Očekivanja Novosađana da će jednog dana dobiti sportsko-komercijalni aerodrom sve su manja.
Urbanistički plan za aerodrom predviđa međunarodnu putničku luku, lokaciju sa koje će moći da se leti do regiona, koja će biti opremljena sa dve piste, hotelom, hangarima, pristaništem i kargo delom. Planom, koji je gradska vlast usvojila 2021. godine, predviđa se i mogućnost gradnje salaša u okolini aerodroma, odnosno Čeneja.
Urbanistički plan i dalje važi, ali se ništa nije preduzelo na realizaciji. Propadanje aerodroma traje dugo i obuhvata više nepovoljnih faza i spornih situacija u kojima se nalazio Aeroklub "Novi Sad".
Aeroklub od marta ima novog predsednika, dotadašnjeg potpredsednika Dušana Miladinovića, koji je nasledio preminulog Dragoljuba Samardžića.
Da aktuelni direktor JP "Urbanizam" nema nameru da se ozbiljno bavi problemima aerokluba, koji sada vodi, pokazuje i upravo doneta odluka da se klubu suspenduje dozvola za upravljanje aerodromom zbog oglušavanja o naredbe inspekcije Direktorata civilnog vazduhoplovstva.
Planovi ostali samo na papiru
Još 2012. godine urađen je arhitektonski projekat po kom je do 2015. trebalo da bude izgrađen komercijalni aerodrom na Čeneju. Taj projekat nikada nije odmakao dalje od ideje.
Portal 021.rs je 2015. godine objavio ekskluzivne fotografije maketa na kojima je prikazan budući izgled aerodroma na Čeneju. Tadašnji rukovodilac Aerokluba "Novi Sad" Stevan Popov najavio je za 021.rs da postoje dva novosadska biznismena koja su zainteresovana da ulažu.
"Pojavila su se dva novosadska biznismena, koji su izrazili veliku zainteresovanost za ulaganje u aerodrom. Jedan je zainteresovan za izgradnju aerodromske piste, koja bi bila duga oko 1.600 metara, jer su toliki kapaciteti aerodromskog zemljišta, i idejni projekat je već napravljen. Drugi biznismen zainteresovan je za gradnju male aerodromske zgrade, koja bi mogla da primi 40-50 putnika. On izuzetno želi da Novi Sad ima svoje manje putničke avione i želja mu je da se iz Novog Sada saobraća ka Banja Luci, prema Crnoj Gori, Hrvatskoj, Grčkoj. On želi da to bude njegovo zaveštanje Novom Sadu", rekao je tada Popov.
Ko su bila dva biznismena nikada nije otkriveno, ali je njihova ideja svakako ostala neispunjena.
Da postoji potencijal za aerodrom na Čeneju poručio je 2018. godine tadašnji gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević. Povod je bio Evropski kup u paraglajdingu, koji je tada po prvi put organizovao Aeroklub "Novi Sad".
Prvi međunarodni direktni let na aerodromu Čenej dogodio se avgusta 2019. godine, kada je na travnatu pistu sleteo nemački biznismen i vlasnik fabrike u Gospođincima Herper Klaus. Njegov uspešno izveden poslovni let osvežio je priče o komercijalnom karakteru aerodroma i potencijalu da se pretvori u pistu i za turističke letove, budući da je imao i prostorije i za carinu i graničnu policiju.
Komercijalni karakter aerodroma koji je na 10 kilometara od Novog Sada potom se našao u fokusu plana detaljne regulacije aerodroma Čenej, kojim je obuhvaćeno više od 116 hektara zemljišta i puta.
"Na Aerodromu 'Novi Sad – Čenej' planira se redovan linijski saobraćaj, saobraćaj niskobudžetnih avio-kompanija, turistički čarter, radnički čarter letovi i avio-taksi letovi. Regionalni saobraćaj planiran je da obezbedi povezivanje Autonomne pokrajine Vojvodine sa poslovnim centrima bivših jugoslovenskih republika i drugim okolnim zemljama. Osim toga, planirano je da se zadrže i sve funkcije sportske i poljoprivredne avijacije", navodi se u urbanističkom planu.
Izgradnja brze pruge, dodaje se, mogla bi da "doveze" nove potencijalne mušterije zainteresovane za "low cost" letove. Iz tog razloga se planira i povezivanje sa železnicom i pravljenje koloseka koji će povezati kompleks aerodroma sa pružnim pravcem Novi Sad - Bečej.
Planovi predviđaju pistu dužine 1.700 i širine 30 metara, na koju će moći da sleću avioni sa rasponom krila od 24 do 36 metara. Maksimalni kapacitet ovakvih aviona je oko 100 mesta i uz to, aerodrom bi imao i travnatu poletno-sletnu stazu.
U južnom delu kompleksa u planovima su putničko i kargo pristanište, a razvoj aerodroma podrazumevao bi rekonstrukciju puta od Novog Sada do Čeneja.
Od finalnog usvajanja ovog plana do danas, odnosno u protekle godine godine, jedino što se dogodilo je zatvaranje aerodroma do daljeg. Ne pominju ga ni Pokrajinska vlada, ni Grad Novi Sad, ali ni Republika. Aeroklub "Novi Sad", osim što je u blokadi na iznos od milion dinara od jula 2020. godine, pune dve godine nije podneo finansijski izveštaj.
Portal 021.rs nominovan je za najbolji informativni sajt u regionu. Za 021.rs možete da glasate na OVOM LINKU.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 31
Логичар
Simeon Simeonović
To je par hangara i livada sa kapion za ulaz sa glavnog puta.
Pa to nikada nije ni bio aerodrom.. to su leteli neki školski avioni dvokrilci i avioni sto prskaju komarce.. sletali na travu...
AntiDodjos
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar