Stojaković: Fruškogorski koridor će motivisati stanovništvo da se ne iseljava i smanjiti zagađenje Fruške gore

Potpisivanjem ugovora sa kineskim partnerima o izgradnji Fruškogorskog koridora, Srbija će u dogledno vreme dobiti modernu saobraćajnicu koja će je spajati sa regionom a takođe će se u ekološkom smislu unaprediti zaštita Nacionalnog parka Fruška gora.
Stojaković: Fruškogorski koridor će motivisati stanovništvo da se ne iseljava i smanjiti zagađenje Fruške gore
Foto: 021.rs
"Shodno tome, postizanje dogovora o sprovođenju tog projekta predstavlja pun pogodak kako za Irig tako i za razvoj srpske privrede", smatra domaća stručna javnost.
 
Vlada Srbije je na sednici održanoj 15. septembra usvojila komercijalni ugovor sa kineskom kompanijom CRBS, vredan 606 miliona evra, o izgradnji drumske saobraćajnice Fruškogorski koridor. Nadležno kinesko ministarstvo, odnosno kineska Eksim banka, odobrilo je još pre mesec dana kredit za izgradnju te saobraćajnice.
 
Ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović istakla je da će do kraja godine biti završena projektno-tehnička dokumentacija i da će do kraja 2021. godine početi radovi na Fruškogorskom koridoru. Prema njenim rečima, početak radova će zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa daje Vlada Srbije, a drugi deo se izdvaja iz kineskog kredita. Mihajlović je izjavila da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna jer će se on nadovezati na deonicu Ruma - Šabac - Loznica.
 
Predsednik opštine Irig Tihomir Stojaković kaže za Demostat da je reč o veoma značajnoj investiciji koja će toj opštini i njenim žiteljima doneti niz benefita.
 
"Izgradnja Fruškogorskog koridora će sprečiti zagađenje Nacionalnog parka Fruška gora i smanjiti saobraćajne gužve. Za opštinu Irig je veoma bitno i to što izgradnja moderne infrastrukture dovodi i nove investitore i utiče na očuvanje demografske slike, odnosno motiviše stanovništvo da se ne iseljava zbog traženja posla. U ovom trenutku od Iriga do aerodroma 'Nikola Tesla' u Beogradu potrebno je voziti se oko 45 minuta. Nakon što Fruškogorski koridor bude izgrađen ta razdaljina će biti smanjena za dvadesetak minuta. Opština Irig će doneti odgovarajuće odluke kako bi se omogućilo formiranje nove industrijske zone a stvorićemo i dodatne preduslove za razvijanje turističkog sadržaja našeg kraja", navodi Stojaković.
 
Ekonomski analitičar Branko Pavlović ističe za Demostat da je izgradnja Fruškogorskog koridora dobar i isplativ infrastrukturni projekat.
 
"Pod jedan, značajan je zbog očuvanja ekologije Fruške gore. Poznato je da je aktuelna saobraćajnica preko te planine veoma zagušena. Njome prolazi veliki broj kamiona što utiče na zagađenje životne sredine. Pored transportnih vozila na to negativno utiču i putnički automobili. Probijanjem tunela taj veliki problem će biti rešen", smatra sagovornik Demostata.
 
 
Prema njegovim rečima, problem predstavljaju i velike gužve, odnosno zakrčenje saobraćaja na Fruškoj gori te će i u tom pogledu izgradnja koridora doprineti da to više ne bude slučaj.
 
"Znači benefiti su višestruki. Projekat će pogodovati očuvanju životne sredine Fruške gore, zagađenje će biti eliminisano, brže će se putovati a put će biti kvalitetniji i moderniji. Realizacijom ovog projekta dobija i opština Irig jer će se eliminisati zagušenje saobraćaja koje je sada prisutno u tom kraju", ističe Pavlović.
 
Fruškogorski koridor je deo putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa Bosnom i Hercegovinom. Taj putni pravac spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem. 
 
Projektom je predviđeno da na saobraćajnici Novi Sad - Ruma bude izgrađen dvocevni tunel kroz Frušku goru dugačak 3,5 kilometra, što će ga učiniti najdužim tunelom u Srbiji.
 
ruškogorski koridor će imati četiri kolovozne trake širine po 3,5 metra i biće svrstan u takozvane brze saobraćajnice, a ne u autoputeve jer neće imati zaustavne trake. Saobraćajnica će se prostirati od Kaćke petlje, a sa autoputem E-75 će se ukrštati kod benzinske pumpe "Minut".
 
Koridor će dalje voditi prema Dunavu, zatim preko Fruške gore do autoputa Beograd-Zagreb. Brza saobraćajnica će na sremsku stranu preći preko novog mosta koji bi trebalo da bude izgrađen kod crkve na Tekijama, dalje će voditi prema Bukovcu preko tunela ispod Fruške gore. Tunel će ići prema petlji za Vrdnik, potom će nastaviti ka Rumi.
 
Izgradnja autoputa Novi Sad-Ruma će biti podeljena u četiri faze. Prva je Ruma-ulaz u tunel kroz Frušku goru, druga je izgradnja tunela, treća faza je izgradnja izlaza iz tunela do petlje na Mišeluku i četvrta obilaznica oko Petrovaradina.
 
Fruškogorski koridor će povezati Koridor 10 i Koridor 4 i stvoriti najkraću vezu između Bosne i Rumunije. Najvažniji značaj koridora Novi Sad - Ruma sa tunelom je taj što će se konačno rešiti ogroman problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig, kuda prolazi najprometnija saobraćajnica u Srbiji sa dnevnim prosekom prolazaka od 10.000 do 12.000 vozila.
  • O5 on

    01.10.2020 21:27
    Branko
    Gde samo iskopaste ovog "analitičara"? Što god pomene afirmativno - ispadne grandiozno muljanje! Kad lopine padnu valja sve redom kontrolisati, ne ponovilo se ovo zlo!
  • Lola

    30.09.2020 20:53
    Tunel
    Nije potreban,jer to nije planinčuga.
    Napraviti lep put da se vidi prirodna lepota kada se putuje.
    Šta,važno da je najduži u Evropi. Pa pametni ljudi ne prave tako duge tunele jer su klaustofobični. U slučaju saobracajki naci se na pola tunela ostati nekoliko sati....odvratno.
    Ne treba nam tunel,hocemo otvoren put
  • Tarito

    30.09.2020 20:42
    Ovaj koridor će biti izgrađen na kukovo leto. Samo zamislite koliko će vremena i sredstava trebati za izgradnju mosta preko Dunava i baruština oko njega, jer će se graditi gde je takav teren najširi. Bojim se da će sa koridorom desti kao sa Kliničkim centrom Vojvodine koji se gradi preko tri decenije, a kada će biti završen još se ne zna.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti