Grad ove godine subvencioniše JGSP sa 2,5 milijarde dinara: Preduzeće sa najvećim dotacijama

Gradska vlast uvećala je subvencije koje će ove godine davati Javnom gradskom saobraćajnom preduzeću "Novi Sad", te sada iznose 2,5 milijarde dinara.
Grad ove godine subvencioniše JGSP sa 2,5 milijarde dinara: Preduzeće sa najvećim dotacijama
Foto: 021.rs
Predlog izmene budžeta grada naći će se pred odbornicima u utorak, 17. juna.
 
Između ostalog, stavkom budžeta menja se i visina subvencije koju Grad Novi Sad daje svake godine ovom preduzeću i promenjen je sa 1,9 na 2,5 milijardi dinara.
Kako se navodi u obrazloženju odluke, ovo se radi kako bi se obezbedilo nesmetano odvijanje javnog prevoza putnika na teritoriji grada, prema registrovanom redu vožnje.
 
Navodi se da se program obezbeđivanja dela troškova, prema važećem dokumentu, JGSP "Novi Sad" subvencioniše po pređenom kilometru u iznosu od 129,52 dinara.
"Dodatnim sredstvima bi se za planirani broj pređenih kilometara u periodu od januara do decembra 2025. godine (14.669.000 km), od ukupnih troškova Preduzeća po pređenom kilometru, u iznosu od 415,60 dinara - subvencionisali troškovi u iznosu od 170,42 dinara", navodi se u obrazloženju.
 
Inače, JGSP "Novi Sad" je jedino gradsko preduzeće koje iz budžeta grada dobija subvencije koje prelaze dve milijarde dinara.
 
Kako je 021.rs ranije pisao, ovo novosadsko preduzeće godinama najlošije posluje u gradu. U periodu od 1. januara do 30. septembra prošle godine je ovo preduzeće poslovalo u gubitku od 450,4 miliona dinara, dok su neizmirene obaveze iznosile 1,1 milijardu dinara.
Kao otežani uslovi u kojima ovo preduzeće posluje, navode se poremećaji na tržištu u vidu značajnog poskupljenja goriva, ulja, maziva, rezervnih delova, usluga održavanja i transporta.  
 
JGSP je i 2023. godinu, prema Izveštaju o realizaciji programa poslovanja, završilo u minusu za više od 347,5 miliona dinara, dok je nepokriveni gubitak u tom momentu iznosio skoro 1,5 milijardi dinara. Opširnije čitajte OVDE.
 
Vozni park JGSP "Novi Sad" je, kako je 021.rs pisao, zastareo i prosečna starost vozila je više od 12 godina. Kako je pisalo u izveštaju o tehničkom stanju voznog parka iz novembra prošle godine, od 275 autobusa kojima raspolaže gradski prevoznik, 85 je bilo za povlačenje. 
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Буђ

    14.06.2025 15:23
    Карта
    100 дин једна вожња је прескупо за кућни буџет Србије. Пре неки дан сам се вретио из грчке, Буска карта 0.60 €. Солун
  • /

    14.06.2025 13:46
    /
    @Draft
    nisi se ni ti vozio busom osim u pakistanu.

    obidji malo okolinu/tragedijaje sto ne moras puno putovati/ pa uporedi cenu i gradski prevoz. displeji ne sluze za pustanje idiotarija vec lokacije autobusa i dolazece stanice. o cistoci, razlici cene ako kupis dnevnu, mesecnu ili sestomesecnu kartu da ne govorimo
  • Putnik

    14.06.2025 13:46
    Meni je bus dobar,za cenu od sat i 20 minuta parkinga u zlatnoj zoni me vozi gde god po gradu. Od krševa pokondirenih tikava ionako više nigde ne moš'stići autom. Sa pošto sun subvencije naši novci, kad su već dati,voziću se još više.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti