Prava priprema vozila i dobra informisanost umanjiće mogućnost vraćanja sa tehničkog pregleda. Iz tog razloga, donosimo vam pet važnih koraka u pripremi vozila za tehnički pregled.
Auto-tehnika donosi vam i odgovore na često postavljena pitanja.
No, najpre da vidimo kako da se pripremite za ono važno - tehnički pregled.
Prvi korak
Ukoliko govorimo o vozilima starijim od pet godina, prvi korak je svakako odlazak kod automehaničara. Osim redovnog servisa, morate da mu napomenete i da uskoro idete na tehnički pregled, te da bi bilo dobro da proveri stanje pločica, diskova, cilindara, kočionog ulja, odnosno kompletnog kočionog i upravljačkog mehanizma.
Ukoliko imate bilo kakve nedoumice oko sitnih oštećenja ili bilo šta za šta mislite da bi mogao da bude problem, pozovite tehnički pregled gde ste planirali da idete i upitajte ih da li bi sitno oštećenje moglo da vam napravi neželjenu situaciju. Tako ćete imati vremena da rešite potencijalni problem i da bez strepnje odete na tehnički.
Treći korak
Dan pred zakazani termin sami prekontrolišite signalizaciju. Upravo je signalizacija često jedini uzrok za neprolazak na tehničkom iz prvog puta.
Četvrti korak
Ispraznite gepek, pripremite obaveznu opremu i ponesite kuglu ako imate kuku, odnosno dodatni konektor za OBD ukoliko znate da vam je izmešten.
Peti korak
Na dan tehničkog pregleda operite vozilo. Važno je da bude čisto i spolja, jer je i to uslov za obavljanje tehničkog pregleda. Nemojte da zaboravite saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu i ateste ukoliko ih imate. Dođite barem pet minuta pre zakazanog pregleda, savetuju u Auto-tehnici.
Pitanja
Čemu prazan gepek?
Tehnički pregled se obavlja na neopterećenom vozilu, a isto tako je i veoma nezgodno da kontrolori preturaju po gepeku tražeći obaveznu opremu i da dižu sve stvari kako bi došli do rezervnog točka.
Šta mu toliko rade?
Vlasnici i vlasnice automobila se ovo zapitaju kada vide da kontrolori otvaraju sva vrata, da sedaju na prednja i zadnja sedišta, dižu stakla, pale brisače, sviraju. Mnogo toga mora da se pregleda i u tih malo više od pola sata deluje kao opsada vašeg vozila.
Kontrolori u stvari zagrevaju motor vašeg vozila, jer se merenje izduvnih gasova radi na zagrejanom motoru.
"S obzirom na to da nemamo podatke proizvođača kolika je to temperatura onda svi radimo po uputstvima proizvođača opreme sa kojom radimo. Kod nas je to na primer 80 stepeni. Ovo je poprilično problematično u zimskim hladnim mesecima i u jutarnjima časovima kada vozila, posebno dizeli, dolaze potpuno hladna sa temperaturom od 40 stepeni i neophodno je da se zagreje motor do tih 80 stepeni kako bi izmerili izduvne gasove", objašnjavaju u Auto-tehnici.
Šta toliko koče?
Ovo pitanje posebno mori vlasnike 4x4 vozila. U odnosu na ranije godine uvećan je broj kočenja zbog merenja ovalnosti diskova, a kod vozila 4x4 to je čak devet kočenja u najboljem slučaju, jer se dešava da neko kočenje mora da se ponovi.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Krivično vanpretresno veće Višeg suda u Novom Sadu donelo je rešenje kojim je odbijen predlog tužioca za određivanje pritvora protiv svih 13 okrivljenih u predmetu "nadstrešnica" u kojem je nedavno podignuta optužnica.
U toku je protest pod nazivom "Pravda se vraća na ulice", koji organizuju studenti koji blokiraju fakultete u Novom Sadu, a raskrsnice kod Mosta slobode i Merkatora su blokirane.
Finansijska istraga protiv bivših ministara Tomislava Momirovića, Gorana Vesića i još 12 osoba zbog sumnje da su oštetili državni budžet za 115 miliona dolara prilikom rekonstrukcije pruge Novi Sad-Kelebija stoji u mestu
Advokat Nikola Lakić izjavio je da povlačenje inspektora iz Udarne grupe koja je ispitivala sumnje o korupciji u vezi sa radovima na nadstrešnicu, pokazuje nameru režima Aleksandra Vućića da zaustavi istragu.
Studentu Bogdanu Jovičiću koji je smešten u Specijalnu zatvorsku bolnicu u Beogradu tokom petog dana štrajka glađu, danas će biti obavljena sva potrebna dijagnostika, saopštila je Uprava za izvršenje krivičnih sankcija.
Zaposleni na Institutu za onkologiju u Sremskoj Kamenici bio je nezakonito praćen i sniman, tvrdi njegov advokat. Zbog produžetka pritvora pokrenuta je i peticija kako bi se on branio sa slobode.
Do 1.500 Novosađana ove godine imaće priliku da dobije subvenciju u iznosu od 12.000 dinara za kupovinu novog bicikla u okviru akcije "Biciklom za zeleni Novi Sad".
Studenti u blokadi organizuju danas, 18. septembra ispred zgrade suda protest uz zahtev da se student Fakulteta tehničkih nauka Bogdan Jovičić pusti na slobodu.
Protest podrške pritvorenom studentu Fakulteta tehničkih nauka Bogdanu Jovičiću, koji je zbog štrajka glađu prebačen u zatvorsku bolnicu u Beogradu završen je blokadom Varadinskog mosta.
Nakon saslušanja, mera kućnog pritvora u trajanju od 90 dana određena je četvorici poljoprivrednika uhapšenih posle protesta u ponedeljak, 15. septembra, u Novom Sadu.
Profesorka PMF-a Sanja Belić izjavila je da analiza studenata nedvosmisleno pokazuje da je policija u kampusu Univerziteta na protestu 5. septembra "trovala građane, profesore i studente zabranjenim CN gasom".
Sudija za prethodni postupak potpisala je uput za prebacivanje studenta koji štrajkuje glađu Bogdana Jovičića iz pritvorske jedinice u Novom Sadu u zatvorsku bolnicu u Beogradu.
Predsednik Demokratske stranke Srđan Milivojević najavio je da će sutra u Briselu preneti evropskim zvaničnicima da student Bogdan Jovičić u Srbiji štrajkuje glađu i pod kojim uslovima je u pritvoru.
Komentari 1
Miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar