Menu 021

Završena biciklistička staza Begeč-Futog, nastavlja se prema Novom Sadu

Biciklističkom stazom povezani su Begeč i Futog, a staza će biti nastavljena do Novog Sada.
Novi Sad 04.05.2019. | 16:26 > 16:26
Ove godine urađena je deonica od izlaska iz Futoga do Obalske ulice u Begeču, dok su 2017. izvedeni radovi od Dunavske ulice u Futogu do izlaska iz tog mesta.
 
- Uradili smo prvih šest kilometara i 275 metara staze od Begeča ka Novom Sadu, spojili smo Begeč i Futog. Pozivamo kolege iz bačkopalanačke opštine da nam se pridruže da idemo dalje ka zapadu, a novosadska Uprava za investicije i građevinsko zemljište već priprema projektnu dokumentaciju za naredne faze. Sledi spajanje Dunavske ulice u Futogu i Ulice Sime Matavulja u Novom Sadu, dok će konačna destinacija ove deonice biti u Šekspirovoj ulici na Limanu. Kada budemo spojili Šekspirovu ulicu i Begeč, mi ćemo praktično završiti ovaj deo evropskog koridora koji prolazi kroz naš grad - izjavio je gradonačelnik Miloš Vučević. 
 
Kako je naveo, "Novosađani vole bicikl kao prevozno sredstvo, a koriste ga i za rekreaciju, tako da sada imaju jednu od najlepših staza". 
 
- Mislim da će ljubitelji biciklizma, zdravog života, uz Dunav i divnu prirodu moći istinski da uživaju. Nažalost, ima i nesavesnih ljudi koji su već krenuli kolima ovom stazom i apelujem na policiju da zaista drakonski kažnjava ljude koji ne poštuju osnovne civilizacijske norme, jer je ovo napravljeno za bicikliste - rekao je Vučević.
 
Ova staza deo je projekta Evropske biciklističke federacije kojim se razvija 14 međunarodnih biciklističkih koridora u mrežu koja pokriva čitav evropski kontinent. Biciklistička staza Novi Sad-Begeč pripada jednom od tri koridora koji prolaze kroz Srbiju, koridoru Euro velo 6, od Atlantika do Crnog mora. Ovaj koridor, koji predstavlja jednu od najpopularnijih evropskih ruta, počinje na obalama Atlantskog okeana u Francuskoj, a zatim prolazi kroz Švajcarsku, Nemačku, Austriju, Slovačku, Mađarsku, Srbiju, Hrvatsku, Bugarsku i završava se u Rumuniji, na obalama Crnog mora. Biciklistički koridor Euro velo 6, u Srbiji poznatiji kao dunavska ruta, kroz našu zemlju se proteže u dužini od 665 kilometara.
 
Ministar turizma Rasim Ljajić najavio je da ministarstvo zajedno sa pokrajinskim sekretarijatom za privredu i turizam radi na izradi projektno-tehničke dokumentacije za biciklističku stazu Beograd-Novi Sad. 
 
- To će u velikoj meri povezati dva glavna turistička centra koja donose najviše prihoda državi kada govorimo o deviznom prilivu i privlačenju stranih turista. Ova vrsta turizma, koja podrazumeva prevoz biciklom, u Srbiji poprima sve veći značaj i shodno tome joj dajemo pažnju koju objektivno zaslužuje. Verujem da će i prihodi od te vrste turizma biti sve veći, a samim tim i broj biciklista koji će dolaziti i posećivati Srbiju – rekao je Ljajić.
Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Palančanin
    13.05.2019 18:38
    Vrh
    Odlično odrađeno! Išao sam dva puta od Čelareva do Novog Sada (krenuvši iz B. Palanke gde na zalost još nije urađeno ništa da se spoje BP i Čelarevo, samim tim sam u opasnosti od drugih motornih vozila)
    Staza odlična, put kroz prirodu i čisto uživanje doduše kod Kamenjara već mora da se obrati veća pažnja jer ima dosta motornih vozila.. i samo bih one rampe postavio tako da motorna vozila be mogu da prolaze, uništiće nam stazu brzo... Rampe su stalno otvorene i to mi se ne sviđa... Nadam se da će uskoro biti odrađen deo Čelarevo - Bačka Palanka, pa na dalje prema Karađorđevu i Mladenovu :)
  • Vlada
    07.05.2019 15:26
    @Nisam struka

    Nisam ni ja struka, ali prilično sam siguran da je visina nasipa na tom mestu tolika da nije bilo potrebe za postavljanje dodatnih džakova od kako je izgrađen. A i ako je potreban pristup vozilima za održavanje, postave se prepreke pod ključem i problem je rešen. Uostalom, bilo bi i manje potrebe za održavanjem da se po njemu ne voze automobili.
  • Nisam struka
    06.05.2019 18:55
    ali mogu da zakljucim
    Ne mozete iskljuciti automobilski saobracaj ficki cunjevima ili bilo cim jer je to primarno nasip za odbranu od poplave i taj put sluzi za distribuciju gradje za odrzavanje nasipa a posebno dzakova sa peskom kada kada je vodostaj visok ili se proglasi opasnost od poplave
  • Vlada
    05.05.2019 22:42
    @dnevna staza

    Pa nije moglo, jer vi sa automobilima nema šta tu da tražite.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest