Stanje bezbednosti saobraćaja u Karlovcima 2020: Najgore u poslednjih pet godina

Izveštaj za 2020. godinu pokazao je da je trenutno stanje bezbednosti saobraćaja u Sremskim Karlovcima izuzetno loše.
Stanje bezbednosti saobraćaja u Karlovcima 2020: Najgore u poslednjih pet godina
Foto: 021.rs

U izveštaju je navedeno da se stanje bezbednosti saobraćaja tokom 2020. godine može oceniti kao najgore u poslednjih pet godina

Tokom prošle godine broj nastradalih lica u udesima u ovoj opštini uvećan je za 60 odsto u odnosu na godinu pre toga, a čak 50 odsto svih smrtnih ishoda u poslednjih pet godina dogodilo se 2020. 

 
 
Kako se zaključuje, zabrinjavajuće je to što nijedan cilj Strategije bezbednosti nije ispunjen
 
Podaci pokazuju da se u periodu od 2016. do kraja 2020. godine na teritoriji Sremskih Karlovaca desilo 246 saobraćajnih nezgoda. Iako se u analizi navodi da je od 2016. uspostavljen opadajući trend broja saobraćajnih nezgoda, možemo videti da je tokom prošle godine došlo do porasta. Naime, 2016. bilo je 42 udesa, broj se potom smanjivao sa 36, preko 29 do 28, da bi 2020. godine dostigao 41. Od 41 nezgode, 32 odsto su sa nastradalim licima, a u tri udesa je bilo poginulih.
 
U 41 nezgodi 2020. godine učestvovalo je ukupno 56 vozila. Najveći broj vozila činila su putnička i teretna vozila. 
 
 
Najveći broj povređenih lica učestvovao je u saobraćajnoj nezgodi u svojstvu vozača, dok su ostala povređena lica bila putnici u vozilu i samo u dva slučaja pešaci. Najveći broj saobraćajnih nezgoda desio se u junu, dok u novembru nije bilo udesa. Analizom broja nezgoda dolazi se do podatka da se najveći broj udesa dešava u periodima između 15 i 16 časova, obično kada se ljudi vraćaju sa posla, što može dovesti do gužvi na putevima. 
 
U samom naselju je broj saobraćajnih nezgoda bio veći nego na putevima van naselja, ali sve saobraćajne nezgode koje su za posledicu imale smrtni ishod dogodile su se na državnom putu II-A, dok je najviše nezgoda bilo u blizini raskrsnice tog puta i Pinkijeve ulice. 
 
 
U analizi se navodi da je saobraćajni rizik u opštini Sremski Karlovci vrlo visok u odnosu na rizik u Srbiji. 
 
Zbog saobraćajnih nezgoda opština je i gubila novac, a po procenama analize tokom 2020. godine opština je izgubila 1.151.947 evra - troškovi lako povređenih lica iznose 63.620 evra, troškovi teško povređenih lica su 136.376, a troškovi poginulih 951.951 evro.
 
Tokom prošle godine Sremski Karlovci uložili su više od milion i po dinara u unapređenje saobraćajne infrastrukture, ali samo 50 hiljada u preventivne aktivnosti i nula dinara u unapređenje saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja. Tih milion i po dinara utrošeno je na izgradnju brzinskih displeja sa prikazom brzine na putnim pravcima sa velikom frekvencijom saobraćaja. Zabrinjava to da, uprkos ulaganjima, nijedan cilj Strategije bezbednosti nije ispunjen. 
 
Za 2021. godinu planira se izrada i ažuriranje katastra saobraćajne signalizacije, kao i realizacija soabraćajno-tehničkih projekata koji bi poboljšali bezbednost, ali i opremanje jedinica saobraćajne policije uređajima za kontrolu saobraćaja. 
 
Podaci koji su, za sada dostupni, za 2021. su optimističniji. U prvoj polovini tekuće godine je bilo 17 udesa u kojima nije bilo poginulih lica, a dve osobe su teško povređene. Na osnovu toga u analizi se tvrdi da se bezbednost poboljšala u odnosu na isti period prošle godine.
  • Jojo

    13.10.2021 11:07
    S obzirom da postoji izveštaj o tome koliko je stanje na pomenutom putu loše.Ostaje da vidimo šta će nadležne službe preduzeti.
    Samo da nam ne predlože kupovinu još neke lađe pa da idemo rečnim putem
  • Mislilac

    13.10.2021 10:07
    Procena
    Ako se u Karlovčkim Vinogradima proširi kapacitet skladištenja nafte i gasa, a ciglana proširi zonu iskopa po nekim procenama Sremskim Karlovcima i Karlovačkim Vinogradima dnevno će prolaziti oko 400 cisterni i kamiona. A ovamo se priča o razvoju turizma, vinogradarstva i ekologiji u Sremskim Karlovcima.
  • Ivan Marković

    13.10.2021 09:43
    Karlovci treba da se pripoje Novom Sadu, za početak. Možda bi tada jedna metro stanica mogla da spoji dva naselja, a svakako i proširenje puta dodatnom trakom. Ovo je naravno nemoguće jer je brza pruga protesnila i ono što je već bilo tesno. Biće to još gore.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti