FOTO: Zašto je Edukativni centar "Montessori School" za mališane mnogo više od edukacije i igre?

Najmlađi Novosađani u prilici su da pohađaju savremeni Edukativni centar "Montessori School", jer je upis novih polaznika u toku.
Ovaj program u trajanju od deset meseci sa mališanima prolaze stručne, obučene defektološkinje, dva puta nedeljno u trajanju od sat vremena.
Sve je prilagođeno uzrastu, pa tako postoje različite grupe: "Upijajući um", "Tajna detinjstva", "Osvajanje samostalnosti" i "Građanin sveta".
 
Na osnovu procene nivoa znanja i uzrasta, deca se raspoređuju u odgovarajuću grupu, čime im je zagarantovana individualna posvećenost, a opet je kroz pametne igre uključen i "timski rad".
Ono po čemu se razlikuje "Montessori School" u Novom Sadu je da su radionice drugačije koncipirane - u grupama je do četvoro mališana, gde u radu sa njima Montesori vaspitač poseduje diplomu master defektologa, radi kvalitetnijeg praćenja rasta i razvoja deteta kao individue. Defektolog sa svojim znanjem i stručnošću prati dete u njegovim razvojnim koracima i uspešno mu pomaže da savlada i pospeši svoje potencijale kroz Montesori pedagogiju, kako u momentu razvića, tako u kasnijem dobu.
 
Tako je grupa Upijajući um namenjena najmlađima i prilagođena za decu od 18 meseci do tri godine
 
 
Deca uče svojim tempom, što im omogućava da pronađu aktivnosti iz područja koja ih interesuju. Napredovaće dok uče i rastu u aktivnostima u kojima uživaju. Program "Upijajući um" sastoji se iz pet Montesori centara, koji će omogućiti podsticanje razvoja deteta u cilju stimulisanja sveobuhvatnog potencijala koje ono već poseduje. Radionice za program "Upijajući um" se održavaju dva puta nedeljno u grupi od maksimalno četvoro dece, u trajanju od sat vremena. 
 
Za nešto starije je program Tajna detinjstva, dostupan za decu uzrasta od tri do šest godina. Takođe koristi jedinstvenu Montesori pedagogiju i održava se dva puta nedeljno u grupi od maksimalno četvoro dece, u trajanju od sat vremena.
 
 
Aktivnosti i područja, obuhvaćena programom "Tajna detinjstva" uključuju: praktične životne veštine, senzorne aktivnosti, razvitak jezika i komunikacije, rane veštine matematike i kritičkog mišljenja, kao i nauku i istraživanje prirode.
 
Osvajanje samostalnosti je program za predškolce, prilagođen njihovom uzrastu i znanju. Deca će tako biti pripremljena za suočavanje sa preprekama koje se mogu dogoditi u procesu njihovog osamostaljivanja. Priprema predškolaca za prvi razred osnovne škole bazira se na razvijanju detetovih sposobnosti, koje uključuje razviće jezika i vokabulara, sticanje veština matematike i kritičkog mišljenja, istraživanje prirode i sticanje znanja iz sveobuhvatne nauke.
 
 
Građanin sveta podrazumeva učenje engleskog jezika prema pedagogiji Marije Montesori. Program za decu uzrasta od tri do sedam godina. Montesori radionice, za program "Građanin sveta", koji traje tri meseca održavaju se dva puta nedeljno u grupi od maksimalno dva deteta, u trajanju od sat vremena.  
 
Zašto odabrati "Montessori School" u Novom Sadu? 
 
Iz ljubavi prema deci, ali i iz želje da što bolje doprinese vaspitanju sopstvene dece, Vidosava Bjekić je u saradnji sa master defektologom otvorila Edukativni centar "Montessori School", koji je kutak za mališane svih uzrasta. Sa svim potrebnim licencama, uspešno primenjuje Montesori metodu, popularnu širom sveta, a u fokusu joj je temeljna posvećenost svakom detetu.
 
Bjekić smatra da ovaj metod pruža mogućnost razvoja detetove individue u potpunosti, kao i emocionalne inteligencije.
 
 
Montessori edukativni sistem je metoda učenja i sastoji se iz pet centara u kojima se razvijaju sve neophodne detetove veštine. 
 
"Montesori škole nadahnjuju samopouzdanje, neguju dečiju urođenu želju za učenjem, otkrivanjem i socijalnom interakcijom u okruženju u kojem učitelji ohrabruju, angažuju i cene pojedinačno dete. Deca nauče kako da uče, a to svako dete priprema se za buduću akademsku i društvenu izvrsnost", dodaje master defektolog Kristina Stanik Kostić, koja je deo Montesori tima u Novom Sadu.
 
U Srbiji inače postoji više vrtića i školica koji primenjuju Montesori pristup. Uglavnom se ovaj metod kratko praktikuje na samom početku dana - prvih sat i po vremena, dok je ostatak aktivnosti u skladu sa nacionalnim predškolskim vaspitnim i obrazovnim programom Ministarstva prosvete.
 
U Srbiji se za Montesori metod prvi put čulo 1934. godine, kada je izdata brošura Vere Štajn Erlih "Metoda Montesori u školi". Međutim, tek sredinom devedesetih u Srbiji počinju da se otvaraju prvi privatni vrtići koji primenjuju ovaj metod. Prateći reformske procese obrazovanja u Evropi, u Srbiji je 1996. godine definisana Nacionalna humanistička koncepcija predškolskog vaspitanja i obrazovanja, čime je započet proces uvođenja i razvijanja Montesori sistema.
 
 
Program uglavnom počinje tako što deca uzrasta od tri do šest godina sednu u takozvani krug tišine koji je iscrtan na podu, posle čega hodaju po njemu, noseći neki predmet u ruci.
 
Potom sledi odabir materijala koji se nalazi u nekom od pet centara, u skladu sa mogućnostima i sklonostima, po sopstvenom nahođenju. Materijali su poređani tako da su na policama pri dnu oni koji najviše odgovaraju najmlađoj deci, dok se pri vrhu nalaze oni za starije mališane.
 
 
Ko je bila Marija Montesori?
 
Pre više od 100 godina Italijanka Marija Montesori primenila je pedagoški metod kod dece predškolskog uzrasta koji je stekao svetsku slavu.
 
Ona je rođena 1870. godine i bila je prva žena u Italiji koja je stekla medicinsku diplomu. Radila je na poljima psihijatrije, obrazovanja i antropologije. Verovala je da se svako dete rađa sa jedinstvenim potencijalom koji bi trebalo da bude otkriven, a ne kao "prazna ploča" koja čeka da bude ispisana. Njen alternativni pedagoški pristup najzastupljeniji je u predškolskim uzrastima. Međutim, osnovne, a negde i srednje Montesori škole danas postoje širom sveta.
 
Naglasak nije na podučavanju deteta, nego se osigurava podsticajna sredina koja povećava dečiju prirodnu radoznalost i omogućava da kroz igru spontano uče otkrivanjem.
 
Osnovni elementi Montesori pedagogije
 
U centru Montesori pedagogije je dete, kao i njegove potrebe, dok su osnovni elementi metode pripremljena sredina, posebno izrađeni didaktički, odnosno nastavni materijali i obučeni vaspitač.
 
 
Marija Montesori je naglašavala da okruženje, odnosno sredina u kojoj se radi, mora da bude dobro uređena, da se dete oseti slobodno i sigurno i da ne postoje nikakve prepreke za nesmetani razvoj aktivnosti. Ambijent u vrtiću ili školi mora u potpunosti da odgovara potrebama dece, te su zato učionice većinom dobro osvetljene, tople, prijatne, udobne, pune slika, knjiga i materijala.
 
Prednosti Montesori metoda jesu u prepoznavanju i sagledavanju deteta kao celovitog i potpunog bića. Poenta je da mu se istovremeno na taj način budi želja i za istraživanjem i učenjem. Predmeti sa kojima se radi su većinski izrađeni od prirodnih materijala, a u zavisnosti od takozvanog centra kome pripadaju, mogu biti razne kutije, daščice, posude, šmirgle, perle, kartice, atlasi, slike, knjige i ostalo.
Tehnologija i Montesori
 
U današnje vreme kada su deca sve više u ranom uzrastu okrenuta tehnologijama i okupirana mobilnim telefonima, Montesori ima važnu ulogu, jer ih uči da kroz igru razvijaju motoriku, senzorne sposobnosti i snalaženje u različitim situacijama. Deca se uče da kvalitetno provode vreme, a društvene igre su takođe jedan od načina, što doprinosi njihovoj pažnji i memoriji.
 
U Edukativnom centru "Montessori School" deca razvijaju grafomotoriku kroz različite pokretne igre. Kako ističu u ovom centru, sve češća pojava je da deca u predškolskom uzrastu ne znaju da drže olovku. Zbog toga su različite vežbice i igrice upravo usmerene na takve aktivnosti.
 
 
Čas počinje tako što se deca sama izuvaju i peru ruke. Kroz "pametne igre" upoznaju svet oko sebe. Neke od radionica su i da iseku jabuku, bananu ili neko drugo voće primereno uzrastu, naprave palačinke, operu sudove. Deca uzrasta od tri do šest godina na svakom času imaju drveni kalendar godišnjih doba i dana u nedelji i učestvuju u različitim izazovima.
 
Roditelji tokom deset meseci pohađanja svakog od programa dobijaju izveštaj, a ovaj program je moguće praktikovati i pored vrtića, jer je u popodnevnim časovima i traje sat vremena. Kada neko dete završi sa programom namenjenom svom znanju i uzrastu, može da nastavi sa sledećim nivoom.
 
Kako da se prijavite?
 
Ukoliko vas detaljnije interesuje metod rada Edukativnog centra "Montessori School" u Novom Sadu, posetite njihov zvanični sajt OVDE ili zakažite termin na 062/788-158, pošaljite upit mejlom na montessorischoolns@gmail.com ili posetite samu ustanovu u Janka Čmelika 12a.
 
Više informacija možete naći i na društvenim mrežama fejsbuk i instagram.
 

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti