Završena polovina tunela "Čortanovci"

Završena je skoro polovina tunela "Čortanovci", koji je deo brze pruge Beograd-Budimpešta, navode u ruskoj firmi "RŽD internešenel" koja stoji iza ovog projekta.
Završena polovina tunela "Čortanovci"
Foto: Screenshot
Ova kompanija rekonstruiše postojeću i gradi novu dvokolosečnu prugu za brzine 200 kilometara na čas. Tunel "Čortanovci" i vijadukt od tri kilometra u plavnom delu Dunava su dva najsloženija železnička objekta na toj trasi. Brza pruga Beograd–Budimpešta, na delu između Stare Pazove i Novog Sada, trebalo bi da bude završena 2021. godine. 
 
"Vijadukt gradimo na deonici gde brdovit teren prelazi u ravnicu oko Dunava, što zahteva primenu zahtevnih tehničkih rešenja, od kojih su mnoga napredna za železnički inženjering u Evropi", objašnjava za "Politiku" Sergej Aleksejevič Pavlov, generalni direktor "RŽD internešenel".
 
Kako ističe Sergej Aleksejevič Pavlov, bez obzira na određene probleme, uzrokovane geološkom neusklađenošću sa projektnim obračunima u zoni izgradnje vijadukta, radovi idu ispred dinamike, a sva pitanja rešavaju zajedno sa investitorom – "Infrastruktura železnice Srbije", uz angažovanje i ruskih i međunarodnih projektnih i građevinskih organizacija. 
 
Izgradnja tunela se takođe odvija u roku. Do sada je izgrađeno 700 metara tunela, a to je oko 45 odsto svih radova.
 
"Železničke koloseke trenutno polažemo samo na onim deonicama za koje je srpska strana izdala građevinsku dozvolu. Ovde postoji kašnjenje u odnosu na dinamiku, koje je prouzrokovano upravo prolongiranjem izdavanja građevinske dozvole. Pripremamo plan za nadoknadu tog kašnjenja kako sa ruske, tako i sa srpske strane", naveo je Sergej Aleksejevič Pavlov.
 
Izgradnja vijadukta i tunela "Čortanovci" počela je 11. avgusta 2017. godine, a vrednost posla je oko 337,6 miliona dolara. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine od po 1,1 kilometar, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara. Nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
 
Ceo tekst Politike možete pročitati OVDE.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • ns

    15.01.2019 07:26
    mirovićevo čedo, koja smo mi banana još uvek ne republika
  • Dejan

    14.01.2019 16:13
    dil
    Ako sam dobro razumeo situaciju, srbi uzimaju kredite od rusa, kineza, evropske banke,mmf-a i onda narod otplacuje te kredite a kredit domacina zaposljava svoje domace firme a srbi rade skroz nebitne poslove ( skupljaju otpakte, lopate, ciste teren, osvezavaju toalete ) !!! Vlasnik re pruge ce biti kinezi, gradice je rusi a srbi se ce ponekad vozati po njoj ako bude bilo mesta i vremena ! Ako sam slucajno negde pogresio, ispravite me i dodajte nesto sto sam zaboravio !
  • Jazz

    14.01.2019 13:38
    Manite se pljuvanja i uporedjivanja sa Francuskom. Sto se ne poredimo sa Makedonijom (primera radi ). Ako ovo sve bude uradjeno i gotovo do 2022 godine biće dobro za nas svakako. Apsolutno me ne zanima ni Vučić ni Djilas kao i svi novi "vanstranački"...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Atipični umetnici pred Novosađanima

Likovna publika u vojvođanskoj prestonici ima retku priliku da u tri centralne galerije vidi izložbe/dela autora snažnog senzibiliteta i osobenog izraza.