Čips od povrća: Zdraviji od onog od krompira ili ne?

Čips od cvekle, graška, paškanata i šargarepe često se doživljava kao zdravija varijanta u odnosu na krompirov, a proizvođači takve grickalice reklamiraju uz poruke "manje masnoća" ili "više proteina"
Međutim, kad potrošač otvori kesicu čipsa od povrća verujući da je posegnuo za zdravijom varijantom, uveriće se da to nije tačno.
 
Degustatori proizvoda iz Kancelarije za zaštitu potrošača nemačke savezne pokrajine Severna Rajna-Vestfalija testirali su 12 čipseva proizvedenih od cvekle, paškanata, slatkog krompira, sočiva i graška.
Prvo otkriće je da proizvođači čipsa od mahunarki poput graška ili sočiva često predstavljaju svoje proizvode hvaleći nizak udeo masnoće. Međutim, ljubitelji takvih grickalica ne bi trebalo da očekuju da će konzumacijom takvih proizvoda uneti manje kalorija.
 
Čips od sočiva ili pasulja sadrži prosečno oko 450 kilokalorija na 100 grama, a jednaka količina krompirovog sadrži 540 kalorija. Prosečna razlika kreće se oko 17 odsto manje kalorija, što je vrlo malo u odnosu na očekivanja potrošača sklonih zdravijim grickalicama.
Čips od povrća prosečno ima 510 kalorija na 100 grama, a to je vrlo blizu krompirovom čipsu. Osim toga, neke vrste povrća sadrže čak više masnoće od krompirovog čipsa, pokazala su ispitivanja. Proizvođači povrćnog čipsa ne štede na soli u odnosu na krompirov čips.
 
Studija nije prva koja je pokazala da odabir alternative ne znači i zdraviju hranu. Ispitivanje upućuje da potrošači željni zdravije hrane pri kupovini ne bi trebalo da se vode porukama o zdravoj ishrani ispisanim na ambalaži, već bi trebalo da čitaju i informacije često napisane sitnim slovima o količini soli i masnoća.
 
"Iako alternativni čips donosi raznolikost, on ipak nije pogodan za optimalnu ishranu", kaže Katrin Botner, nutricionistkinja u Savetodavnom centru za potrošače.
 
Iz tog razloga čipsu napravljenom od različitog povrća trebalo bi pristupiti jednako kao i krompirovom, a to znači - ne preterivati. Jedan od načina koji vode umerenosti je ne jesti čips direktno iz kesice, već njime napuniti zdelicu i zatim skloniti kesu iz vidnog polja.
 
U nastavku je video sa uputstvom kako da sami napravite čips od povrća:
 

Teme

čips

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće

Jogurt efikasan u smanjenju stresa

Istraživači Medicinskog fakulteta u Virdžiniji otkrili su da Lactobacillus - bakterija pronađena u jogurtu, kao i u fermentisanoj hrani može pomoći telu u upravljanju stresom i sprečiti depresiju.