FOTO: Pećka ulica "umirena" i s novim parking mestima, trotoar samo za vitke

Pećka ulica na Podbari odnedavno ima nova parking mesta i to na štetu pešaka.
FOTO: Pećka ulica "umirena" i s novim parking mestima, trotoar samo za vitke
Foto: 021.rs
Kako su građani javili 021.rs, a uverila se i naša reporterka, iscrtana parking mesta zauzimaju više od polovine trotoara i ne ostavljaju gotovo nikakav prostor za prolaz pešaka.
 
Vozila su parkirana gotovo uz prozore zgrada i kuća, a hrabri se možda upute trotoarom.
 
Na pitanje 021.rs po čijem nalogu su parking mesta ovako iscrtana, u "Parking servisu" kažu da je sve urađeno na zahtev građana, a po rešenju Gradske uprave za saobraćaj.
 
"Na zahtev građana je po rešenju ulica uvedena u zonu umerenog saobraćaja, što znači da svi ravnopravno koriste površinu", navode u preduzeću.
 
 
Međutim, koliko je ovo rešenje zapravo ravnopravno? U Gradskoj upravi za saobraćaj kažu za 021.rs da su rešenje izdali na osnovu projekta koji su izradili ovlašćeni projektanti iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije, kao i da je uprava imala nadzor nad celim poslom.
 
"U Pećku ulicu je uvedena Zona umirenog saobraćaja što znači da putem mogu da se kreću pešaci, a da su vozači dužni da ne ometaju bicikliste i pešake ili kako to u Zakonu o bezbednosti u saobraćaju u članu 161. piše 'Zona usporenog saobraćaja vozila je deo puta, ulice ili deo naselja u kome kolovoz koriste pešaci i vozila.' Vozač je obavezan da se u zoni usporenog saobraćaja kreće tako da ne ometa kretanje pešaka i biciklista, brzinom kretanja pešaka, a najviše 10 km/h. Zona usporenog saobraćaja mora biti obeležena propisanom saobraćajnom signalizacijom", poručuju u upravi za saobraćaj za naš portal.
 
Koliko je Pećka ulica "umirena" znaju stanovnici Podbare. Kako je jedan od njih rekao za 021.rs u žalbi na ovu pojavu, ni Pećka ulica, ali ni ostatak Podbare, nisu zone u kojima vozači voze sporije i pažljivije, a ni bahato parkiranje nije retka pojava - o tome je 021.rs nedavno izveštavao sa lica mesta.
 
Inače, u članu 66. Zakona o bezbednosti saobraćaja definisano je da vozač ne sme da zaustavi ili parkira vozilo na trotoaru, osim ako je to regulisano signalizacijom. Ukoliko se vozilo parkira na trotoaru, mora da ostane slobodan prolaz za pešake najmanje širine 1,60 metara, koji ne sme biti uz ivicu kolovoza.
 
U Pećkoj ulici bi od sada, prema zakonu, pešaci mogli da se kreću kolovozom i nisu prinuđeni da idu uskim ostatkom trotoara, ali na svoju odgovornost.
  • MonteDushano

    21.06.2021 09:43
    Reč je o primeni novih svesti građana - da budu još zombifikovaniji i gadniji tako što idu ulicom i ni ne pomeraju se da bi prošli čak biciklisti. Ovo je jedno glomazno FUJ.
  • HHHH

    12.06.2021 15:37
    ZEBRA
    Gradski funkcioneri ne znaju ni štraftu da izvuku kako treba. Mora da je bocara vukao štraftu pa mu je farba isparila od Adica do Pećke ulice, zeznula ga javna nabavka male vrednosti. Čovek navikao samona velike javne nabavke.
  • Vladimir

    11.06.2021 22:26
    Podbara
    Zivim u ulici Petra Kočica ulica pre Pecke,Pecka je jednosmerna ulica od kada su iscrtana mesta, slikajte suprotnu stranu i vidi se da opis ovog teksta nije baš realan!Ili još bolje dok nisu iscrtani bili su parkirani sa obe strane!I tako 20godina!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti

Da li će Novosađani slušati Beograd?

Po prvi put od 2016. godine deluje da je opozicija u Novom Sadu koliko-toliko na nogama. Nije sjajno, ali je rezultat koji bi prodrmao aktuelnu vlast bio na vidiku.