Uvođenje sistema "pametnog" plaćanja prevoza u Novom Sadu komplikovaniji je nego što su nadležni predvideli, pa neke firme još uvek čekaju da obezbede mesečne dopune za svoje zaposlene.
Foto: 021.rs
Plan je bio da do 25. maja pravna lica u potpunosti pređu na elektronsku dopunu karata za zaposlene. Međutim, do toga, zbog kompleksnosti procesa još uvek nije došlo.
Novosađanin koji je želeo da preko sajta online.nsmart.rs želeo da uplati vožnju za svoje zaposlene obratio se 021.rs jer su mu, kako priča za naš portal, rekli da "novi sistem ne radi i da se markice i dalje moraju uzimati po starom principu".
"Onda sam ja njima poslao novi zahtev i oni su mi odgovorili da te nove 'marke' neće moći minimum do 15. juna da se koriste. Ne znam da li je to i za građane tako, ali firma mora da registruje svaku tu markicu na njihovom sajtu, tu ima uputstvo kako to da se uradi, međutim to ne može da se uradi i te nove markice ne mogu da se koriste do daljeg", navodi Novosađanin.
U imejl prepisci između ovog Novosađanina i Javnog gradskog saobraćajnog preduzeća, u koju je 021.rs imao uvid, navodi se da će registracija korisnika koji nisu uspeli da se registruju i naruče dopune za zaposlene za jun, biti moguća tek od 15. juna. Do tada, oni su primorani da naručuju markice po starom sistemu.
Prethodno su pravna lica u martu 2021. godine obaveštena da će se od 25. maja obavljati isključivo elektronska dopuna karata, kao i da dopune, odnosno pravo na vožnju, mogu da kupe sve firme čiji su zaposleni izradili NSmart kartice.
U GSP-u za 021.rs kažu da je prelazak zaposlenih na novi sistem složen i obiman, pa je zato "donesena odluka da svi korisnici koji do prvog juna nisu uspeli da se registruju, mogu to da učine do 15. juna".
U odgovoru takođe navode da je preduzećima u kojima su svi zaposleni izradili kartice omogućena kupovina prava na vožnju po novom sistemu. Međutim, to nije slučaj Novosađanina koji se obratio našem portalu.
Problematično je i to što, kako nam javljaju građani, a može se i proveriti, sajt za registrovanje kartica i uplaćivanje dopuna često ne radi ili mu je potrebno previše vremena da se učita.
Prvi validatori (aparati za očitavanje kartice) postavljeni su u junu prošle godine u 105 autobusa na gradskim linijama, a prve godišnje kartice izdate su đacima i putnicima u povlašćenim kategorijama, pa je bilo za očekivati da će do sada ceo proces prelaska na "pametnu" naplatu lakše teći.
Validatori su postavljeni odmah nakon tendera GSP na kojem su ovaj posao, vredan 65 miliona dinara, dobili "Telekom Srbija" i "Bus Logic" iz Požarevca. Još tokom postupka javne nabavke moglo se naslutiti koje će kompanije dobiti posao javne nabavke, jer je drugi ponuđač istakao da uslove iz konkursne dokumentacije mogu da ispune samo ove firme.
"Telekom" i "Bus Logic" za ovaj posao dobile su 64.983.364 dinara, a GSP će im svake godine plaćati i 9.747.504 dinara za održavanje sistema.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Prvo su arčili pare za nove aparate kod vozača kojem treba duplo više vremena nego sa starim mehaničkim.Vratite vi one kuckalice sa 12 vožnji po sniženim cenama iz sedamdesetih i osamdesetih koje su vaši ljudi pokrali početkom devedesetih i prodali Bugarskoj i Rumuniji-a ovo smeće bacite.
Niko tu ne zna kako sistem funkcionise.. dodje dopuna godisnjih karata djaci ne mogu da je produze ukoliko su zavrsili srednju skolu dok ne upisu fakultet, a ti dotle placaj svaki put 65 din.. Dobro sve zvuci samo nisu osmislili kako ce to da funkcionise.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Interventna policija jutros je nešto pre šest časova počela da gura građane koji blokiraju Skupštinu Novog Sada kako bi u to zdanje uvela odbornike SNS i zaposlene u skupštini.
Još je u toku blokada, ali dela Ulice Žarka Zrenjanina, s obzirom da se ta akcija koja je počela sinoć kod Banovine pretvorila u blokadu Skupštine grada u kojoj će danas biti sednica odbornika.
Finalna blokada raskrsnice u Novom Sadu u organizaciji Zborova građana i dalje traje, a nakon govora i mužičkog programa, Zborovi su izglasali da blokiraju Skupštinu grada, gde se već nalaze traktori.
Osnovni sud usvojio je privremenu meru kojom se Centru za društvenu stabilnost zabranjuje da u filmovima i video zapisima upotrebljava navode kojima se vređa dostojanstvo novinara Junajted medija.
Građani okupljeni u Zboru "Narodni heroji" smatraju da je sramno ignorisanje stotina njihovih pritužbi na kršenje ustavnih prava od strane zaštitnika građana.
Peticija zajednice "Zahtevi inženjera" u kojoj više od 3.000 inženjera zahteva da se pritvoreni inženjeri u slučaju pada nadstrešnice brane sa slobode, ostala je bez odgovora.
Veći broj vatrogasnih ekipa gasi požar u ulici Omladinskog pokreta, krov zgrade se seče, a na mestu požara trenutno nije primećeno vozilo Hitne pomoći.
Dok "Parking servis" pliva u profitu, "SPENS", GSP i "Urbanizam" beleže milionske gubitke, otkriva izveštaj o poslovanju javnih i javno-komunalnih preduzeća Grada Novog Sada za prvi kvartal 2025.
Akademski plenum ocenio je da najava kontramitinga SNS-a, na Vidovdan u Beogradu, predstavlja "pokušaj izazivanja sukoba sa nesagledivim posledicama" i pozvao je Vučića da odustane od tog skupa.
Saobraćaj na pruzi do Subotice mogao bi da bude uspostavljen do kraja avgusta, najavio je Aleksandar Vučić. To je još jedna u nizu najava predsednika države u vezi sa brzom prugom.
Komentari 34
pošten svet
dragan
Nikolina
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar