To je rekao pomoćnik ministra za vodni saobraćaj Predrag Petrović, koji je za Tanjug istakao da je ovaj projekat prepoznat kao važan za razvoj zemlje od najviših državnih institucija, kao i da organizovanje Ekspo 2027. daje vetar u leđa, ali i dodatnu odgovornost da se sve završi i da se Srbija predstavi na najbolji mogući način.
Petrović je naveo da je cilj ovog projekta da unapredi nautičku ponudu zemlje i da privuče ne samo domaće, već i strane turiste, investitore i uopšte ljude koji hoće da pogledaju našu zemlju sa reke.
On je naglasio da sve više putnika i robe plovi rekama i da je to velika šansa za našu zemlju, ne samo za turizam i nautiku, već i za privredu.
Petrović je dodao da je projekat zamišljen u više faza i da prva faza obuhvata izgradnju pet marina.
"Počela ja izgradnja marine u Velikom Gradištu, a veoma brzo počeće i u Golupcu. Postoje planovi da se marine izgrade i u Somboru, Kladovu i Smederevu i u tom smislu razmišljamo da ćemo negde do samog početka Ekspo 2027, ali i pre završiti prvi deo faze ovog projekta", rekao je Petrović.
On je dodao da su prošle godine u okviru ovog projekta otvorena tri međunarodna putnička pristaništa - Zemun, Sremska Mitrovica i Šabac, kao i da je planirano da se otvori i u Banoštoru.
"Potpisaćemo ugovor 6. februara o međusobnim pravima i obavezama, kao i o početku realizacije projekta između Ministarstva turizma, Agencije za upravljanje lukama i lokalne samouprave u Beočinu. Pored Banoštora, imamo ideju da napravimo i međunarodno putničko pristanište u Ramu i u Sremskim Karlovcima, što će najverovatnije u toku ove godine biti i započeto", rekao je Petrović.
Kako je naglasio, ideja je i da se pored 10 međunarodnih putničkih pristaništa koje Srbija trenutno ima, sedam na Dunavu i tri na Savi, u najkraćem periodu otvore i ova tri međunarodna putnička pristaništa.
"Što se tiče domaćeg kanalskog saobraćaja, imamo četiri pontona, a to su Sombor, Apatin, Odžaci i Novi Sad. Pontoni za domaći linijski saobraćaj u Somboru, Novom Sadu, Sremskim Karlovcima, Beogradu i Smederevu. Radićemo na pontonima za međunarodni kanalski saobraćaj i međunarodni linijski saobraćaj", naveo je on.
Kako je rekao, druga faza projekta podrazumeva i nabavku eko čamaca za prevoz domaćih i stranih turista.
"Nabavićemo najmanje dva do tri eko čamca, a možda i više u narednom periodu, koliko nam budu uslovi dozvoljavali i koliko budemo mogli da razvijamo projekat", rekao je Petrović za Tanjug.
Naglasio da su početna ulaganja u ovaj projekat blizu 30 miliona evra, to jest u izgradnju marina, međunarodnih putničkih pristaništa, kao i u eko čamce.
Ova ulaganja, kaže, mogu da se uvećavaju i do 100 miliona evra.
OGLASI RADNO MESTO! Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
Komentari 12
Dragan
To ce otvoriti mogucnost za razvoj nautickog turizma.
Карловчан
Banoštorac
Prvo to rešite.
Kada to rešite, onda pristanište, carinarnica i policijska stanica na pristanu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar