Od marta radovi na pruzi Novi Sad-Subotica, biće obustavljen železnički saobraćaj

Pripreme za početak radova na pruzi od Novog Sada do Subotice privode se kraju, piše "Dnevnik".
Od marta radovi na pruzi Novi Sad-Subotica, biće obustavljen železnički saobraćaj
Foto: 021.rs
Direktor "Infrastrukture železnice Srbije" Miroljub Jevtić za "Dnevnik" kaže da očekuje da krajem marta 2020. godine počnu radovi na ovoj deonici, s rokom za završetak od 33 meseca, koji se računa od uvođenja izvođača u posao.
 
"To znači da bi do kraja 2022. godine trebalo da bude izgrađena deonica pruge za velike brzine Novi Sad-Subotica, a time i čitava pruga za brzine od 200 km/h kroz Srbiju", kaže Jevtić.
 
Vrednost ugovora je 943 miliona evra, izvođač radova je kineski konzorcijum "China railway international" i "China communications construction company", dok je ugovor o finansiranju potpisan sa kineskom Eksim bankom.
 
Ovaj projekat obuhvata trasu dvokolosečne pruge i stanice s objektima na pruzi, rekonstrukciju i modernizaciju železničkih čvorova Novi Sad, Vrbas i Subotica, denivelaciju ukrštanja pruge s drumskim i pešačko-biciklističkim stazama, kao i ugradnju elektrotehničke infrastrukture koja omogućava bezbedno odvijanje saobraćaja i uvođenje evropskog sistema upravljanja železničkim saobraćajem.
 
To znači da će na toj deonici biti izgrađeno 49 podvožnjaka, nadvožnjaka i sličnih objekata. Biće rekonstruisano devet železničkih stanica - Novi Sad, Sajlovo, Kisač, Stepanovićevo, Zmajevo, Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, i izgrađene tri nove stanice u Rumenki, Vrbasu i Lovćencu. U Vrbasu će biti izgrađen i vijadukt dužine 1,6 kilometara.
 
"Planirano je da se radovi izvode u uslovima totalne obustave železničkog saobraćaja između Novog Sada i Subotice, dok će vozovi saobraćati alternativnim pravcima Novi Sad-Bogojevo-Sombor-Subotica i Novi Sad-Zrenjanin-Senta-Subotica", navodi Jevtić.
 
Mađarska strana, prema Jevtićevim saznanjima, planira da deo brze pruge kroz svoju teritoriju završi 2024. godine, ali će probati da posao završi ranije.
  • Čika

    24.09.2019 14:50
    Odlično
    Ima to i dobrih strana - sad ni jedan voz ne kasni u Novi Sad...
  • MD-88

    24.09.2019 12:09
    @ Sloba53
    Evropa je uložila pare u Most, primarno zbog rečnog koridora, da bi bila omogućena plovidba od Crnog mora do Mađarske, Austrije i Nemačke, sekundarno zbog Železnice. Usko grlo na Dunavu predstavljao je Perošević i ostaci porušenog Žeželja. Takav i toliki Žeželj železnici nije trebao, kao što joj ni "brza" železnica nije trebala u neko vreme: („Брзе пруге”, као алтернатива ваздушном транспорту, чак ни у релативно дугорочном периоду Републици Србији нису потребне., izvor: СТРАТЕГИЈA РАЗВОЈА ЖЕЛЕЗНИЧКОГ, ДРУМСКОГ, ВОДНОГ, ВАЗДУШНОГ И ИНТЕРМОДАЛНОГ ТРАНСПОРТА У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ОД 2008. ДО 2015. ГОДИНЕ, str 34. http://www.gs.gov.rs/english/strategije-vs.html , tačka 10. u delu 2. Infrastruktura).
  • ex chapman

    24.09.2019 08:12
    @Milan
    Milane, sram te bilo!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti