Preminuo Gerhard Burbah, nekadašnji direktor vojvođanskih železnica i član Izvršnog veća

Nekadašnji pokrajinski sekretar za saobraćaj i veze Gerhard Burbah preminuo je u 88. godini.
Preminuo Gerhard Burbah, nekadašnji direktor vojvođanskih železnica i član Izvršnog veća
Foto: Pixabay
Član pokrajinskog Izvršnog veća zadužen za saobraćaj postao je 1974. godine, u "zlatno doba", kada se gradila i obnavljala infrastruktura u Vojvodini.
Dužnost direktora Železničko-transportne organizacije "Novi Sad" preuzeo je devet godina kasnije i na tom mestu je ostao sve dok upravljanje nad železnicama u Srbiji nije centralizovano.
 
Bio je i predavač na Fakultetu tehničkih nauka u Novom Sadu i na Građevinskom fakultetu u Subotici.
Pre deset godina je izjavio da su železnice u Vojvodini potpuno uništene upravo zbog lošeg načina upravljanja.
 
"Železnička infrastruktura u Vojvodini, koja je slovila za najrazvijeniju u bivšoj državi, dovedena je do ivice propasti u poslednje dve decenije (od početka devedesetih godina 20. veka), od kada njome ponovo upravlja država Srbija", rekao je tada Burbah.
 
"Već krajem osamdesetih, kada sam bio u ŽTO 'Novi Sad', postigli smo da ekspresni voz Beograd–Beč razdaljinu do Subotice pređe za manje od dva sata, a do Pešte ste tada mogli da stignete za oko četiri sata. Još tada su kupovane lokomotive za brzine do 160 kilometara na sat i vagoni za brzine do 200 kilometara na sat (Goša iz Smederava je još tada proizvodila takve garniture) i bili smo blizu evropskih standarda. Po mojoj slobodnoj proceni, našim železnicama, bar onima u Vojvodini, tada je nedostajalo još samo nekoliko godina pametnog rada i kapitalnog dotoka pa da budemo ravnopravni partner evropskim železnicama – što bi, dakako, bilo veoma značajno i za one koji su vodili strategiju razvoja evropskog prevoza. No, tada je došlo do famozne integracije i centralizacije pa sada voz relaciju između Beograda i Subotice prelazi sporije nego 1923. godine", izjavio je u drugom intervjuu, za "Vreme", 2002.
 
Završio je srednju građevinsku školu u Vrbasu i Građevinski fakultet u Novom Sadu, na kojem je i magistrirao.
 
Burbah je potomak jedne od najstarijih porodica podunavskih Švaba u Vojvodini, koja se na prostor Vojvodine doselila pre oko 240 godina.
 
Gerhard Burbah biće sahranjen u ponedeljak, 27. decembra, u 13.30h na Gradskom groblju u Novom Sadu.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Bole 73

    28.12.2021 18:06
    Gerhard Burbah
    Poštovani i cenjeni komšija
  • Mile

    28.12.2021 17:12
    Brojke govore drugačije
    Brojevi nemaju emocije. Za vreme ŽTO NS koji je dobio na upravljanje najgušću mrežu pruga u Evropi, obustavio je saobraćaj na više stotina kilometara. U vreme ŽTO NS je izvršen prugocid kada je demontirano i uništeno više stotina kilometara pruge. Danas, kod prekida saobraćaja između NS i SU nemate pravac NS - Gajdobra-Silbaš-Kula-Crvenka-Subotica. Koju je ŽTO NS dobio na upravljanje i mnoge druge. Obustaviti saobraćaj na više stotina kilometara pruge, demontirati te pruge uz to se kriti iza odluke radničkog saveta ŽTO NSje veliki poslovni neuspeh. Ono što je izgradila Austrougarska i Kraljevina Jugoslavija "sjajni ŽTO NS" nije čak mogao ni da sačuva. Ističe se samo jedan pravac od mnogih koji su dobili na upravljanje. Brojke su neumoljive.
  • Dragan

    27.12.2021 09:12
    Ah
    Radio na železnici u to vreme.Dobili veliki kredit za modernizaciju kupili veliku količinu stranih rezervnih delova 18 novih lokomotiva i 8el motornih vozova.Plate našeg KV kao plate poslovođa u BG.E onda noću za vreme SM se prazne svi magacini u Vojvodini.Depo u NS se srušio,stara ranžirna samo što se ne sruši,tkzv nova stanica stoji na stubovima samo pitanje kad će se sklopiti,stari restorani u njoj zaključani,nestali video Bim pa sad papir sa rukom napisan red vožnje,ispred krpe sa zastavom tkzv države i grada.Dubok naklon velikom čoveku.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti