Menu 021

Banstol i Čortanovci odsečeni od Novog Sada, GSP razmatra uvođenje linije

Stanovnici Čortanovaca i Banstola traže da GSP uvede autobusku liniju do tih mesta, pošto su obustavljanjem železničkog saobraćaja na najmanje godinu dana praktično ostali bez veze sa Novim Sadom.
Novi Sad 05.02.2019. | 10:14 > 11:12
Banstol i Čortanovci odsečeni od Novog Sada, GSP razmatra uvođenje linije
Foto: 021.rs
Za žitelje naselja na tromeđi opština Sremski Karlovci, Inđija i Irig, time je, ionako loša povezanost javnim prevozom sa Karlovcima i Novim Sadom, postala dodatno otežana. Predsednik udruženja "Klub svih generacija", Branko Simonović, kaže za "Dnevnik" da su pre godinu dana uputili peticiju GSP-u sa 150 potpisa tražeći liniju do Banstola.
 
"Tada smo dobili odgovor da nas u planu za 2018. godinu nema. Počela je evo i 2019. i verovatno nas nema ni sad. Sigurno nisam jedini koji ne razume u čemu je problem - postoji put koji je nedavno obnovljen i veliki broj putnika spremnih da plate prevoz. Sada to nije više samo naš problem. Ukidanjem vozova, bez javnog prevoza do Novog Sada ostao je i veliki broj žitelja Beške i Čortanovaca, pa se nadamo da će Pokrajina učiniti nešto da se problem što pre reši", navodi Simonović. 
 
U GSP-u objašnjavaju da liniju do Čortanovaca nemaju jer to mesto ne pripada Gradu Novom Sadu, ali da u sklopu tržišnog poslovanja imaju mogućnost uvođenja međumesnih linija i da, zbog iskazane potrebe, razmatraju njeno uvođenje. 
 
"Ta linija bi bila međumesna, pa je prilikom njenog uvođenja potrebno usaglašavanje sa linijama drugih prevoznika koji voze na toj relaciji ili na području Sremskih Karlovaca i Inđije. Taj šestomesečni proces obavlja se jednom godišnje kod Privredne komore Srbije, nakon čega sledi registracija reda vožnje kod Ministarstva saobraćaja", navode u GSP-u.
 
Prema rečima predsednika karlovačke opštine Nenada Milenkovića, obavljen je razgovor sa rukovodstvom GSP-a i, prema njegovim saznanjima, taj proces je u toku. Dodao je da je u opštinskom budžetu predviđen novac za slučaj da linija ne bude rentabilna i da će lokalna samouprava nadoknatiti potreban iznos. 
 
Predsednik MZ Čortanovci Mile POštić izjavio je da sa kolegom iz MZ Beška ovih dana planira susret sa rukovodstvom GSP-a.
Autor: Dnevnik
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Pokojni Čika Franja
    13.02.2019 13:15
    dum spiro spero
    @Vufer
    Samo da se nadovežem na Vaš komentar - plus, što svake godine iz JGSP-a u inostranstvo ode izvestan broj vozača, jer se preduzećem više ne upravlja kako treba, a svako, prirodno, ide za boljim životom. Tako da - sve je manje vozača, sve više prastarih autobusa, koji vape za održavanjem, a kadar koji vodi JGSP je sve, samo ne sposoban da upravlja njim. Radnici odlaze, preduzeće propada, putnici trpe, a rukovodstvo baš briga (znaju samo građanski novac u džepove trpati, tj. nečasno rukuju s novcem koji nije njihov, a koji bi trebao, uz savesno rukovanje, preduzeće da održava i stalno čini boljim - ne uživaju više onakvo poverenje, kakvo su nekad uživali). Čast izuzecima, koji svetlaju obraz JGSP-u i koji još uvek obavljaju svoj posao odgovorno, savesno i pošteno - kad svim časnim dozlogrdi, gadno će vreme da nastupi.
  • Tokmić
    05.02.2019 21:06
    Problem
    Da će doći do ovog problema znalo se odavno u nadležnim institucijama( Ministarstvu saobraćaja i u Železnicama. Oni su najodgovorniji zašto je došlo do ovog problema, jer je isti teško rešiti u kratkom vremenu. pošto se u ovom slučaju radi o međumesnom prevozu niko ne može uvoditi linije ad hoc. To onemogućava Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i podzakonski propisi Privredne komore Srbije. Da su u ministarstvu razmišljali o ovome, a znali su odavno da će doći do obustave prevoza železnicom mogli su blagovremeno pripremiti da se obezbedi legalni alternativni prevoz autobusima. Sve ono što se sada uradi na brzinu biće protivzakonito, ali sam siguran da po onoga ko to bude radio neće biti nikakvih posledica jer nadzor je u ingerenciji Ministarstva. Neće valjda ministarstvo nekoga kažnjavati zbog sopstvenog propusta.
  • Sansa
    05.02.2019 19:21
    Gsp
    Ne bi bilo lose da se uvede nekoliko polazaka.Kad su mogli do Vrdnika sto ne bi do Čortanovaca.Kad su ukinuli voz, drzava bi trebala da pomogne a GSP je javno preduzece tako da ne bi trebalo biti problema.Linije 60,61,62 koje idu za Karlovce mogle bi produziti do Cortanovaca ako vec nece uvoditi novu liniju.Linija 84 koja ide za Lug a skrece u Svilos i Grabovo i time pokriva i ta 2 sela.Treba probati,ljudi sa sela nisu druga kategorija.
  • dijasporac
    05.02.2019 16:46
    A zasto se ne odobri privatnim autoprevoznicima da otvore linije tamo gde nema GSP-a? Recimo od Beske i Cortanovaca do Karlovaca pa odatle gradjani da hvataju GSP do grada, ako vec GSP ne da privatnicima linije na teritoriji grada. I za tu ideju treba 6 meseci da se odobri?

    Inace pre, hmmm, godina je postojala linija Cortanovci-Riblja pijaca, ukinuli su je prilikom nekih racionalizacija jet tada, ruku na srce, su preko dana autobusi imali 4-5 putnika. Danas, kad nema voza Beograd-Novi Sad je skroz druga solucija.

    Inace, kako deca iz Cortanovaca idu u srednju skolu? Pretpostavljam da idu u Karlovce iako teritorijalno pripadaju Indjiji.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest