Menu 021

Apoteku preuzimaju Nemci, Spens se ne ruši, a Kinezi bi da grade podzemne garaže

Grad je na korak da potpiše ugovor sa firmom Benu, koja je deo nemačke kompanije Feniks, o davanju u koncesiju na 15 godina Apoteke "Novi Sad".
Novi Sad 25.04.2019. | 13:21 > 16:45
Apoteku preuzimaju Nemci, Spens se ne ruši, a Kinezi bi da grade podzemne garaže
Foto: 021.rs

Ovo je samo jedna od informacija koje je gradonačelnik Miloš Vučević danas saopštio, a koje, kako kaže, govore da Novi Sad ide napred, da se razvija i da privlači i investitore. On je tako najavio gradnju podzemnih i nadzemnih garaža već od kraja ove godine, zatim parterno uređenje centra Novog Sada, rekonstrukciju Spensa uz moguću gradnju akva parka i hotela, dolazak dve strane kompanije koje će sagraditi fabrike i tako obezbediti više stotina radnih mesta, kao i proširenje kapaciteta već postojeće fabrike za 900 radnih mesta.

Za Apoteku Novi Sad, kako je naveo Vučević, bila su četiri otkupa dokumentacija, a na kraju je pristigla samo jedna ponuda i to preduzeća Benu, koje je deo multinacionalne kompanije iz Nemačke "Feniks". Za Apoteku je data ponuda od 4.238.753 evra, što je za oko 362.000 evra više od početnog iznosa. Gradonačelnik kaže da su predali i bankarske garancije i da očekuje da u junu bude potpisan ugovor. 

Prema njegovim rečima, Benu će preuzeti sve apoteke i najmanje 46 radnika. Od uplaćene sume za koncesiju od 15 godina, Grad će isplatiti zaostale zarade radnicima Apoteke "Novi Sad". Jedna apoteka u Veterniku će ostati da radi kao Apoteka "Novi Sad" u slučaju da nešto u narednih godinama krene mimo ugovora.

O izdavanju Galenske laboratorije na pet godina, Vučević je naveo da očekuje da Grad dobije dobru ponudu. Njegovo je mišljenje da će se povoljno rešiti problem Apoteke jer su već smanjili broj zaposlenih i od preostalih 65, najmanje njih 46 ide kod koncesionara, pet u Galensku laboratoriju i ostali u preostalu gradsku apoteku.

Govoreći o javno-privatnim partnerstvima Vučević je rekao i da je Grad imao već jedan pokušaj prošle godine sa JKP "Stan", ali da je ugovor raskinut odmah na početku jer je litvanski partner počeo da vrda sa uplatama. On je naveo da će Novi Sad isto učiniti i u slučaju da bude problema kod Apoteke "Novi Sad", mada ih ne očekuje jer se radi o velikoj nemačkoj kompaniji.

Gradonačelnik je dodao i da Grad neće raspisivati novi poziv za javno-privatno partnerstvo za "Stan", jer nema zainteresovanih, ali da će nastaviti da se bori za to preduzeće i da je već smanjen veliki deo dugova.

Vučević je istakao da su vrlo zadovoljni neobavezujućim javnim pozivom za javne garaže. Za projektovanje, gradnju i upravljanje podzemnim garažama u Ulici Modene, na Trgu republike, kod Banovine i nadzemne spratne garaže u Šafarikovoj, javila se jedna kineska kompanija. On je naveo da je u pitanju preduzeće čija ćerka firma trenutno u Srbiji ima najveću grinfild investiciju, ali nije otkrio ime. Samo je dodao da je ta kompanija Gradu predstavila plan da uloži 40 miliona evra u ove četiri garaže sa ukupno 1.175 parking mesta i to na period od 45 godina. Druga ponuda je stigla od jedne novosadske firme koja je pokazala spremnost da gradi podzemnu garažu u Ulici Modene. 

Vučević je naveo da će narednih meseci pripremiti tendere i raspisati ponudu za sve garaže sa željom da krajem godine počnu prvi radovi i da će vreme iskoristiti da animiraju druge potencijalne investitore, navodeći da su imali razgovor sa jednom nemačkom kompanijom o ovoj temi, ali se ona ipak nije odazvala na neobavezujući javni poziv. 

Pojasnio je da će prednost imati one kompanije koje budu htele da grade više garaža, mada će moći da se podnese prijava za svaku pojedinačnu podzemnu ili nadzemnu garažu. Prvi čovek Novog Sada je naveo i da će dosadašnji idejni projekti garaža u Ulici Modene i na Trgu republike biti zamenjeni novim, jer, na primer, Kinezi predlažu ulaz u podzemne garaže preko liftova umesto sada predviđenih klasičnih ulaza niz rampe. S druge strane, verovatno će biti uvaženi projekti koji postoje ili se prave za garaže kod Banovine i u Šafarikovoj.

On je istovremeno podsetio da ove godine kreće i uređenje pešačke zone, odnosno Pozorišnog trga, Trga slobode, Kralja Aleksandra i Modene. Prema njegovim rečima, do kraja godine kreće prva faza koja će obuhvatiti okolinu Srpskog narodnog pozorišta, a koja bi prema predračunima trebalo da košta oko 250 miliona dinara. Druga faza će uslediti 2020. godine, a potom i preostalo, a radiće se u segmentima kako deo centra Novog Sada ne bi bio potpuno zatvoren za pešake.

Kako je najavio, za popločavanje će se u velikoj meri koristiti granit umesto behatona kojim je pokriven deo centra i sve će se uskladiti sa izgradnjom podzemne garaže u Ulici Modene, kako ne bi bilo poklapanja. Gradonačelnik je ovom prilikom rekao i da Novi Sad pokušava da utiče da se reši problem sa nikad dovršenom zgradom Poštanske štedionice na Pozorišnom trgu koja tu stoji od početka devedesetih godina, ali da je spor između Pošte i jedne italijanske firme oko vlasništva za sada nerešiv. On je dodao da je toliko sve komplikovano oko dokumentacije, da ni on kao advokat i pravnik neke stvari u tom sporu ne može da objasni i shvati.

 

Kao uspešan, gradonačelnik je ocenio i neobavezujući poziv za poboljšanje energetske efikasnosti Spensa, na koji su pristigle tri strane i četiri domaće ponude. Vučević nije otkrio ko su bili ponuđači, ali je naveo da su izneli niz ideja kako da se smanje troškovi Spensa uz saradnju u periodu od 12 do 15 godina. On je dodao da će u narednim mesecima Grad početi izbor potencijalnog partnera i da je ovim lokalna vlast prihvatila stav velikog dela javnosti da se ovaj objekat star 40 godina ne ruši, nego rekonstruiše i očuva.

Gradonačelnik nije isključio mogućnost da će prilikom sređivanja Spensa prvi sprat tog objekta izgubiti komercijalne sadržaje i dobiti vrtiće, kancelarije za startap i slične sadržaje, a najavio je i da će biti dovršeni otvoreni bazeni, izgrađeni akvapark i hotel. Kako je rekao, Grad sada radi na tome da Spens opstane, jer je otpisan deo duga i stabilizovano je poslovanje uz odlazak 68 radnika, što će na godišnjem nivou uštedeti 66 miliona dinara.

Prvi čovek Novog Sada dotakao se i obližnjeg Tržnog centra Promenada navodeći da će on biti zatvoren 15. novembra ukoliko ne budu rešeni problemi sa dozvolama, odnosno podzemnim vodama i protivpožarnom zaštitom. Kako je objasnio, upoznati su da Promenada ima dogovor sa JKP "Vodovod i kanalizacija" da se podzemne vode ne pumpaju više u kanalizacioni sistem nego koriste za potrebe objekta, kao i da se sređuje protivpožarna zaštita. On je dodao i da je uveren da će sve biti rešeno pozitivno i da građani nemaju razloga za brigu.

Najavljujući investicije u Novom Sadu, Vučević je podsetio da je pre nekoliko dana u Beogradu potpisan ugovor sa švajcarskom kompanijom "Beri Kalebo" (Barry Callebaut). On je naveo da će oni na privatnoj parceli uz put M7, tj. na izlazu na autoput iz Novog Sada prema Zrenjaninu, napraviti fabriku koja će imati početni godišnji proizvodni kapacitet od 50.000 tona čokolade. Ovo je višegodišnja investicija od 50 miliona evra, a najraniji rok za početak rada je novembar 2020. godine, mada je realnije da se to desi u prvim mesecima 2021. U fabrici neće raditi veliki broj radnika, ali bi trebalo da ima mesta za 30 inženjera u odeljenju za istraživanje i razvoj.

Gradonačenik je ponovio da će više radnih mesta biti u fabrici kompanije BMTS poznatije kao Boš (Bosh), koja je zadržala nemački kadar iako je već godinama pod upravom Kineza. U fabrici koju će ova kompanija sagraditi u radnoj zoni Sever IV, na privatnom zemljištu pored prostora gde je već sagrađena fabrika Lear, posao će dobiti 440 radnika. Takođe, biće napravljen i razvojni istraživački centar za 50 inženjera. Za sada nije poznato kada će ova fabrika početi da radi.

Vučević je naveo i da postojeći investitori proširuju kapacitete, pa je tako Novi Sad informisan da će Aptiv (nekadašnji Delphi) prekoputa sadašnjeg postrojenja uz Bulevar Evrope graditi novi objekat gde će se zaposliti 900 radnika.

Gradonačelnik kaže da su sve ovo dobre vesti za Novi Sad, a dodaje da je sada iz Kine stigla vest i o potpisivanju protokola o saradnji Srbije i Kine na izgradnji Fruškogorskog koridora, što posredno znači i gradnju mosta između Petrovaradina i Ratnog ostrva kao dela ove magistralne saobraćajnice, koja će time biti i deo obilaznice oko Novog Sada.

On je dodao i da je to sve deo razvoja Novog Sada, jer time što privlače investitore i privatne partnere u budžetu ima više novca, pa će, na primer, zahvaljujući tome, sada kupiti novih 100 autobusa za GSP.

Autor: zarkob@021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Pavle
    26.04.2019 17:19
    zli umovi
    Nadam se da ne čitaju ovde vladari. Dobre savete ionako ne primaju. (Ovo je dobro ali za njih). Elem, s obzirom da na tv ne postoje zatvaranja i gašenja fabrika, a otvaranje je na ceni, moglo bi se seliti. Što se naravno već i radi, ali ne punim kapacitetom. Dovoljna je jedna fabrika, toliko je valjda ostalo, pa se može svaki dan otvarati u drugom mestu.
  • Jadranka
    26.04.2019 16:54
    Ne verujem
    Koji put vec radikali ili sns "sredjuju" centar grada. Sredili ste ga vec jednom ,ne morate ponovo.
  • Uros Milovanovic
    26.04.2019 09:27
    Ilirska 32, Novi Sad
    Javna ustanova SPENS i vi sakrivate ko su ponudioci na tenderu od Javnosti? hahahaha bando
  • Marko Trifković
    26.04.2019 08:28
    Da li će se ulična mesta uklanjati tamo gde se uvode garaže i vratiti zelenilo i zeleni pojasevi, postaviti novi pešački sadržaji, biciklističke staze i slično? Nova biciklistička staza koja vodi ka centru grada nije izgrađena bezmalo deceniju, ako izuzmemo stazu na keju. Do centra Novog Sada vodi niz linija javnog prevoza i umesto lomatanja da obezbedimo svakome da dođe u centar automobilom, mogu se pojačati javni prevoz, korišćenje bicikla i raditi na demotorizaciji. Manje zagađenja, buke, više zelenila, bezbedniji i efikasniji saobraćaj, manje potrebe za održavanjem putne infrastrukture, zdraviji građani, bolja ekonomija... Sve opcije i prednosti bi trebalo da donosiocima odluka približe upravo oni koji se bave analizom prostora i školovani su za to. Umesto toga kada se ode na javni uvid za neki plan, vidi se podizanje spratnosti (kvadrati su bitni), a kolateralna šteta su javni prostori koji se sve češće svode na parkirališta (skrivanje iza pravilnika i procedura) i par kvadrata sa žbunjem i dekorativnim drvećem... ako ima mogućnosti.

KOMENTARI nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje autora komentara.

NEMAMO nikakvu obavezu obrazlaganja odluka vezanih za izbor komentara koji će biti objavljeni i nemamo obavezu obrazlaganja odluka s tim u vezi.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari koji podstiču diskriminaciju, mržnju ili nasilje, koji sadrže pretnje, uvrede na rasnoj, verskoj i nacionalnoj osnovi, netoleranciju svake vrste, upućuju na nezakonit sadržaj ili predstavljaju osnov za utvrđivanje građanske odgovornosti. Neće biti objavljeni ni oni komentari koji su opsceni, pornografski ili klevetnički.

NEĆE BITI OBJAVLJENI komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste, koji se odnose na uređivačku politiku i koji su napisani velikim slovima.

MOLIMO VAS, obratite pažnju na pravopis i gramatiku, prednost imaju komentari koji su napisani bez pravopisnih i gramatičkih grešaka.

OGRANIČENO je pisanje komentara na 1.500 karaktera.

PORTAL 021 zadržava pravo da bez prethodnog obaveštavanja, u svakom trenutku, ukloni ili onemogući pristup bilo kom sadržaju i nalogu po sopstvenomm nahođenju, za koji se utvrdi da predstavlja kršenje odredaba ili da je na drugi način štetan za 021.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Uslovi korišćenja Pošalji vest