Ta deonica je duga 108 kilometra, a na njoj će biti izgrađeno 49 novih objekata - nadvožnjaka, podvožnjaka, vijadukta. Sa stanovišta geografije biće jednostavnije, a izvođači sada imaju iskustvo sa prvom deonicom, kaže za
RTS Nenad Stanisavljević iz "Infrastruktura železnice Srbije".
Izgradnja brze pruge od Novog Sada do Subotice zvanično je počela 7. aprila, kada je i obustavljen železnički saobraćaj na ovoj trasi. Prvi zadatak je demontaža čitave kontaktne mreže.
Stanisavljević ističe da se trenutno radi na demontaži kontaktne mreže da deonici Sajlovo - Zmajevo.
"Zbog toga upozoravamo i apelujemo na sve građane, one koji prelaze preko pruge i žive blizu, da poštuju znake upozorenja i ne prilaze kontaktnoj mreži i radovima, jer i pored toga što je obustavljen železnički saobraćaj do Subotice, kontaktna mreža će na nekim deonicama stalno ili povremeno biti po visokim naponom", objašnjava Stanisavljević.
Ističe da, da bi došlo do nesreće, nije potrebno da se kontaktna mreža dodirne, dovoljno je da se uđe u strujno kolo, koje je nekada i nekoliko metara udaljeno od kontaktne mreže.
"Najsigurnije je ni ne prilaziti gradilištima. Takvi slučajevi se obično tragično završavaju", rekao je Stanisavljević.
Rok za završetak radova počeo je da teče od trenutka obustave saobraćaja, a predviđeno je da traju 33 meseca, do kraja 2024. godine.
Međutim, i pre 7. aprila bilo je radova koji nisu zahtevali obustavu saobraćaja - radovi na Železničkoj stanici Novi Sad i na nadvožnjaku u Kisačkoj.
"Sada kreću intenzivni radovi, počelo se sa demontažom kontaktne mreže, sledi demontaža pruge i izgradnja nove. Treću deonicu izvodi konzorcijum kineskih železnica, koji je radio i deonicu od Beograd centra do Nove Pazove. Kao što smo imali situaciju od Beograda do Novog Sada da je potpuno promenjena geografija, slično je i ovde. Izgradiće se 49 novih objekata, ali ovde je ravnica, pa se očekuje da će lakše ići radovi", navodi Stanisavljević.
Gradiće se podvožnjaci, nadvožnjaci, vijadukti.
"Jedan od najvećih objekata na tom delu pruge biće vijadukt u Vrbasu, koji će imati 1.600 metara, biće rekonstruisane sve železničke stanice na ovom potezu - njih devet, a biće izgrađene i tri nove - Lovćenac, Rumenka i Vrbas. Rekonstruisaće se železnički čvorovi Novi Sad, Subotica i Vrbas", pojašnjava Stanisavljević.
Sve to će omogućiti da 2024. vozovi od Beograda do Subotice stižu za sat i 15 minuta, prelazeći 108 kilometara.
"Do pre par godina vozovi su tu udaljenost po redu vožnje prelazili prosečno za 2,5 sata, brzinom od četrdesetak kilometara na sat. Zamislite šta će biti kada bude pet puta brže, ići će se 200 kilometara na sat", ističe Stanisavljević.
Vrednost investicije je milijarda i 160 miliona evra, dok je prva deonica koštala milijardu evra.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
Sonne
Aleksandar
Vrbas opet
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar