Prava priprema vozila i dobra informisanost umanjiće mogućnost vraćanja sa tehničkog pregleda. Iz tog razloga, donosimo vam pet važnih koraka u pripremi vozila za tehnički pregled.
Auto-tehnika donosi vam i odgovore na često postavljena pitanja.
No, najpre da vidimo kako da se pripremite za ono važno - tehnički pregled.
Prvi korak
Ukoliko govorimo o vozilima starijim od pet godina, prvi korak je svakako odlazak kod automehaničara. Osim redovnog servisa, morate da mu napomenete i da uskoro idete na tehnički pregled, te da bi bilo dobro da proveri stanje pločica, diskova, cilindara, kočionog ulja, odnosno kompletnog kočionog i upravljačkog mehanizma.
Ukoliko imate bilo kakve nedoumice oko sitnih oštećenja ili bilo šta za šta mislite da bi mogao da bude problem, pozovite tehnički pregled gde ste planirali da idete i upitajte ih da li bi sitno oštećenje moglo da vam napravi neželjenu situaciju. Tako ćete imati vremena da rešite potencijalni problem i da bez strepnje odete na tehnički.
Treći korak
Dan pred zakazani termin sami prekontrolišite signalizaciju. Upravo je signalizacija često jedini uzrok za neprolazak na tehničkom iz prvog puta.
Četvrti korak
Ispraznite gepek, pripremite obaveznu opremu i ponesite kuglu ako imate kuku, odnosno dodatni konektor za OBD ukoliko znate da vam je izmešten.
Peti korak
Na dan tehničkog pregleda operite vozilo. Važno je da bude čisto i spolja, jer je i to uslov za obavljanje tehničkog pregleda. Nemojte da zaboravite saobraćajnu dozvolu, ličnu kartu i ateste ukoliko ih imate. Dođite barem pet minuta pre zakazanog pregleda, savetuju u Auto-tehnici.
Pitanja
Čemu prazan gepek?
Tehnički pregled se obavlja na neopterećenom vozilu, a isto tako je i veoma nezgodno da kontrolori preturaju po gepeku tražeći obaveznu opremu i da dižu sve stvari kako bi došli do rezervnog točka.
Šta mu toliko rade?
Vlasnici i vlasnice automobila se ovo zapitaju kada vide da kontrolori otvaraju sva vrata, da sedaju na prednja i zadnja sedišta, dižu stakla, pale brisače, sviraju. Mnogo toga mora da se pregleda i u tih malo više od pola sata deluje kao opsada vašeg vozila.
Kontrolori u stvari zagrevaju motor vašeg vozila, jer se merenje izduvnih gasova radi na zagrejanom motoru.
"S obzirom na to da nemamo podatke proizvođača kolika je to temperatura onda svi radimo po uputstvima proizvođača opreme sa kojom radimo. Kod nas je to na primer 80 stepeni. Ovo je poprilično problematično u zimskim hladnim mesecima i u jutarnjima časovima kada vozila, posebno dizeli, dolaze potpuno hladna sa temperaturom od 40 stepeni i neophodno je da se zagreje motor do tih 80 stepeni kako bi izmerili izduvne gasove", objašnjavaju u Auto-tehnici.
Šta toliko koče?
Ovo pitanje posebno mori vlasnike 4x4 vozila. U odnosu na ranije godine uvećan je broj kočenja zbog merenja ovalnosti diskova, a kod vozila 4x4 to je čak devet kočenja u najboljem slučaju, jer se dešava da neko kočenje mora da se ponovi.
Više o ovoj, ali i drugim temama, saznajte na sajtu Auto-tehnike ili na njihovoj Fejsbuk stranici. Možete i da ih posetite u Stevana Mokranjca 1 (od 8 do 15.30h), kao i u Raškoj 19 (od 7 do 21h).
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Javno tužilaštvo za organizovani kriminal saopštilo je da je uhapšeno jedanaest osoba, među kojima i Tomislav Momirović, bivši ministar građevinarstva u vreme rekonstrukcije Železničke stanice Novi Sad.
Javno tužilaštvo za organizovani kriminal saopštilo je da je nakon šest osoba, među kojima je bio i Tomislav Momirović bivši ministar građevinarstva u vreme početka rekonstrukcije, uhapšeno još pet osoba.
Deo profesora i saradnika Akademije umetnosti u Novom Sadu izrazio je "najoštriji protest i duboko ogorčenje povodom postupanja prema profesoru emeritusu, reditelju Goranu Markoviću".
Poslednjih devet meseci u Srbiji i Novom Sadu niko nije mogao da predvidi. Sve je počelo velikom tragedijom 1. novembra i konačnom pobunom građana protiv - svega.
Bivši direktor Zavoda za zaštitu spomenika kulture grada Novog Sada Siniša Jokić uhapšen je po nalogu Tužilaštva za organizovani kriminal, a u slučaju istrage pada nadstrešnice Železničke stanice 1. novembra.
Inženjer geologije Zoran Đajić izjavo je povodom novih hapšenja u tom slučaju da se i dalje čuvaju ključni podaci u vezi sa padom nadstrešnice, u kom je poginulo 16 osoba.
Među privedenima u akciji hapšenja Javnog tužilaštva za organizovani kriminal u vezi sa padom nadstrešnice su i odgovorna lica pojedinih firmi koje su radile na rekonstrukciji stanice.
Javno tužilaštvo za organizovani kriminal saopštilo je da je šest osoba uhapšeno zbog sumnji na korupciju u okviru projekta modernizacije i rekonstrukcije železničke pruge Novi Sad – Subotica – Kelebija.
U toku je akcija hapšenja po nalogu Javnog tužilaštva za organizovani kriminal, u vezi sa slučajem pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, pišu mediji.
Danas, 1. avgusta, navršava se devet meseci od pada nadstrešnice Železničke stanice u Novom Sadu, koja je usmrtila 16 ljudi, a jedna devojka je teško povređena.
Dvojica aktivista privedena su u Osnovno javno tužilaštvo u Novom Sadu, jer su navodno ugrozili sigurnost zaposlenoj u Informeru ispred Skupštine Novog Sada.
Komentari 1
Miki
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar