Na šta su sve žalili Novosađani tokom vanrednog stanja: Prijavljivali beskućnike i turističke agencije

Ukupno 81 Novosađanin obratio se Lokalnom ombudsmanu, odnosno zaštitniku građana, sa pritužbom tokom vanrednog stanja u Srbiji prošle godine, od 15. marta do 6. maja, sa različitim problemima tokom tog perioda.
Na šta su sve žalili Novosađani tokom vanrednog stanja: Prijavljivali beskućnike i turističke agencije
Foto: 021.rs
Samo neki od problema zbog kojih su građani podnosili pritužbe ovom kontrolnom organu su odlaganje rasprave zbog vanrednog stanja, odsustvovanje majke sa posla ili rad od kuće zbog čuvanja dece, ali i buka i prašina koji dolaze sa gradilišta na parceli pored zgrade u kojoj žive penzioneri, a koji jedno vreme nisu uopšte mogli da napuštaju domove.
 
Žalio se i jedan penzioner koji, zbog policijskog časa, nije mogao da zaradi dodatni dinar, a ima niska primanja, navodi se u izveštaju o radu Lokalnog ombudsmana, koji će se uskoro naći pred odbornicima Skupštine grada.
 
Zaštitniku građana se prošle godine obratilo 670 građana i svake godine ima sve više posla.
 
Posebna situacija je bilo pomenuto vanredno stanje u Srbiji, zbog kog je Lokalni ombudsman imao više posla. Osim navedenih razloga za pritužbe, građani su se žalili na otežanu isplatu inostranih penzija, prestanak radnog odnosa zaposlenima koji su radili po osnovu ugovora zbog povećanog obima posla, ali i zbog nemogućnosti vraćanja u Srbiju građana u tranzitu kojima su, zbog epidemije, otkazani letovi.
 
Građani koji su imali problem sa sluhom skrenuli su Lokalnom ombudsmanu pažnju na činjenicu da su u početku vanrednog stanja gotovo sve komunikacije sa organima bile telefonskim putem. Takođe, jedan penzioner koji je prodao stan ukazao je na problem da, u trenutku kad zbog mera ne sme da se kreće napolju, kupac insistira da se on iseli do datuma u ugovoru. 
 
Građani su se žalili i na turističke agencije koje nisu vratile novac uplaćen za putovanje, iako je put otkazan, a tražili su i odlaganje plaćanja sudskih taksi.
 
Pojedini su ukazali da, uprkos postojanju sudskih presuda, ne mogu da viđaju svoju decu zbog policijskog časa, ali i da ne mogu da izvode pse u šetnju uveče.
 
Bilo je i problema sa prijemima u bolnice, kao i s odbijanjem banke da obustavi moratorijum usled zakasnele prijave.
 
Trudnice su imale teškoće sa pribavljanjem dokumentacije za naknadu plate za vreme održavanja trudnoće, a građani su tražili i zahteve za promenu prebivališta za vreme izolacije.
 
Građani su ukazali da fizički ne mogu da dođu na posao za vreme vanrednog stanja jer nije bilo organizovanog međugradskog javnog prevoza, da im je isključena struja, a neko je išao toliko daleko da se žalio na beskućnike koji su, u situaciji kad fizički nemaju dom, kršili policijski čas.
 
Pojedini građani su Lokalnom ombudsmanu poručili da, usled vanrednog stanja, teže žive i ne mogu da plaćaju stanarinu. Drugi su putem ovog organa tražili zahtev za dozvolu za kretanje radi nege starih i teško pokretnih, kao i zbog obilaska pasa u odgajivačnici.
 
Drugi su ukazali da nisu dobili paket pomoći od mesne zajednice, a problem koji se pojavio pred ombudsmanom je i zadržavanje zaposlenih u Gerontološkom centru u karantinu na poslu dve nedelje, kao i nemogućnost pacijenata da stupe u komunikaciju sa zaposlenima u domu zdravlja.
 
Građani su ombudsmanu prijavljivali i kad policija nije reagovala na prijave okupljanja za vreme policijskog časa.
 
"Kao što se može utvrditi iz navedenog, za vreme vanrednog stanja i problemi na koje su ukazivali građani su bili specifični. Međutim, svakako da vanredno stanje nije uticalo na sve aspekte života, tako da su i u tom periodu građani i dalje imali probleme na koje ukazuju i tokom redovnog poslovanja Lokalnog ombudsmana, a to su bili: objava podataka o ličnostu od strane privatnog poslodavca; zahtev za premeštanje kontejnera; ugrožavanje fizičke bezbednosti od strane komšije; dužina postupka ozakonjenja; visina obračunatog duga; isključenje telefonskog priključka zbog duga; oscilacija napona struje u zgradi; odvod atmosferskih voda sa javne površine; nepoštovanje radnih prava; nesaradnja stanara u zgradi na otklanjanju kvara; kupoprodaja nepokretnosti zloupotrebom prava; blokada računa preduzeća zbog pogrešno plaćenog poreza; problem otkazivanja ugovora sa operaterom kablovske televizije; slab pritisak vode; nesporazum sa stanodavcem; premeštaj deteta u drugu vaspitnu grupu u vrtiću", navodi se u izveštaju Lokalnog ombudsmana za 2020. godinu.
 
Kao što je vidljivo, mnogi slučajevi s kojima se javljaju građani nisu u nadležnosti Lokalnog ombudsmana. U tim slučajevima će ovaj organ uputiti građane na pravu adresu, pa je tako bilo i prošle godine kad su pritužbe adresirane na Ministarstvo unutrašnjih poslova, Zaštitnika građana Republike Srbije, Savetnika za zaštitu prava pacijenata, Centar za socijalni rad, pravnu pomoć, Inspekciju rada, Narodnu banku, Krizni štab i druge organe.
 
Lokalni ombudsman štiti prava građana pred organima uprave, službama, preduzećima i institucijama, kontroliše rad gradskih uprava i često se postavlja kao medijator između građana i organa. Njemu građani mogu da se obrate ako imaju pravni ili drugi problem sa bilo kojim organom u Novom Sadu, ako misle da im se krše prava ili ukoliko ne mogu da ostvare svoja prava i potrebe u komunikaciji sa nadležnima.
  • /

    01.04.2021 08:08
    /
    samo frilenseri nisu osetili razliku izmedju policijskog casa i svakodnevnog rezima
  • BoeserWolf

    31.03.2021 23:32
    @Sremac
    Za to imaju posebnu liniju i sluzbu
  • drasko

    31.03.2021 22:48
    Moja se zena zalila na mene za vreme vanrednog stanja.I rekla je da ce mi platiti kaznu za policijski cas da izadjem napolje vise da me negleda ...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti