Danas počinje gradnja Fruškogorskog koridora

Fruškogorski koridor, koji će danas početi da se gradi, pored toga što će skratiti vožnju od Novog Sada do Beograda za čitavih 20 km i omogućiti da se od centra Novog Sada pre stigne do industrijske zone u Rumi nego do centra Futoga, doneće višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini, izjavio je za Tanjug predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović.
Danas počinje gradnja Fruškogorskog koridora
Foto: 021.rs
Poručio je da je sve spremno za početak realizacije projekta na koji se dugo čekalo. Radovi na izgradnji Fruškogorskog koridora počeće sutra u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
 
Fruškogorski koridor predstavljaće autoput od 47,7 km, sa četiri trake od po 3,5 metra, ali bez zaustavnih traka i ta saobraćajnica će spajati autoputeve ka Šidu i Subotici, a imaće i najduži tunel u Srbiji, poručio je Mirović.
 
Kaže da će kroz Frušku goru biti probijen tunel od 3,5 kilometra, kao i da će biti sagrađen nov most preko Dunava od 1,8 km, koji će spajati Petrovaradin u Sremu i Kovilj u Bačkoj. U izjavi za Tanjug Mirović je naglasio da je građevinska dozvola već izdata Koridorima Srbije, a početak radova je najvaljen za 1. maj.
 
"Ovo je izuzetno važna stvar za sve. Ruma dobija deo autoputa i novu industrijsku zonu. Irig dobija to da više nijedan jedini šleper neće prolaziti kroz to mesto. Fruška gora dobija dva tunela u dužini od tri i po kilometra, što znači da će se štiti i ambijent Fruške gore i da preko Iriškog venca više neće ići teretna motorna vozila", naveo je Mirović.
 
Poručio je da će po završetku radova Petrovaradin dobiti obilaznicu, Sremski Karlovci ujedno i izlaz na autoput Beograd - Novi Sad, a žitelji sremske strane Novog Sada bolju konekciju sa samim gradom zbog izgradnje novog mosta koji će se graditi na pravcu Bulevara Evrope.
 
Kako kaže, izgradnja ovog koridora je jedan od najvećih projekata u istoriji Srema i južnog dela Bačke, a kao dodatne benefite, Mirović navodi bolje povezivanje teretnog saobraćaja sa Hrvatskom i Republikom Srpskom.
 
"Mnogo toga će se otvoriti, poput šanse za izgradnju dodatne dve velike industrijske zone u Rumi do kojih će Novosađani stizati brzo i bez semafora, a te industrijske zone predstavljaće mnogima i šansu za zaposlenje", naveo je Mirović.
 
Fruškogorski koridor skratiće put i od Novog Sada do beogradskog aerodroma.
 
"Kada sa Limana krenete ka Surčinu, danas se vozite gotovo 100 kilometara, a po izgradnji Fruškogorskog koridora će se od Limana 4, novim mostom, preko trase sa Bulevara Evrope, Paragova i dveju tunelskih cevi od tri i po kilometra, dolaziti za nekih dvadesetak minuta do naplatne rampe Ruma na autoput Beograd-Zagreb i odatle će biti još tridesetak kilometara do beogradskog aerodroma", naveo je Mirović.
 
Istakao je da ima poverenja u kinseku kompaniju CRBC koja realizuje ovaj projekat, čija je vrednosti veća od 650 miliona evra. Od Mirovića stiže i ocena da bi čitav posao trebalo da bude gotov u naredne tri godine, pošto se radi, kako navodi, o elitnoj kineskoj kompaniji koja već gradi autoput od Preljine do Požege, kao i autoput u Crnoj Gori.
  • Ns

    04.06.2021 17:09
    Da
    Odusevljen sam sto se radi konacno taj put, ali imali neko da pojasni, zasto je izgradnja tog puta 3 puta skuplja po kilometru u odnosu na slican teren slovenckog autoputa? Pa i autoput u Hrvatskoj je gradjen kroz planine pa je opet 3 puta bio jeftiniji.
    Koliko je bila okupna cena zemljista...
  • dijasporac

    03.05.2021 17:10
    @Uroš
    Uroš 30.04.2021 • 15:31
    Laže
    Kada sa Limana krenete ka Surčinu, danas se vozite gotovo 100 kilometara, "
    Liman, aerodrom Surčin, 78 KM, bez putarine, 1 sat vožnje.
    Liman, Ruma, Surčin, 120 KM, putarine od Rume, sat i 40 minuta.
    ******************************************
    78km starim drumom ocito ako je bez putarine? Ali onda nije 1 sat puta vec dosta vise u zavisnosti od doba dana, pogotovo kad se zakucas o saobracaj izmedju Nove Pazove i Batajnice i kroz samu Bataju. Kroz Bataju ti treba minimum 15min da prodjes, 7-8 semafora, a od raskrca novosadsko-zemunskog i banovacko-ugrinovackog druma rodis mecku dok ne dodjes do petlje za autoput za Dobanovce i aerodrom. Ako vozis propisanom brzinom od 60km/h po naseljenim mestima ( Petrovaradin, Karlovci, Banstol, Indjija, St i Nova Pazova, Batajnica - a nema teorije da vozis tom brzinom vec upola manje max) i 80km/k izmedju uz sve semafore tesko da bez 1.5-2 sata stignes na Surcin.

    No sulud je razlog vaseg premijera da ce buduci koridor znaciti skracenje putovanja nekom sa Limana 4 do Surcina, to je najnebitniji razlog zasto bi taj drum trebalo izgraditi.
  • Predlog

    03.05.2021 15:32
    Mislim da je logično da se posle ove jedne reči lapsusa radovi na koridoru momentalno zaustave i kompletan projekat preuzmu stručni 021 komentatori koji su bili toliko dobri pa stupili privremeno sa pozicije vrhunskih epidemiologa i virusologa i prešaltali se na stručnjake za infrastrukturne projekte.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti