FOTO: Slanobarci nezadovoljni renoviranjem ulice od 130.000 evra - možeš da uđeš, ne i da izađeš

Slepa Ulica Paje Krstića koja se vodi kao saobraćajnica najnižeg ranga, a čije je renoviranje koštalo oko 130.000 evra, prema navodima stanara, potpuno je nefunkcionalna u odnosu na pređašnje stanje.
FOTO: Slanobarci nezadovoljni renoviranjem ulice od 130.000 evra - možeš da uđeš, ne i da izađeš
Foto: 021.rs
Ova ulica, koja se nalazi u novosadskom naselju Slana bara, duga je svega 150 metara i u njoj se nalazi desetak kuća.
 
Gradska uprava za građevinsko zemljište odlučila je da za rekonstrukciju ove ulice, koja uključuje izgradnju podzemne infrastrukture, kolovoza, pešačkih staza, kolskih ulaza, linijskog zelenila, poprečnih pešačkih veza sa okolnim ulicama i javnog osvetljenja, izdvoji 15.823.396 dinara, što je nešto više od 130.000 evra.
 
Radovi u Paje Krstića završeni su 6. maja ove godine, a kako za naš portal potvrđuju stanari, postavljanje behatona baš u njihovoj ulici ih je iznenadilo, te smatraju da je posao odrađen traljavo i da ulica nije funkcionalna.
 
Iako u odgovoru za 021.rs iz Kabineta gradonačelnika navode da su predmetni radovi izvedeni u potpunosti prema projektnoj dokumentaciji koja je izrađena na osnovu urbanističkog plana i izdatih lokacijskih uslova, stanari nisu zadovoljni urađenim.
 
Naime, oni se žale da im trava, kao i visoke bankine onemogućavaju da se parkiraju bez da svojim vozilima oštećuju zelenu površinu, a samim tim i svoja vozila penjanjem na "visoke" bankine.
 
"Sve komšije su ljute kako se ovo uradilo, ovo je korito, bankine su previsoke. Bićemo zadovoljni ako dobijemo parking mesta jer nemamo gde da parkiramo. U ulici postoje tri firme, ko god dođe u firmu ne može da uđe u ulicu, nema gde da se parkira", ističe jedan od stanara ulice.
 
 
Iz Kabineta gradonačelnika odgovaraju da je Ulica Paje Krstića namenjena porodičnom stanovanju, te i da je planskom dokumentacijom definisano da parkiranje vozila mora da se obezbedi na individualnim parcelama. 
 
Međutim, stanari tvrde da većina njih nema dovoljno mesta da uparkira svoja vozila na parcelu u svom vlasništvu, te navode da većina njih ima dva vozila.
 
"Osim toga, tokom rekonstrukcije su posečena stabla drveća ispred naših kuća, kako bi se postavio behaton i napravila pomenuta zelena površina, a to je dovelo do nefunkcionalnosti čitave ulice", kažu stanari.
 
Takođe, u ovoj slepoj ulici, koja kao takva ne može biti jednosmerna, kako se i naš reporter uverio, zbog nedovoljne širine ne postoji šansa da se dva automobila mimoiđu bez da ne nagaze na bankinu i zelenu površinu. 
 
"Krivina" za usporavanje u ulici sa niskim intenzitetom saobraćaja
 
Iako je sama Gradska uprava za građevinsko zemljište i investicije u odgovoru našoj redakciji Ulicu Paje Krstića označila kao saobraćajnicu najnižeg ranga, te i ulicu sa niskim intenzitetom saobraćaja, pre samog "slepog" dela ulice nalazi se "krivina" za usporavanje saobraćaja. Uz to bitno je napomenuti da se u neposrednoj blizini samog mesta na kojem je ona napravljena ne nalazi igralište za decu niti škola ili vrtić.
 
 
Na pitanje naše redakcije zbog čega je završetak ulice rešen na ovaj način, iz Grada nisu dali precizan odgovor.
 
"Objekti u Ulici Paje Krastića namenjeni su individualnom porodičnom stanovanju, a u pitanju je ulica najnižeg ranga, sa niskim intenzitetom saobraćaja. Situacioni diskontinuiteti saobraćajnice (čija je dužina 160m), imaju za cilj usporenje saobraćaja i mimoilaženje vozila, a sve u cilju bezbednosti svih učesnika u saobraćaju", stoji u odgovoru iz Kabineta gradonačelnika.
 
Oni dodaju i da upravo ti "situacioni diskontinuiteti", kao i kolski ulazi služe za mimoilaženje vozila, ali s obzirom na to da je pomenuta "krivina" ili "situacioni diskontinuitet" jednake širine kao i drugi deo ulice, te i da su kolski ulazi najčešće zauzeti parkiranim vozilima stanara i njihovih gostiju, stanari navode da to nije pravo rešenje.
 
Stanari nose smeće na početak ulice, ni vozilo hitne pomoći ne može priđe
 
S obzirom na to da u nedostatku drugačijeg rešenja stanari ipak svoja vozila parkiraju na bankine ispred kuća, neretko gazeći pomenute zelene površine, oni na taj način sužavaju već prohodni deo ulice, pa kako naši sagovornici potvrđuju, kamion službe za odnošenje smeća, vatrogasno vozilo ili hitna pomoć nikako ne mogu da uđu u ovu ulicu. 
 
Kada kamion "Gradske čistoće" dođe, svi stanari ove ulice odguraju svoje kante za smeće na kraj ulice, kako bi radnici Čistoće mogli da ih isprazne. 
 
Grad na sve gorepomenute navode odgovora da je saobraćajno-tehničko rešenje za ovu ulicu u skladu sa stanjem na terenu, odnosno sa širinom same saobraćajnice.
 
"Zeleni pojas, koji se mestimično javlja između kolovoza i pešačke staze, urbanistički je određen kao neophodan radi zadovoljenja bar minimalnog procenta prisutnosti zelenih površina, a u cilju kreiranja humanijeg karaktera grada", kažu iz Gradske uprave za građevinsko zemljište i investicije.
 
Iako iz Grada tvrde da je na "slepom" kraju ulice napravljena okretnica za vozila, stanari kažu da to zapravo nije okretnica, te da je često zauzeto parkiranim automobilima, i da "ukoliko neko uđe u ulicu, ne može iz nje da izađe bez gaženja bankina i zelenih površina".
 
 
"Kolovoz saobraćajnice oivičen je betonskim ivičnjacima standardnih dimenzija za ovaj tip saobraćajnice, a s obzirom na to da se ulica slepo završava, na njenom kraju je za potrebe okretanja vozila izgrađena okretnica, predviđena za manevar putničkih automobila", zaključuju za 021.rs iz Kabineta gradonačelnika.
 
S druge strane stanari nisu voljni da prihvate rekonstruisanu ulicu, a tokom izvođenja radova kontaktirali su Gradsku upravu, koja im je odgovorila da se projekat ne može obustaviti jer je u skladu sa urbanističkim uslovima.
 
Nezadovoljni stanar Ulice Paje Krstića za 021.rs kaže i da neki u toj ulici žive više od 50 godina, te i da je sve dobro funkcionisalo dok nije došlo do ovih promena.
 
"Nemaš nigde u svetu da neko radi behaton u uličici koja je na periferiji grada. Ovo nema nikakve veze sa politikom, ovo ima veze sa stručnošću. Na kraju ulice postoji plac koji je u gradskom vlasništvu i koji predstavlja livadu, zašto stoji prazan, ne znam", kaže naš sagovornik.
 
On dodaje i da su se gotovo svi stanari pomenute ulice usaglasili i žele da potpišu peticiju.
 
"U ovu ulicu možeš da uđeš, ali ne možeš da izađeš. Naš predlog je da se uradi behaton na namenjenoj poziciji za zelenu površinu ispred domaćinstava", zaključuje stanar Ulice Paje Krstića.

Kad ste već ovde...

Stotine hiljada vas svakodnevno se oslanja na 021 tragajući za istinom i objektivnim pristupom informisanju. Obavezali smo se da ćemo raditi u interesu javnosti sa uspostavljenim visokim standardima novinarske profesije i vi ste nam uzvratili ogromnim poverenjem. Vašu podršku sada možete i da konkretizujete. 021 je pokrenuo gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od zanimljivih artikala direktno podržavate rad redakcije 021. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je za našu budućnost. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • za +65

    18.06.2021 13:06
    odgovor
    neko je "bitan/lovaran" kupio kuću/plac u toj ulici
  • Dtagan Stanivuk

    18.06.2021 12:49
    Behaton, hahahahaha.
    Samo ,,v"as gledam.
  • ctebah

    18.06.2021 10:21
    ponovo
    ukloniti sve i staviti tucanik. za bolje nisu...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti