FOTO: Traži se projektant garaže u Šafarikovoj

Gradska uprava je raspisala tender za izbor firme koja će pripremiti projekat i tehničku dokumentaciju za gradnju četvorospratne garaže u Šafarikovoj ulici, na mestu gde se sad nalazi okretnica GSP-a i nekoliko prizemnih objekata.
FOTO: Traži se projektant garaže u Šafarikovoj
Foto: 021.rs

Ovaj tender Uprave za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) je bio očekivan, jer se gradnja garaže najavljuje već dve godine.

Projektovanje je čekalo da se reše imovinsko-pravni odnosi. S obzirom da je Grad raspisao teneder za projekat jasno je da se napredovalo u rešavanju otkupa zemljišta ili je ceo postupak pri kraju.

U tenderskoj dokumentaciji se navodi da se garaža mora graditi na osnovu rešenja datog u arhitektonskom konkursu iz maja 2008. godine. Budući objekat od oko 9.500 kvadrata će imati podrum, suteren i četiri sprata, sa oko 300 parking mesta.


Podsetimo da je arhitektonsko rešenje garaže izabrano pre deceniju kada su Zavod za izgradnju grada (prethodnik UGZI-ja) i kompanija Matijević na međunarodnom konkursu za projekat hotela Centar i garaže izabrali rad tima koji je predvodio arhitekta Branislav Mitrović. Iako je hotel načelno sagrađen prema nacrtu, nije do kraja sve ispoštovano pa se izgled ovog objekta razlikuje u odnosu na planirani. Zbog specifičnog izgleda novosadska javnost ga je prozvala "radijator". Sada se postavlja pitanje koliko će konačni projekat i gradnja garaže biti u skladu sa nagrađenim rešenjem iz 2008. godine, odnosno da li će i tu biti odstupanja kao u slučaju hotela.

Za izradu projekta iz gradskog budćeta biće izdvojeno 15 miliona dinara, dok su ranije procene da bi sama gradnja garaže koštala više od 300 miliona dinara.



Dodajmo i da je ovo druga javna garaža koja se planira u centru, jer je Grad krenuo u i projekat izgradnje podzemne garaže ispod zelene površine kod Banovine, za šta je već raspisan tender za projektovanje.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • Nikola

    14.11.2018 16:21
    @Blade
    Znam gde se dvojka okretala. Ali znam i koliko je je stanovnika i automobila Novi Sad ima tada , a koliko ima danas. I valjda smo smo napredovali od tog vremena. Nećemo valjda da opet pravimo improvizovane okretnice po nekim uličicima, gde će se putnici gurati sa ostalim pešacima na trotoaru širine jedan metar i kisnuti jer nema mesta za nadstrešnicu. Samo zamišljam pet-šest autobusa naređanih u Šafarikovoj kako se guraju sa vozačima automobila koji ne poštuju zabranu prolaska.

    Zar nije normalno u prizemlju garaže napraviti perone za gradske autobuse? Bili bi delimično zatvoreni, kao i ostatak parkinga, ne bi ružili grad, a putnici i vozači autobusa bi konačno dobili normalno mesto za čekanje autobusa i pravljenje pauze.

    Takav autobuski terminal bi mnogo više doprineo popravljanju saobraćaja u gradu nego nekoliko desetina parking mesta koja bi tako bila izgubljena. Autobusi mogu da prevezu mnogo više putnika od automobila, naročito u centru grada gde ne postoji mogućnost za proširenje ulica.
  • Blade

    14.11.2018 11:07
    Gde ce da se okrecu?
    Da li vi koji brinete gde ce se okretati dvojka mislite da se ona oduvek tu okretala?Znate li da je polazna stanica nekada bila u Safarikovoj ispred one crkve?Ako se Safarikova zatvori za saobracaj to moze opet!Ili ce naci resenje...Kakva drama jbt...
  • Veselko

    14.11.2018 07:16
    Projektanti
    Ala sada nestručnjaci iz saobraćajne uprave trljaju ruke, biće opet masnih provizija na kojekakve projekte koji im drugi rade. Napredno, nema šta.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti