FOTO: "Rupizza" - lokal sa pričom u kom glavnu ulogu igra pica

Iako ćete se često susresti sa tvrdnjom da je pica brza hrana, u novom novosadskom lokalu Rupizza, reći će vam da ne mora da bude tako.

Omiljeno jelo mnogih širom sveta, a naročito Italijana, pica ne mora da bude sinonim za nezdravu ishranu i obrok "s nogu". U zavisnosti od načina pripreme, sastojaka, vremena i truda uloženih u stvaranje jedne rapsodije ukusa, pica može da bude i lagana za stomak i prijatna za čula ukusa.

To će vam i dokazati u novom lokalu u Dunavskoj 20, gde se pravi pica od najkvalitetnijih sastojaka upravo iz postojbine ovog jela. Vlasnik lokala "Rupizza", Božidar Adžić, za 021.rs priča da je pažljiva selekcija sastojaka najvažniji adut ovih pica.
"Koristimo dve vrste italijanskog brašna - jedno za testo, a drugo kada se mesi i odvaja od podloge", ističe. 
 
Brašno o kom Boža priča je kaputo (caputo), specijalizovano italijansko brašno za pravljenje pica. Specifično je po tome što se sa njim postiže idealna rastegljivost testa za picu, kao i taj preko potrebni osećaj lakoće pri varenju.
 
 
Ali to nije sve.
 
"Na naše pice stavljamo italijanski pelat, a ne kečap, kao i 'mocarela jaje' koje je svako posebno zapakovano. Ideja je, ne da se merimo ili takmičimo sa bilo kim, već da punog srca možemo da kažemo da mi ovde pravimo zaista dobru picu", naglašava. 
 
Da bi testo bilo savršeno vazdušasto i lagano, pica majstori koriste proverenu metodu fermentacije. Testo se fermentiše 36 sati i zahvaljujući ovom procesu postaje lakše za varenje, pa samim tim i manje goji. 
 
 
Ništa od ovog ne bi bilo moguće bez "entuzijastičnih i posvećenih pica majstora", kako ih Božidar opisuje, koji iza sebe imaju kako završene škole za predmetnu delatnost tako i desetogodišnje iskustvo pravljenja pice u restoranima Srbiji i Italiji. 
 
Pica majstoru pomaže i pica peć na drva izrađena po najvišim standardima italijanskih pica majstora.
 
Kada je reč o vrstama i veličinama, Božidar kaže da je njihov moto da cela ponuda bude što više italijanski autentična i jednostavna. To znači da je na meniju 11 vrsta pica uz pravi italijanski pristup njihovim veličinama – sve su prečnika 30 centimetara. 
 
Između ostalih, na meniju su i Capricciosa, Margarita, Prosciutto, Al Tonno, Pancetta, Quattro Formaggi i Quattro Stagioni. Jedina koja "odskače" od klasičnih italijanskih recepata je pica kuće - Rupizza. Bogata izuzetnim sastojcima – italijanski pelat, vrhunska mocarela, artičoke, sušeni paradajz, šampinjoni, masline, rukola i svež čeri paradajz - ovu picu odlikuje punoća ukusa i već se izdvaja iz ponude kao favorit Novosađana koji su imali priliku da je probaju.
 
 
Za one koji bi da prezalogaje na brzinu, "Rupizza" nudi i tri vrste sendviča - Prosciutto, Al Tonno i Vegeterijanski. 
 
U prilog tome da "Rupizza" promoviše picu kao nešto mnogo više od brze hrane ide mala, ali odabrana selekcija najkvalitetnijih autohtonih fruškogorskih vina. Služe se samo vina sremskokarlovačke vinarije Mrđanin, jedne od najnagrađivanijih vinarija u Srbiji. 
 
A za pravi duh Italije, tu je i autentična italijanska kafa nastala u podnožju torinskih planina - "vernjano" (vergnano). Ovu sjajnu kafu koju je davne 1882. godine počeo da pravi Domeniko Vergnano možete popiti u lokalu, ali je možete uzeti i "za poneti".
 
 
Picerija sa pričom
 
Dok pica igra glavnu ulogu u ovoj maloj novosadskoj priči, ne sme se zanemariti ni čitav koncept izgrađen oko ukusne protagonistkinje. 
 
Božidar kaže da je "Rupizza" produkt dečačkog sna.
 
"Koji momak nije, u nekom trenutku svog života, poželeo da sa drugarom otvori kafić? Ideju smo imali, a ovaj lokal je iskrsao u pravom momentu. Imali smo viziju. Znali smo tačno kakvog kvaliteta picu želimo i te dve stvari su se onda spojile. Definitivno je pomoglo i to što smo živeli u Njujorku, često putovali do Italije, odakle smo 'pozajmljivali' ideje i naravno to što moj prijatelj i partner u poslu, Nemanja, već ima ugostiteljskog iskustva", priča uz osmeh Božidar o svojoj inspiraciji.
 
Iako je prostor mali, on ističe da nisu želeli da prave "fast food" lokal.
 
"Ceo enterijer je napravljen od najkvalitetnijih materijala i sve ima svoju priču. Posteri italijanskih filmova, sa kojih vas gledaju ikone njihove kinematografije čine da se osećate kao da čekate picu u nekom od napuljskih lokala. Prekratiti vreme možete i uz mini biblioteku koja ima i nekoliko knjiga na engleskom jeziku. Obraćamo pažnju i na muziku za koju se trudimo da bude kvalitetnija, makar po našem skromnom mišljenju", objašnjava. 
 
 
Dodaje da je nastavak tog dečačkog sna prepoznatljivo mesto, koje će ljudi identifikovati sa logom, brendom i dobrom hranom. 
 
Ono što svakako doprinosi toj prepoznatljivosti je i jedinstveno iskustvo posmatranja procesa pravljenja pice. Sve se dešava pred očima mušterija, jer je kuhinja otvorena. To je, između ostalog, i stvar građenja poverenja.
 
Ima u tome i neke magije, kaže Božidar.
 
"Kada sediš ovde, u lokalu, i gledaš kako majstor pravi picu, mami te vatra. Sve nekako deluje terapeutski. Vidiš kako sve to izgleda i kako se ponašamo prema hrani, koliko vodimo računa o higijeni. A mislim i da smo jedina picerija u gradu koja ima tu sreću da joj se vatra iz pica peći vidi sa ulice što bi, nadamo se, trebalo da privuče ljude da uđu", navodi vlasnik picerije. 
 
 
Zaključuje da dobroj atmosferi doprinosi i osoblje, među kojima ima onih sa decenijskim iskustvom u poslu, ali i studenata početnika koji blago konobarsko neiskustvo nadoknađuju osmehom, srdačnošću, šarmom i trudom. 
 
Dok se čeka izrada sajta, ponudu picerije "Rupizza" i sve novosti možete videti na njihovoj Fejsbuk i Instagram stranici. Porudžbine su moguće i putem servisa Wolt, Glovo i Mr. D.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti