Neizvesno vreme povratka na Železničku stanicu: Dodatne analize, pa uređenje prilaza

Nije poznato kada bi Novosađani i putnici koji dolaze u grad ponovo mogli da koriste deo Železničke stanice, koja je zatvorena od 1. novembra 2024. godina, kada je pala nadstrešnica.
Neizvesno vreme povratka na Železničku stanicu: Dodatne analize, pa uređenje prilaza
Foto: 021.rs
Od pada nadstrešnice i pogibije 16 ljudi, Železnička stanica, zdanje iz 1964. godine, koje je u dva navrata svečano otvarano, zatvoreno je za građane. 
 
Već gotovo godinu dana Novosađani, kao i oni koji dolaze u Novi Sad, koriste stanicu u Petrovaradinu, koja nije prilagođena potrebama velikog broja putnika. 
Kao potencijalno rešenje ovog problema je korišćenje staničnih zgrada koje nisu obuhvaćene istragom za pad nadstrešnice. No, da bi se toga došlo, neophodno je uraditi bezbednosne provere. 
 
Ideja je da stanična zgrada B ne dira, a da se u zgradama A, C i D uradi kontrola i da se nameni privede kolski prolaz na staničnom delu D. Peroni bi bili udaljeni od zgrade obuhvaćene istragom i ne bi bilo opasnosti po putnike.
Gradonačelnik Novog Sada Žarko Mićin bio je najavio da bi to moglo da bude urađeno do 15. septembra, ali se to nije dogodilo. 
 
"Kontrola traje duže nego što treba, potrebne su neke dodatne analize i oni (Infrastrukture železnice Srbije) meni kažu da, dok se to ne uradi, ne možemo znati rok u kom to možemo da realizujemo. Još uvek se rade analize, nisu krenuli da uređuju taj kolski prolaz, što znači da tek kada se urade analize, onda će se znati šta treba da se uradi u kolskom prolazu kako bi on bio potpuno bezbedan za prolazak građana", rekao je Mićin za Newsmax Balkans.
Prema njegovom shvatanju, ne proverava se samo statika, nego će se dati i predlozi potrebni radova na krilu D kako bi se on priveo nameni i kako bi bio potpuno bezbedan. 
 
"Nažalost, trebaće vremena, sigurno. Radije bih da sačekamo i da to sve bude urađeno temeljno i bezbedno za građane", ukazao je Mićin.
 
On je dodao i da je svestan problema koji su nastali u Petrovaradinu zbog intenzivnijeg korišćenja tamošnje stanice. Kako kaže, dao je nalog da se poveća broj autobusa u tom delu grada i da bude više zglobnih autobusa.
 
"Dao sam nalog da se pojačaju autobuske linije ka Petrovaradinu i da se uvede više zglobnih autobusa, jer sam dobio pritužbe građana da su autobusi prepuni i da treba da češće da idu. Videćemo i neka saobraćajna rešenja u Petrovaradinu da uradimo, jer je evidentno da ćemo čekati još. Ja ne želim da građani trpe, nažalost, zbog ovoga", kazao je Mićin.
 
Šta je ideja?
 
Mićin je na sednici krajem jula pričao o potencijalnom rešenju za stanicu u Novom Sadu. 
 
"Utvrđeno je da postoji jedan veliki kolski prolaz koji izlazi na oba perona u objektu D koji je nekih 100 do 150 metara fizički odvojen od objekta na kome se desila tragedija i to bi potencijalno moglo biti jedino rešenje u kojem bi stanica mogla da proradi u nekom skorijem roku", istakao je Mićin na sednici Skupštine grada 31. jula.
 
Mićin je dodao da je zbog toga sprovedena javna nabavka za ispitivanje stabilnosti objekata A, C i D, ali ne i objekta B, zato što je objekat B još pod istragom. 
 
On je tada rekao i da kada se završi ispitivanje i ukoliko se utvrdi da su ti objekti stabilni i bezbedni za upotrebu, od tog momenta se može krenuti u adaptaciju kolskog prolaza.
 
Podsetimo, krajem jula je počela provera statike dela zgrade Železničke stanice u Novom Sadu.
 
Kako je 021.rs pisao, krilo D i krilo A predmet su provere stabilnosti odnosno Elaborata o oceni stanja konstrukcije. 
 
Ovaj posao dobio je konzorcijum ponuđača koji predvodi Institut za ispitivanje, procenu stanja i sanaciju konstrukcija iz Novog Sada. Grupu koja će analizirati stabilnost dela zgrade čine i Axis građevinski biro iz Sremske Kamenice i Geomehanika iz Beograda.
 
Ukupno će za svoju procenu dobiti 17,5 miliona dinara. 
 
Inače ukupna procenjena vrednost za analizu stabilnosti cele zgrade, odnosno i krila B i krila C, je 30 miliona dinara.
 
Partija koja bi podrazumevala procenu stanja krila C i krila B u kom se nalazila i nadstrešnica bila je procenjena na 12 miliona.
 
Konzorcijum koji se javio za ovaj posao inače je bio jedini ponuđač, ali nije bio spreman da se posveti i poslu provere krila čiji deo se urušio, već se prijavio samo za partiju koja podrazumeva druga dva krila stanice. Proveru druga dva krila trebalo bi da završi u roku ne dužem od 60 dana od dana uvođenja u posao.
 
Direktor i vlasnik Instituta koji predvodi konzorcijum je Vlastimir Radonjanin, inače profesor departmana za građevinarstvo i geodeziju na Fakultetu tehničkih nauka. 
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Balkan ekspres

    26.09.2025 15:24
    legenda
    "Zašto se nisi potrudio...?"
    "Zato što nisam hteo da se potrudim."
  • Pićuka

    26.09.2025 15:03
    Kako vreme prolazi ž. stanica je nebezbednija zbog projekta krova. Da li taj krov može da opstane bez tih kontra utega?
  • pajo patak

    26.09.2025 14:27
    tako nam i treba
    od petog oktobra, ali 1988., слобо слободо do бањске i naše ŽS, a o цпбија до токија da ne pričamo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Novi Sad - Vesti