Menu 021

Agencija koja zapošljava radnike na RTV-u ne postoji u registru

Novosadska agencija Laboris HRS, koja je na tenderu dobila ugovor vredan 200 miliona dinara za posredovanje pri zapošljavanju na Radio-televiziji Vojvodina, ne nalazi se u Registru agencija za zapošljavanje pri Ministarstvu za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja.
Novi Sad 16.01.2020. | 20:32 > 21:13
 Agencija koja zapošljava radnike na RTV-u ne postoji u registru
Foto: 021.rs
Uvidom u spomenuti registar, može se zaključiti da se u njemu trenutno nalazi 120 agencija, od kojih je 10 iz Novog Sada, ali ne i Laboris HRS. To zapravo znači da je ta agencija došla do posla vrednog 200 miliona dinara protivno nedavno usvojenom Zakonu o agencijama za zapošljavanje, jer nije registrovana kao agencija za zapošljavanje, prenosi VOICE.
 
Pomenuti zakon propisuje da su sve agencije koje se bave posredovanjem pri zapošljavanju u obavezi da od 1. januara 2020, osim ispunjenja neophodnih uslova prostorne i kadrovske opremljenosti, imaju dozvolu resornog ministarstva za obavljanje pomenute delatnosti. Tek nakon toga ispunjavaju uslov za upis u Registar agencija.
 
Menadžment RTV-a potpisao je 6. januara ugovor s konzorcijumom novosadskih agencija Montop HRS i Laboris HRS za usluge angažovanja 371 radnika. Vrednost ugovora je 200 miliona dinara i on će važiti dok novac ne bude bio potrošen. Montop HRS nalazi se u Registru agencija.
 
Kako saznaje VOICE, osnivač agencije Laboris HRS je Vesko Pižurica, donedavno vlasnik novosadske agencije Optimum MV-NS, čiji rad proverava Posebno odeljenje za suzbijanje korupcije Višeg javnog tužilaštva u Novom Sadu, zbog navodnih zloupotreba položaja odgovornih lica radi pribavljanja protivpravne imovinske koristi u vrednosti od 200 miliona dinara.
 
Osim Optimuma, tužilaštvo proverava i poslovanje agencije Montop HRS, kao i beogradske agencije Sequester Employment. Te tri agencije činile su konzorcijum koji je za 200 miliona dinara već posredovao u angažovanju radnika na RTV-u tokom 2019. godine. Razlog za to je krivična prijava koju je protiv konzorcijuma podneo Sindikat Nezavisnost RTV-a, pošto agencija Optimum nije ispunjavala uslov za učešće na tenderu jer je pravosnažno osuđena zbog angažovanja radnika na crno.
 
Procenjuje se da radnici angažovani posredstvom agencija na RTV-u koštaju sedam odsto više nego stalno zaposleni na istim poslovima, zbog provizija koje uzimaju agencije.
 
Zakon će doneti još neke novine pri zapošljavanju
 
Još jednu bitnu novinu donosi Zakon o agencijskom zapošljavanju koji će stupiti na snagu 1. marta ove godine, a odnosi se na to kakav će status imati zaposleni posredstvom agencija. U tom delu zakon propisuje određena ograničenja.
 
Član 14. propisuje da ukupan broj ustupljenih zaposlenih u radnom odnosu na određeno vreme kod poslodavca korisnika (agencije) ne može da bude veći od 10 odsto od ukupnog broja zaposlenih kod poslodavca korisnika (RTV) na dan zaključenja ugovora o ustupanju zaposlenih, odnosno na dan izmene tog ugovora kojima se menja broj ustupljenih zaposlenih.
 
S obzirom na to da u RTV-u ima oko 1.200 zaposlenih, agencije Montop i Laboris moći će da na određeno vreme angažuju maksimalno 120 ljudi, dok će preostali morati da dobiju ugovor na neodređeno vreme (prema ugovoru do 251 osoba).
 
Agenciju Laboris prati još kontroverzi, a jedna od njih je i veza sa agencijom Optimum koja se nalazi na istoj adresi gde je pre nepunih godinu dana registrovan Laboris.
 
Kako VOICE saznaje, angažovani preko konzorcijuma agencija Montop i Laboris u RTV-u dobili su poziv da potpišu ugovore o radu u sedištu agencije Laboris 15,16 ili 17. januara. Zanimljivo je da je svima sms poruka stigla sa istog telefonskog broja sa kog su im ranije stizala obaveštenja iz agencije Optimum.
 
Opširnije o ovoj temi čitajte u tekstu portala VOICE.
Autor: VOICE
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Komšinica
    17.01.2020 21:11
    Pitam
    Nije li malo čudno što Pižurica radi sa javnim preduzećima. Put,Lisje,Sajam,RTV ili vas nije briga za 200 miliona naših para. Prosto ne verujem da je vest na vašem sajtu zanemarena
  • Jelena
    17.01.2020 15:06
    E Vesko Vesko, koji si ti muljator...
    Hoce li ti iko ikad stati na put???
  • Komšija
    17.01.2020 13:21
    @milicica | 17.01.2020 • 01:15
    Miličice, u tekstu ne piše *RTS* nego *RTV*. Potrudi se malo, pa pročitaj kako je napisano.
    A RTV je radiotelevizija VOJVODINE!

    Komšija
  • ggg
    17.01.2020 12:11
    preko svih tih agencija se zapošljava politički kadar, kako mislite da budu plaćeni ako nema agencija - da li nešto zapravo i rade to je drugo pitanje- ovo se odnosi na sve firme gde je država većinski vlasnik

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
Cenovnik Impresum Kontakt Pravila i uslovi korišćenja Pošalji vest