Ova kompanija rekonstruiše postojeću i gradi novu dvokolosečnu prugu za brzine 200 kilometara na čas. Tunel "Čortanovci" i vijadukt od tri kilometra u plavnom delu Dunava su dva najsloženija železnička objekta na toj trasi. Brza pruga Beograd–Budimpešta, na delu između Stare Pazove i Novog Sada, trebalo bi da bude završena 2021. godine.
"Vijadukt gradimo na deonici gde brdovit teren prelazi u ravnicu oko Dunava, što zahteva primenu zahtevnih tehničkih rešenja, od kojih su mnoga napredna za železnički inženjering u Evropi", objašnjava za "Politiku" Sergej Aleksejevič Pavlov, generalni direktor "RŽD internešenel".
Kako ističe Sergej Aleksejevič Pavlov, bez obzira na određene probleme, uzrokovane geološkom neusklađenošću sa projektnim obračunima u zoni izgradnje vijadukta, radovi idu ispred dinamike, a sva pitanja rešavaju zajedno sa investitorom – "Infrastruktura železnice Srbije", uz angažovanje i ruskih i međunarodnih projektnih i građevinskih organizacija.
Izgradnja tunela se takođe odvija u roku. Do sada je izgrađeno 700 metara tunela, a to je oko 45 odsto svih radova.
"Železničke koloseke trenutno polažemo samo na onim deonicama za koje je srpska strana izdala građevinsku dozvolu. Ovde postoji kašnjenje u odnosu na dinamiku, koje je prouzrokovano upravo prolongiranjem izdavanja građevinske dozvole. Pripremamo plan za nadoknadu tog kašnjenja kako sa ruske, tako i sa srpske strane", naveo je Sergej Aleksejevič Pavlov.
Izgradnja vijadukta i tunela "Čortanovci" počela je 11. avgusta 2017. godine, a vrednost posla je oko 337,6 miliona dolara. Grade se dve tunelske cevi, obe dužine od po 1,1 kilometar, kao i vijadukt dužine 2,9 kilometara. Nosiće ga 58 stubova, od kojih će najviši biti 28 metara.
Ceo tekst Politike možete pročitati
OVDE.
Komentari 12
ns
Dejan
Jazz
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar