
Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?
Elektroprivreda Srbije (EPS) odbila je neke reklamacije građana na visoku cenu računa za jul zbog toga što im Elektrodistribucija Srbije (EDS) nije dostavila informaciju o očitavanju.

Foto: 021.rs
Redakciji 021.rs javili su se građani koji su uložili prigovor na julski račun za struju. Njima je prigovor odbijen, što ne bi bio problem da je objašnjenje razumno.
U ovom slučaju, smatraju oni, ima svega osim logike. Kako se navodi u jednom od odgovora na prigovora u koji je 021.rs imao uvid, žalba građana se odbija zato što Elektrodistribucija nije dostavila EPS-u tražene podatke o očitavanju.
EPS dalje poručuje građanima da se obrate Elektrodistribuciji Srbiji (EDS).
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže za 021.rs da je ovo nepoštena poslovna praksa i da građani koji su dobili ovakve odgovore treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji.
Građani kojima je rečeno da se prigovor odbija zato što EPS-u podatke nije dostavio EDS, pitaju se kako je to moguće i da li su oni ti koji moraju da idu od preduzeća do preduzeća da bi zaštitili svoja prava ili bi pak te stvari trebalo da reše preduzeća kojima plaćaju uslugu.
Osim toga, nejasno im je kako EPS može da odbije prigovor ukoliko preduzeće nije dobilo podatke na osnovu kojih bi utvrdili da je žalba neosnovana.
U Elektroprivredi Srbije navode za 021.rs da račune fakturišu na osnovu očitanih stanja na brojilima domaćinstava u Srbiji, za koje je odgovoran EDS, koji posluje van njihovog sistema od kraja 2020. godine.
Objašnjavaju da se u slučaju reklamacije Elektrodistribuciji Srbije upućuje zahtev za kontrolu očitavanja brojila, a nakon dobijenih informacija obaveštava potrošače o ishodu reklamacije.
"Prilikom odgovora u ovakvim situacijama prigovor kupca se ne odbija, ali se ne može smatrati ni kao opravdan bez prethodno dobijene informacije od EDS-a. Kupci se u ovakvim slučajevima obaveštavaju da je propisana dužnost operatora distributivnog sistema (EDS) da ispravi registrovane podatke za obračunski period. Ako se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, treba da se o tome obavesti EPS, koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi", navode iz Elektroprivrede Srbije.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" za 021.rs kaže da ovakav odgovor EPS-a označava nepoštenu poslovnu praksu i da se nezakonito ophode prema potrošačima.
"Zakon kaže da je onaj koji pruža uslugu, odnosno izdaje račun, odgovoran i za saobraznost te usluge. To što EPS upućuje građane na EDS, to je potpuno nezakonito zato što građanima ne izdaje račune Elektrodistribucija nego Elektroprivreda Srbije", ističe on.
Dodaje i da nema smisla činjenica da EPS i EDS ne sarađuju.
"Ukoliko EDS ne dostavlja podatke, postavlja se pitanje na osnovu čega su izdali račun i na osnovu čega su pisali podatke o potrošnji struje. Potrošača ne zanima kakav odnos ima EPS sa nekim firmama sa kojima sarađuje. Potrošača zanima ono što treba da ga zanima i ono što je predviđeno zakonom, a to je da plati stvarnu ostvarenu potrošnju, a ne fiktivno nalupane brojeve i stanja brojila", objašnjava Gavrilović.
Ono što je izuzetno bitno jeste da građani kojima EPS odbije reklamaciju na ovaj način žalbu upute tržišnoj inspekciji.
"Potrošači odmah treba da upute žalbu pisanim putem i da kažu da ih je pružalac usluge obmanuo i da vrši nepoštenu poslovnu praksu. U međuvremenu, treba da plate nesporni deo računa, a da onaj sporni deo ne plate. Time se EPS dovodi u poziciju da dokazuje da li je to stvarna potrošnja ili nije, a EPS već sam tvrdi da im EDS ne dostavlja podatke. Znači, sve je jasno", kaže Gavrulović.
Iz Elektroprivrede Srbije podsećaju građane da se i dalje mogu obratiti ovom preduzeću i reklamirati račune za jul i to putem mejla na reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja i Elektrodistribuciji Srbije, ali do momenta objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
Koliko je EPS dobio žalbi na račune za jul?
"Efektiva" je preko Zahteva za pristup informacijama od javnog značaja od Elektrodistribucije Srbije tražila informacije o tome koliko je ovo preduzeće dobilo reklamacija na uvećane račune za struju za jul.
U odgovoru u koji je 021.rs imao uvid stoji da je EPS imao 3.300 podnetih reklamacija na račune, od čega je više od 1.600 rešeno kao opravdano.
Gavrilović na osnovu ovih podataka smatra da je uzrok povećanih računa za struju ipak bila sistemska greška.
"Iz ovog odgovora može se zaključiti da je 50 odsto reklamacija bilo opravdano. Znamo da velik broj građana nije htelo da uputi reklamaciju, ali da je njih milion uputilo, broj oštećenih bi bio i veći, po ovoj logici bar 500.000. To znači da je bila u pitanju sistemska greška, da EPS nije uradio svoj posao u skladu sa zakonom", objašnjava on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
FOTO, VIDEO "Finalna blokada raskrsnice": Zborovi i traktori blokirali ulaz u Skupštinu grada
16.06.2025.•
36
Finalna blokada raskrsnice u Novom Sadu u organizaciji Zborova građana i dalje traje, a nakon govora i mužičkog programa, Zborovi su izglasali da blokiraju Skupštinu grada, gde se već nalaze traktori.
Sudska mera za Centar za društvenu stabilnost: Bez vređanja dostojanstva novinara Junajted medija
16.06.2025.•
2
Osnovni sud usvojio je privremenu meru kojom se Centru za društvenu stabilnost zabranjuje da u filmovima i video zapisima upotrebljava navode kojima se vređa dostojanstvo novinara Junajted medija.
Vatrogasci obuzdali požar u zgradi u Novom Sadu
16.06.2025.•
0
Pripadnici vatrogasne brigade Novi Sad uspeli su da lokalizuju požar u Ulici Omladinskog pokreta.
Zbor građana "Narodni heroji": Ko ćuti, smatra se da pristaje
16.06.2025.•
1
Građani okupljeni u Zboru "Narodni heroji" smatraju da je sramno ignorisanje stotina njihovih pritužbi na kršenje ustavnih prava od strane zaštitnika građana.
Zajednica "Zahtevi inženjera": Tražimo da se pritvoreni inženjeri brane za slobode
16.06.2025.•
1
Peticija zajednice "Zahtevi inženjera" u kojoj više od 3.000 inženjera zahteva da se pritvoreni inženjeri u slučaju pada nadstrešnice brane sa slobode, ostala je bez odgovora.
Utorak pred Novosađanima: Pogledajte šta vas očekuje
16.06.2025.•
0
Možda bude pada kiša u utorak, što nema nikakve veze s tim da je tek nakon tri meseca sazvana sednica Skupštine Grada Novog Sada.
FOTO, VIDEO: Veći broj vatrogasaca gasi požar u Omladinskog pokreta, seče se krov zgrade
16.06.2025.•
0
Veći broj vatrogasnih ekipa gasi požar u ulici Omladinskog pokreta, krov zgrade se seče, a na mestu požara trenutno nije primećeno vozilo Hitne pomoći.
Privremeno finansiranje Novog Sada: Zavirite u kase javnih preduzeća
16.06.2025.•
2
Dok "Parking servis" pliva u profitu, "SPENS", GSP i "Urbanizam" beleže milionske gubitke, otkriva izveštaj o poslovanju javnih i javno-komunalnih preduzeća Grada Novog Sada za prvi kvartal 2025.
Akademski plenum pozvao Vučića da odustane od kontramitinga na Vidovdan
16.06.2025.•
6
Akademski plenum ocenio je da najava kontramitinga SNS-a, na Vidovdan u Beogradu, predstavlja "pokušaj izazivanja sukoba sa nesagledivim posledicama" i pozvao je Vučića da odustane od tog skupa.
VIDEO: Požar u potkrovlju zgrade u Novom Sadu, vatrogasci na terenu
16.06.2025.•
0
Dim izbija iz potkrovlja zgrade u Omladinskog pokreta, u ulici u blizini Železničke stanice.
Novosađani, odlučuje se u vaše ime (i za vaše pare): 140 stavki pred odbornicima
16.06.2025.•
2
Sednica Skupštine Grada Novog Sada održaće se u utorak, 17. juna.
Direktor JKP "Put" postaje v. d. direktora: Na čelu preduzeća devet godina
16.06.2025.•
3
Dosadašnji direktor Javnog preduzeća "Put" od sada će biti na funkciji vršioca dužnosti direktora istog preduzeća.
Novosadska policija očekuje okupljanje i ispred Skupštine: Postaraće se da sve bude bezbedno
16.06.2025.•
1
Novosadska policija saopštila je da će poduzeti "sve zakonske mere" da planirani skupovi u gradu, u ponedeljak i utorak, proteknu bezbedno.
Kako posluje najmlađe novosadsko preduzeće: Plata za jednu osobu i čekanje investicija
16.06.2025.•
3
JKP "Regionalni centar za upravljanje otpadom" potrošio je za investicije prošle godine svega 127.500 dinara.
"Robin Hud" na Fruškoj gori - zaustavljen saobraćaj
16.06.2025.•
31
Televizijska serija "Robin Hud" snima se danas na prostoru Nacionalnog parka "Fruška gora", zbog čega je na jednom delu saobraćaj privremeno zatvoren.
Još jedna Vučićeva najava: Vozom do Subotice do kraja avgusta
16.06.2025.•
43
Saobraćaj na pruzi do Subotice mogao bi da bude uspostavljen do kraja avgusta, najavio je Aleksandar Vučić. To je još jedna u nizu najava predsednika države u vezi sa brzom prugom.
Odloženo suđenje SNS "junacima": Okrivljeni na dan ročišta u KCV, sud traži izveštaj
16.06.2025.•
11
Suđenje četvorici aktivista Srpske napredne stranke zbog napada na studente krajem januara odloženo je za 30. jun.
Javni čas u Lazinoj gimnaziji u utorak: Govori i Tihomir Stanić
16.06.2025.•
4
Učenici novosadske gimnazije "Laza Kostić" organizuju još jedan javni čas u utorak, 17.juna.
Novosadski biciklisti voze i predaju dopis gradonačelniku: Godišnje da se izdvaja milijardu dinara
16.06.2025.•
6
Biciklistička vožnja Kritične mase održaće se u subotu, 21. juna u Novom Sadu.
"Mazda otvoreni dani" u Grand Motorsu do 21. juna
16.06.2025.•
0
U svom velikom, novootvorenom objektu u Novom Sadu, Grand Motors organizuje "Mazda otvorene dane" od 14. do 21. juna.
Komentari 34
Ljuba
Luka
Tommy gun
14.09.2023 • 12:34
Nije baš tako
Isti problem imam, pa sam se raspitao kod drugara u EDS. Oni, naime, očitavaju brojila javne potrošnje i ugovorene potrošače.Javnu rasvetu, bilborde, semafore, cementare, fabričke pogone, .... Ostatak je u nadležnosti EPS, tj. firme koju su oni angažovali (čitaj Bosketova i Grčićeva)
Lazar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar