![Ako vam od EPS-a stigne ugovor za koji treba potpis - evo šta to znači Ako vam od EPS-a stigne ugovor za koji treba potpis - evo šta to znači](/application//images/021-default.jpg)
Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?
Elektroprivreda Srbije (EPS) odbila je neke reklamacije građana na visoku cenu računa za jul zbog toga što im Elektrodistribucija Srbije (EDS) nije dostavila informaciju o očitavanju.
![Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite? Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?](https://www.021.rs//images/d5b6a6992e8f940f40376c9dc59e1a33/struja_racuni_2.jpg)
Foto: 021.rs
Redakciji 021.rs javili su se građani koji su uložili prigovor na julski račun za struju. Njima je prigovor odbijen, što ne bi bio problem da je objašnjenje razumno.
U ovom slučaju, smatraju oni, ima svega osim logike. Kako se navodi u jednom od odgovora na prigovora u koji je 021.rs imao uvid, žalba građana se odbija zato što Elektrodistribucija nije dostavila EPS-u tražene podatke o očitavanju.
EPS dalje poručuje građanima da se obrate Elektrodistribuciji Srbiji (EDS).
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže za 021.rs da je ovo nepoštena poslovna praksa i da građani koji su dobili ovakve odgovore treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji.
Građani kojima je rečeno da se prigovor odbija zato što EPS-u podatke nije dostavio EDS, pitaju se kako je to moguće i da li su oni ti koji moraju da idu od preduzeća do preduzeća da bi zaštitili svoja prava ili bi pak te stvari trebalo da reše preduzeća kojima plaćaju uslugu.
Osim toga, nejasno im je kako EPS može da odbije prigovor ukoliko preduzeće nije dobilo podatke na osnovu kojih bi utvrdili da je žalba neosnovana.
U Elektroprivredi Srbije navode za 021.rs da račune fakturišu na osnovu očitanih stanja na brojilima domaćinstava u Srbiji, za koje je odgovoran EDS, koji posluje van njihovog sistema od kraja 2020. godine.
Objašnjavaju da se u slučaju reklamacije Elektrodistribuciji Srbije upućuje zahtev za kontrolu očitavanja brojila, a nakon dobijenih informacija obaveštava potrošače o ishodu reklamacije.
"Prilikom odgovora u ovakvim situacijama prigovor kupca se ne odbija, ali se ne može smatrati ni kao opravdan bez prethodno dobijene informacije od EDS-a. Kupci se u ovakvim slučajevima obaveštavaju da je propisana dužnost operatora distributivnog sistema (EDS) da ispravi registrovane podatke za obračunski period. Ako se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, treba da se o tome obavesti EPS, koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi", navode iz Elektroprivrede Srbije.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" za 021.rs kaže da ovakav odgovor EPS-a označava nepoštenu poslovnu praksu i da se nezakonito ophode prema potrošačima.
"Zakon kaže da je onaj koji pruža uslugu, odnosno izdaje račun, odgovoran i za saobraznost te usluge. To što EPS upućuje građane na EDS, to je potpuno nezakonito zato što građanima ne izdaje račune Elektrodistribucija nego Elektroprivreda Srbije", ističe on.
Dodaje i da nema smisla činjenica da EPS i EDS ne sarađuju.
"Ukoliko EDS ne dostavlja podatke, postavlja se pitanje na osnovu čega su izdali račun i na osnovu čega su pisali podatke o potrošnji struje. Potrošača ne zanima kakav odnos ima EPS sa nekim firmama sa kojima sarađuje. Potrošača zanima ono što treba da ga zanima i ono što je predviđeno zakonom, a to je da plati stvarnu ostvarenu potrošnju, a ne fiktivno nalupane brojeve i stanja brojila", objašnjava Gavrilović.
Ono što je izuzetno bitno jeste da građani kojima EPS odbije reklamaciju na ovaj način žalbu upute tržišnoj inspekciji.
"Potrošači odmah treba da upute žalbu pisanim putem i da kažu da ih je pružalac usluge obmanuo i da vrši nepoštenu poslovnu praksu. U međuvremenu, treba da plate nesporni deo računa, a da onaj sporni deo ne plate. Time se EPS dovodi u poziciju da dokazuje da li je to stvarna potrošnja ili nije, a EPS već sam tvrdi da im EDS ne dostavlja podatke. Znači, sve je jasno", kaže Gavrulović.
Iz Elektroprivrede Srbije podsećaju građane da se i dalje mogu obratiti ovom preduzeću i reklamirati račune za jul i to putem mejla na reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja i Elektrodistribuciji Srbije, ali do momenta objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
Koliko je EPS dobio žalbi na račune za jul?
"Efektiva" je preko Zahteva za pristup informacijama od javnog značaja od Elektrodistribucije Srbije tražila informacije o tome koliko je ovo preduzeće dobilo reklamacija na uvećane račune za struju za jul.
U odgovoru u koji je 021.rs imao uvid stoji da je EPS imao 3.300 podnetih reklamacija na račune, od čega je više od 1.600 rešeno kao opravdano.
Gavrilović na osnovu ovih podataka smatra da je uzrok povećanih računa za struju ipak bila sistemska greška.
"Iz ovog odgovora može se zaključiti da je 50 odsto reklamacija bilo opravdano. Znamo da velik broj građana nije htelo da uputi reklamaciju, ali da je njih milion uputilo, broj oštećenih bi bio i veći, po ovoj logici bar 500.000. To znači da je bila u pitanju sistemska greška, da EPS nije uradio svoj posao u skladu sa zakonom", objašnjava on.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
Pokrajinska inspekcija: Nema nezakonitosti u radu Studentskog parlamenta Filozofskog fakulteta
26.07.2024.•
2
Inspekcijskim nadzorom Pokrajinskog sekreterijata za visoko obrazovanje nije utvrđeno nezakonito postupanje Studentskog parlamenta Filozofskog fakulteta u odnosu na Zakon o studentskom organizovanju.
FOTO Ruši se zgrada u Jevrejskoj koja godinama propada: Gradiće se višespratnica
26.07.2024.•
22
Počelo je rušenje zgrade u Jevrejskoj ulici, pored Futoške pijace, koja godinama propada.
Novosađani, ako donirate krv - dobijete sezonsku ulaznicu za Štrand
26.07.2024.•
4
Svi dobrovoljni davaoci koji od danas, 26. jula daju krv dobiće besplatne sezonske karte za Štrand.
Koliko je novca dobio Novi Sad od Srbije: 1.837 dinara po stanovniku
26.07.2024.•
7
Gradu Novom Sadu je iz tekuće budžetske rezerve u periodu od 2018. do 2023. godine prebačeno skoro 690 miliona dinara.
U nedelju do 36 stepeni
26.07.2024.•
0
Predstojeći vikend u Novom Sadu biće sunčan i znatno topliji.
LSV: Zašto RTS nije prenosio utakmicu Vojvodine protiv Ajaksa?
26.07.2024.•
28
Radio-televizija Srbije nije prenosila utakmice Vojvodine i Radničkog u kvalifikacijama za evropska takmičenja.
Gradonačelnik Novog Sada promoviše rudnik u Jadru, deli "pet zelenih činjenica"
26.07.2024.•
70
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić podelio je na društvenim mrežama dve objave kojima se promoviše projekat rudnika u Jadru.
Ministarstvo odbrane prodaje lokal na Limanu, procenilo ga na 137.000 evra
26.07.2024.•
6
Ministarstvo odbrane raspisalo je oglas za prodaju lokala od 65 kvadrata u zgradi na Limanu II.
U Novom Sadu za jedan dan rođeno 20 beba, među njima i jedan par blizanaca
26.07.2024.•
0
U Novom Sadu je u protekla 24 časa rođeno 20 beba.
Otvorene nove prostorije Novosadskog omladinskog foruma
25.07.2024.•
2
Na Pozorišnom trgu otvorene su nove prostorije Novosadskog omladinskog foruma.
Poslednji julski petak pred Novosađanima: Žurke, književne večeri, izložbe...
25.07.2024.•
1
Poslednji julski petak pred Novosađanima biće pravi letnji.
Olimpijske vrednosti u DDOR osiguranju
25.07.2024.•
0
DDOR, zvanično osiguranje Olimpijskog tima Srbije, u saradnji sa Olimpijskim komitetom Srbije, partner je niza izložbi posvećenih olimpijskim vrednostima.
Novosađani treći po prosečnoj plati u Srbiji: U maju zarađivali čak 115.000 - kaže statistika
25.07.2024.•
30
Novosađani su, prema podacima Republičkog zavoda za statistiku, u maju imali prosečnu platu u iznosu od 115.023 dinara bez poreza i doprinosa, odnosno 3.000 više nego u aprilu.
Nestao Mirko Umićević iz Futoga, porodica moli za pomoć
25.07.2024.•
1
Futožanin Mirko Umićević (51) nestao je u sredu prepodne i porodica moli sve koji neke informacije da im se jave ili obrate policiji.
Novosađanima stižu neočitani računi za struju: U EDS-u objašnjavaju šta da radite
25.07.2024.•
77
Nakon što su se Novosađani požalili da im računi za struju za jun kasne, ubrzo su počeli da pristižu. Međutim, građani se sada žale da im brojila nisu očitana.
Studijski programi na koje neće niko: U Novom Sadu bar četiri za koje nema interesovanja
25.07.2024.•
4
Studijski program Regionalna geologija na Rudarsko-geološkom fakultetu u Beogradu, integrisane studije Nastavnik hemije na PMF-u u Novom Sadu...
FOTO: Završen skup protiv Rio Tinta u Novom Sadu, jer "Jadar" nije bio na dnevnom redu u Loznici
25.07.2024.•
29
Novosađani koji su se nešto pre 10 časova okupili u Železničkom parku, razišli su se posle sat vremena.
Najveći broj razvoda u Novom Sadu od 2011, Novosađani se žene u tridesetima
25.07.2024.•
29
U Novom Sadu su u 2023. godini zaključena 1.864 braka. Nasuprot tome bilo je 706 razvoda, što je najveći broj okončanih brakova u poslednjih 13 godina.
Uskoro izgradnja javnog osvetljenja u dvorištu vrtića "Palčica": Traži se izvođač radova
25.07.2024.•
0
Gradska uprava raspisala je tender za izgradnju javnog osvetljenja dvorišta vrtića "Palčica" u Branimira Ćosića.
Grad ruši jednu od poslednjih kuća u Radničkoj ulici
25.07.2024.•
34
Gradska uprava je raspisala tender za rušenje kuće na adresi Radnička 18.
Komentari 34
Ljuba
Luka
Tommy gun
14.09.2023 • 12:34
Nije baš tako
Isti problem imam, pa sam se raspitao kod drugara u EDS. Oni, naime, očitavaju brojila javne potrošnje i ugovorene potrošače.Javnu rasvetu, bilborde, semafore, cementare, fabričke pogone, .... Ostatak je u nadležnosti EPS, tj. firme koju su oni angažovali (čitaj Bosketova i Grčićeva)
Lazar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar