
Ovo je Srbija: EPS odbija prigovore zato što EDS ne dostavlja podatke - šta treba da uradite?
Elektroprivreda Srbije (EPS) odbila je neke reklamacije građana na visoku cenu računa za jul zbog toga što im Elektrodistribucija Srbije (EDS) nije dostavila informaciju o očitavanju.

Foto: 021.rs
Redakciji 021.rs javili su se građani koji su uložili prigovor na julski račun za struju. Njima je prigovor odbijen, što ne bi bio problem da je objašnjenje razumno.
U ovom slučaju, smatraju oni, ima svega osim logike. Kako se navodi u jednom od odgovora na prigovora u koji je 021.rs imao uvid, žalba građana se odbija zato što Elektrodistribucija nije dostavila EPS-u tražene podatke o očitavanju.
EPS dalje poručuje građanima da se obrate Elektrodistribuciji Srbiji (EDS).
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" kaže za 021.rs da je ovo nepoštena poslovna praksa i da građani koji su dobili ovakve odgovore treba da upute žalbu tržišnoj inspekciji.
Građani kojima je rečeno da se prigovor odbija zato što EPS-u podatke nije dostavio EDS, pitaju se kako je to moguće i da li su oni ti koji moraju da idu od preduzeća do preduzeća da bi zaštitili svoja prava ili bi pak te stvari trebalo da reše preduzeća kojima plaćaju uslugu.
Osim toga, nejasno im je kako EPS može da odbije prigovor ukoliko preduzeće nije dobilo podatke na osnovu kojih bi utvrdili da je žalba neosnovana.
U Elektroprivredi Srbije navode za 021.rs da račune fakturišu na osnovu očitanih stanja na brojilima domaćinstava u Srbiji, za koje je odgovoran EDS, koji posluje van njihovog sistema od kraja 2020. godine.
Objašnjavaju da se u slučaju reklamacije Elektrodistribuciji Srbije upućuje zahtev za kontrolu očitavanja brojila, a nakon dobijenih informacija obaveštava potrošače o ishodu reklamacije.
"Prilikom odgovora u ovakvim situacijama prigovor kupca se ne odbija, ali se ne može smatrati ni kao opravdan bez prethodno dobijene informacije od EDS-a. Kupci se u ovakvim slučajevima obaveštavaju da je propisana dužnost operatora distributivnog sistema (EDS) da ispravi registrovane podatke za obračunski period. Ako se kontrolom utvrdi ispunjenost uslova za ispravku već registrovanih podataka, treba da se o tome obavesti EPS, koji je dužan da po dostavljenom obaveštenju postupi", navode iz Elektroprivrede Srbije.
Dejan Gavrilović iz Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva" za 021.rs kaže da ovakav odgovor EPS-a označava nepoštenu poslovnu praksu i da se nezakonito ophode prema potrošačima.
"Zakon kaže da je onaj koji pruža uslugu, odnosno izdaje račun, odgovoran i za saobraznost te usluge. To što EPS upućuje građane na EDS, to je potpuno nezakonito zato što građanima ne izdaje račune Elektrodistribucija nego Elektroprivreda Srbije", ističe on.
Dodaje i da nema smisla činjenica da EPS i EDS ne sarađuju.
"Ukoliko EDS ne dostavlja podatke, postavlja se pitanje na osnovu čega su izdali račun i na osnovu čega su pisali podatke o potrošnji struje. Potrošača ne zanima kakav odnos ima EPS sa nekim firmama sa kojima sarađuje. Potrošača zanima ono što treba da ga zanima i ono što je predviđeno zakonom, a to je da plati stvarnu ostvarenu potrošnju, a ne fiktivno nalupane brojeve i stanja brojila", objašnjava Gavrilović.
Ono što je izuzetno bitno jeste da građani kojima EPS odbije reklamaciju na ovaj način žalbu upute tržišnoj inspekciji.
"Potrošači odmah treba da upute žalbu pisanim putem i da kažu da ih je pružalac usluge obmanuo i da vrši nepoštenu poslovnu praksu. U međuvremenu, treba da plate nesporni deo računa, a da onaj sporni deo ne plate. Time se EPS dovodi u poziciju da dokazuje da li je to stvarna potrošnja ili nije, a EPS već sam tvrdi da im EDS ne dostavlja podatke. Znači, sve je jasno", kaže Gavrulović.
Iz Elektroprivrede Srbije podsećaju građane da se i dalje mogu obratiti ovom preduzeću i reklamirati račune za jul i to putem mejla na reklamacije@eps.rs, pozivanjem kontakt centra na broj 0800-111-202 (besplatan telefonski broj) ili lično na adresi navedenoj na svakom računu za električnu energiju.
Portal 021.rs uputio je pitanja i Elektrodistribuciji Srbije, ali do momenta objavljivanja teksta nije stigao odgovor.
Koliko je EPS dobio žalbi na račune za jul?
"Efektiva" je preko Zahteva za pristup informacijama od javnog značaja od Elektrodistribucije Srbije tražila informacije o tome koliko je ovo preduzeće dobilo reklamacija na uvećane račune za struju za jul.
U odgovoru u koji je 021.rs imao uvid stoji da je EPS imao 3.300 podnetih reklamacija na račune, od čega je više od 1.600 rešeno kao opravdano.
Gavrilović na osnovu ovih podataka smatra da je uzrok povećanih računa za struju ipak bila sistemska greška.
"Iz ovog odgovora može se zaključiti da je 50 odsto reklamacija bilo opravdano. Znamo da velik broj građana nije htelo da uputi reklamaciju, ali da je njih milion uputilo, broj oštećenih bi bio i veći, po ovoj logici bar 500.000. To znači da je bila u pitanju sistemska greška, da EPS nije uradio svoj posao u skladu sa zakonom", objašnjava on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti
FOTO Prvi maj u Novom Sadu u fotografijama: Šest meseci od tragedije i "praznik" rada
01.05.2025.•
1
Prvi maj obeležen je u Novom Sadu.
Bravo: Vratite ih u pritvor
01.05.2025.•
5
Građanski pokret Bravo osudio je odluku suda da meru pritvoru zameni kućnim pritvor za trojicu osumnjičenih za napad na građane kod Futoške pijace.
Vučić o padu nadstrešnice: Država je preduzela sve što je mogla
01.05.2025.•
29
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obratio se javnosti iz Majamija, gde trenutno boravi, osvrćući se i na pola godine od pada nadstrešnice.
Spisak SNS afera koje su studenti istakli na bilbordima u Novom Sadu
01.05.2025.•
11
Studenti u blokadi su tokom današnjeg protesta u Novom Sadu, povodom pola godine od pada nadstrešnice Železničke stanice, istakli su, kako su naveli, SNS afere iz proteklih godina.
Deo profesora Pravnog fakulteta u Novom Sadu: Ne optužujte naše studente da su sajber kriminalci
01.05.2025.•
4
Grupa profesora i saradnika Pravnog fakulteta u Novom Sadu izrazila je zabrinutost zbog natpisa u pojedinim medijima u kojima se njihovi studenti tretiraju kao "sajber kriminalci".
FOTO, VIDEO Završen skup "Novi Sad pamti": Neki roštiljaju negde drugde, ovde počinje prženje
01.05.2025.•
13
Protestne aktivnosti u Novom Sadu povodom pola godine od pada nadstrešnice počele su šetnjama učesnika zborova mesnih zajednica ka Železničkoj stanici.
Mićin protiv spomen-ploče koju su postavili studenti: Pokrenuće svoju inicijativu, sa Vučićem
01.05.2025.•
65
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin ocenio je da način na koji je kod Železničke stanice postavljena spomen-ploča predstavlja zloupotrebu nesreće.
FOTO, VIDEO: Vozač pokušao automobilom da prođe kroz protestnu kolonu u Novom Sadu, pa priveden
01.05.2025.•
11
Tokom protestne šetnje u Novom Sadu do Mosta slobode, vozač je pokušao automobilom da prođe kroz kolonu građana, ali je zaustavljen.
Brnabić o događajima ispred DIF-a: Policija nije smela da dopusti da dekan bude gonjen kao zver
01.05.2025.•
5
Predsednica Skupštine Ana Brnabić izjavila je da je razgovor koji premijer Đuro Macut vodi sa rektorom Beogradskog univerziteta Vladanom Đokićem težak i mučan.
Đajić: Kineska firma dostavlja dokumentaciju na kašičicu ili daje pogrešne podatke o rekonstrukciji
01.05.2025.•
10
Inženjer geologije Zoran Đajić izjavio je danas da je, tokom pet saslušanja u tužilaštvu, saznao da kineska firma "CRIC", iako je izvođač radova, izbegava da dostave potrebnu dokumentaciju.
Roditelji Jovinih đaka ponovo traže razrešenje direktora: Škola nije poligon za demonstraciju moći
01.05.2025.•
0
Savet roditelja Gimnazije "Jovan Jovanović Zmaj" uputio je novom ministru prosvete Dejanu Vuku Stankoviću zahtev za hitno razrešenje direktora te škole Radivoja Stojkovića.
Profesorka Milinkov o ponašanju policije ispred DIF-a: Ponižavajuće prema nama kao ljudskim bićima
01.05.2025.•
10
Profesorka Filozofskog fakulteta u Novom Sadu Smiljana Milinkov koju je u ponedeljak ispred DIF-a policajac bacio na zemlju kaže da je njena obaveza bila da stane između studenata i policije.
Pola godine od pada nadstrešnice: Rane u kojima cveta hiljade "prkosa"
01.05.2025.•
4
Prošlo je šest meseci od dana kada je pod ruševinama betonske nadstrešnice u Novom Sadu ugašeno 14 života.
Kako će izgledati današnji protest u Novom Sadu: Šest meseci od tragedije i Dan rada
01.05.2025.•
29
Studenti, profesori i građani koji učestvuju na zborovima objavili su svoje planove protesta za Prvi maj, šest meseci nakon tragedije na Železničkoj stanici.
Austrijska ministarka pozdravila studente, Đurić je optužio za mešanje u unutrašnje odnose u Srbiji
30.04.2025.•
21
Ministarka spoljnih i evropskih poslova Austrije Beate Majnl-Rajzinger večeras je u Beču poželela dobrodošlicu studentima maratoncima iz Srbije koji štafetno trče do Brisela.
FOTO, VIDEO: Dočekani studenti koji su peške iz Pomoravlja došli u Novi Sad na sutrašnji protest
30.04.2025.•
1
Studenti i građani koji su pešačili iz Pomoravlja stigli su u Novi Sad pred veliki protest 1. maja.
FOTO, VIDEO: Studenti maratonci stigli u Beč
30.04.2025.•
2
Studenti koji trče štafetni maraton do Brisela stigli su u Beč.
"Zelenilo" pred 1. maj: Koristite isključivo pripremljena ložišta u Kameničkom parku
30.04.2025.•
2
Kamenički park je pripremljen za sutrašnji piknik, kažu u "Gradskom zelenilu".
Studenti u blokadi DIF-a: Tražimo ostavku dekana Patrika Drida
30.04.2025.•
10
Studenti u blokadi Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja zatražili su ostavku dekana Patrika Drida.
Slobodan univerzitet: Zabrinuti smo zbog zloupotrebe ličnih podataka građana
30.04.2025.•
1
Akademska mreža "Slobodan univerzitet" izrazila je zabrinutost zbog objavljivanja ličnih podataka građana u tabloidima nakon nasilnog postupanja policije u ponedeljak ispred DIF-a.
EU komesarka poručila studentima u Novom Sadu: Čujem vas, iskoristite mogućnosti EU
30.04.2025.•
15
Evropska komesarka za proširenje Marta Kos poručila je studentima u Novom Sadu da ih čuje, a da je najvažnije da iskoriste mogućnosti koje nudi EU.
Komentari 34
Ljuba
Luka
Tommy gun
14.09.2023 • 12:34
Nije baš tako
Isti problem imam, pa sam se raspitao kod drugara u EDS. Oni, naime, očitavaju brojila javne potrošnje i ugovorene potrošače.Javnu rasvetu, bilborde, semafore, cementare, fabričke pogone, .... Ostatak je u nadležnosti EPS, tj. firme koju su oni angažovali (čitaj Bosketova i Grčićeva)
Lazar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar