadjes na futoskoj...gotovo
    i da..plate su im oko 1000 eura
    gospodo uhljebi...krepala krava ne daje mleko

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti