Direktor "Infrastrukture železnice Srbije"
Miroljub Jevtić za
"Dnevnik" kaže da očekuje da krajem marta 2020. godine počnu radovi na ovoj deonici, s rokom za završetak od 33 meseca, koji se računa od uvođenja izvođača u posao.
"To znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena deonica pruge za velike brzine Novi Sad-Subotica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/h kroz Srbiju", kaže Jevtić.
Vrednost ugovora je 943 miliona evra, izvođač radova je kineski konzorcijum "China railway international" i "China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom.
Ovaj projekat obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
To znači da će na toj deonici biti izgrađeno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, i izgrađene tri nove stanice u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
"Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad-Bogojevo-Sombor-Subotica i Novi Sad-Zrenjanin-Senta-Subotica", navodi Jevtić.
Mađarska strana, prema Jevtićevim saznanjima, planira da deo brze pruge kroz svoju teritoriju završi 2024. godine, ali će probati da posao završi ranije.
Komentari 20
Čika
MD-88
ex chapman
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar