Menu 021

Institut za javno zdravlje Vojvodine: Ove godine kampanja protiv duvana i uticajnih ljudi koji promovišu pušenje

Duvanska industrija već decenijama namerno i strateški angažuje agresivne i dobro finansijski podržane taktike da privuče mlade duvanskim i nikotinskim proizvodima, naglašavaju stručnjaci Instituta za javno zdravlje Vojvodine uoči 31. maja, Svetskog dana bez duvana.
Novi Sad 28.05.2020. | 10:41 > 10:47
Institut za javno zdravlje Vojvodine: Ove godine kampanja protiv duvana i uticajnih ljudi koji promovišu pušenje
Foto: Pixabay
Interna dokumenta duvanske industrije otkrivaju opširna istraživanja i proračunate pristupe, osmišljene tako da privuku nove generacije korisnika duvana, od dizajniranja proizvoda, do marketinških kampanja koje imaju za cilj da milione umrlih usled bolesti povezanih sa pušenjem zamene sa novim potrošačima - mladima, apeluju u Institutu za javno zdravlje Vojvodine i najavljuju ovogodišnju kontra-marketinšku kampanju protiv duvana i famoznih taktika najvećih duvanskih industrija (Big tobacco).
 
Globalna kampanja Svetskog dana bez duvana 2020. godine služiće da, između ostalog, raskrinka mitove i razotkrije taktike manipulacije korišćene u duvanskoj i srodnim industrijama, posebno marketinške taktike namenjene mladima, uključujući uvođenje novih i neispitanih proizvoda, ukusa i drugih atraktivnih karakteristika. Takođe, cilj je snabdeti mlade ljude znanjem o namerama i taktikama duvanske i srodnih industrija da privuku sadašnje i buduće generacije ka duvanskim i nikotinskim proizvodima.
 
Kako duvanska i srodne industrije manipulišu mladima?
 
To su čini upotrebom ukusa koji su privlačni mladima u duvanskim i nikotinskim proizvodima, poput ukusa trešanja, žvakaćih guma i bombona, što podstiče mlade ljude da potcene sa njima povezane zdravstvene rizike i da ih počnu koristiti, poručuju u Institutu za javno zdravlje Vojvodine.
 
Uglađen dizajn i atraktivni proizvodi koji se mogu lako nositi i zavarati svojim izgledom (npr. proizvodi u obliku USB-a ili slatkiša) takođe privlače potencijalne pušače, ali je tu i promocija proizvoda na način kao da služi "smanjenju štete" ili da predstavlja "čistiju" alternativu konvencionalnim cigaretama.
 
Duvanska industrija takođe sponzoriše slavne i uticajne ličnosti (npr. influensere na Instagramu), što je opasno jer su ove kampanje na mestima na kojima borave deca.
 
"Prodaja cigareta na komad (kao i drugih duvanskih i nikotinskih proizvoda) u blizini škola čini da školska deca imaju jeftin i lak pristup duvanskim i nikotinskim proizvodima. Tu je i indirektni marketing duvanskih proizvoda u filmovima, TV emisijama i 'onlajn-striming' emisijama, automati za prodaju duvana na mestima koja posećuju mladi, pokriveni atraktivnim reklamama, tako da podrivaju propise o zabrani prodaje maloletnima", navode stručnjaci i dodaju da postoje sudski sporovi namenjeni slabljenju svih vrsta propisa o merama kontrole duvana.
 
"Svet ne može sebi da priušti drugu generaciju prevarenu lažima duvanske industrije, koja se pretvara da promoviše slobodu ličnog izbora, dok ustvari obezbeđuje večiti profit - bez obzira na milione ljudi koji ovo svake godine plaćaju životom. Svetska zdravstvena organizacija apeluje na uticajne osobe (u pop kulturi, na društvenim medijima, bilo da su vidljivi kod kuće ili u školi) koji dosežu i povezuju se s mladima kako bi razotkrili manipulativne taktike industrija za stvaranje nove generacije korisnika duvana. Moramo osnažiti mlade da se suprotstave najvećim proizvođačima duvana tako što ćemo odagnati njihove laži i odbijati upotrebu njihovih proizvoda", zaključuju u Institutu za javno zdravlje Vojvodine.
 
Institut je osmislio softversku aplikaciju za mobilne telefone za podršku odvikavanju od pušenja Ostavi sad", koju možete preuzeti očitavanjem QR-koda OVDE.
 
Naučne činjenice o uticaju duvana čitajte OVDE.
Autor: 021.rs
Preuzimanje delova teksta ili teksta u celini je dozvoljeno bez ikakve naknade, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na www.021.rs. Preuzimanje fotografija je dozvoljeno samo uz saglasnost autora.
  • Čerčil
    28.05.2020 17:34
    Ma, da kako da ne... kakva bre aplikacija protiv odvikavanja kakvi bakrači.... da država hoće sutra bi bilo zabranjen uvoz i proizvodnja... Al... Zatvoriše mlekaru u srcu Vojvodine kad im se prohtelo .. Pušiti se mora...
  • Novosadjan
    28.05.2020 14:36
    A pivo i cips u kladionici to je ok?
  • @
    28.05.2020 10:57
    Jedina ispravna kampanja protiv duvana i jedini moralan način za raskrinkavanje mitova i razotkrivanje taktika manipulacije je zabrana proizvodnje i distribucije duvanskih proizvoda.
    Sve ostalo je licemerje i može se podvesti pod ciljanu manipulaciju širokim narodnim masama.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar



Preostalo 1500 Karaktera


* Ova polja su obavezna
O nama Oglašavanje Kontakt Impresum Uslovi i pravila korišćenja Pošalji vest