Menu 021

U planu hotel i pešački most na ušću Kanala DTD u Dunav

Uprava za građevinsko zemljište i investicije (UGZI) raspisala je arhitektonski konkurs za idejno rešenje poslovno-ugostiteljskog objekta i pešačko-infrastrukturnog mosta na ušću Kanala Dunav-Tisa-Dunav u Dunav.
Novi Sad 26.03.2019. | 11:18 > 11:34
U planu hotel i pešački most na ušću Kanala DTD u Dunav
Foto: 021.rs
Kako se navodi u konkursnoj dokumentaciji, traži se idejno rešenje, čime će se stvoriti produžetak "omiljenog šetališta Novosađana", odnosno keja. Prva nagrada za idejno rešenje biće milion dinara, dok će za drugo i treće mesto biti dodeljene nagrade od 700.000, odnosno 400.000 dinara.
 
Od stručnjaka se traži da ponude rešenja za most, pristupne saobraćajnice, biciklističko i pešačko povezivanje sa okruženjem, način uređenja zelenih površina... Na mestu gde se planira poslovno-ugostiteljski objekat, odnosno hotel, kao i ostali sadržaji koji su predviđeni konkursom, sada se nalazi zelena površina. 
 
"Turistička atrakcija", ukoliko bude realizovana, Novosađanima i turistima koji budu prelazili preko mesta, pružiće mogućnost "opuštajućeg" posmatranja Dunava, keja, Luke Novi Sad, Rafinerije Novi Sad, Šangaja... 
 
"Sprovođenje ovog konkursa je prvi korak u realizaciji jednog od novih, planiranih mostova u Novom Sadu. Na ovaj način Grad želi da sazna kakav most žele i zaslužuju njegovi građani, ali i svi dobrodošli posetioci i gosti našeg grada", navodi se.
 
 
Kada je u pitanju most, on će biti dužine oko 180 metara, širine 6,2 metara, od čega će tri metra biti rezervisano za biciklističke staze, a ostatak za pešačke, koje će se nalaziti sa obe strane. Biciklistička staza bi bila deo međunarodnog projekta koji se zasniva na izgradnji takozvanih "zelenih puteva" i biciklističkih staza duž Dunava, a njome bi trebalo da se povežu prirodne i istorijske znamenitosti Novog Sada i susednih regija.
 
Kada je u pitanju hotel, on će se nalaziti na samom ušću Kanala u Dunav. Preporučuje se da osim smeštajnih kapaciteta, u okviru objekta bude i konferencijska sala. Takođe, zbog prirode terena, zabranjena je izgradnja podruma i suterena. 
 
Takođe, na prostoru koji je obuhvaćen planom planira se nadvišenje postojećeg kejskog zida do kote odbrane od hiljadugodišnje velike vode, preko mobilne odbrane koja se postavlja po potrebi. 
 
Celokupno rešenje moralo bi da zadovolji niz kriterijuma, od estetičnosti do ekonomičnosti i funkcionalnosti. 
 
  
 
Rok za predaju radova je 23. maj, dok žiri svoj rad mora da završi do 17. juna, a nagrađeni radovi biće predstavljeni javnosti. 
 
O izgradnji ovog mosta govori se godinama unazad. Kako je 021.rs ranije pisao, njegova izgradnja mogla bi da usledi 2020. godine, kako je i predviđeno Strategijom održivog razgoja grada. Vrednost mosta se procenjuje na oko 14 miliona dinara. 
 
Osim ovog mosta, u planovima se pominje i pešačko-biciklistički most preko od Dunavca do Ribarca, ali i most preko Ribarca koji se pominje decenijama, a koji bi trebalo da poveže Limane sa Sremskom Kamenicom. Više o tome OVDE.
Autor: Zoran Strika - strika@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Antibot
    30.03.2019 10:14
    Opet laganje!
    14 miliona dinara je po jučerašnjem srednjem kursu NBS oko 118.672 €.

    Pa dokle ćete vi, gospodo iz SNS, da lažete?!
    Ako ga napravite za toliko novca - ja ću ga platiti!
    PS: Kod vas KLUPA košta 10.000 €.
  • Cale
    29.03.2019 14:55
    "opuštajućeg" posmatranja Rafinerije Novi Sad ?! Pa vi cak ni lagati ne umete.
  • skromna
    28.03.2019 16:26
    Ja hoću gondolu!!! Beogradjani da se vozikaju gondolom, a ja da pešačim!? Pa neće moći!
  • Vidoviti Limanac
    27.03.2019 11:36
    Kunkursna dokumentacija
    Nisam na brzaka pronašao tekst konkursa ali me interesuje jedna stvar:
    Da li je konkurskm predviđena minimalna visina mosta od koje zavisi bezbedan prolazak brodova ispod istog?

    Naime ova visina je propisana Dunavskom komisijom i obzirom da će ovaj most biti na prilazu luci nema nikakvog smisla da ne poštuje odluke Dunavske komisije.
    Samo da ne bude kao "slučajno" nije dovoljno visoko pa onda novi vlasnik luke tuži grad za odštetu, kao sa autobuskom stanicom....

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest