Istraživanje u Srbiji: Koja polovna vozila najčešće imaju lažiranu kilometražu

Iako je kupovina polovnog automobila jeftinija od nabavke novog vozila iz salona, to može doneti dodatne troškove.
Istraživanje u Srbiji: Koja polovna vozila najčešće imaju lažiranu kilometražu
Foto: Pixabay
Prevara u vezi sa pređenom kilometražom i skrivena oštećenja su česte na automobilskom tržištu polovnjaka u Evropi, što dovodi do visokih troškova održavanja, povremenih mehaničkih problema i brige oko sigurnosti.
Istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u Srbiji sugeriše da su jeftiniji automobili kod nas verovatno "štelovani" i da imaju lažiranu kilometražu.
Prema ranijim istraživanjima, svaki sedmi polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što sugeriše da je prevara odometra česta i da vozači treba da budu oprezni prilikom kupovine vozila.
 
Najveća šansa za prevare je prilikom kupovine automobila u rasponu od 590.000 do 1.170.000 dinara, odnosno 15,4 odsto svih vozila sa ovom cenovnom oznakom ima promenjenu kilometražu.
 
"Kupci koji traže jeftiniji automobil u Srbiji imaju značajno veći rizik da naiđu na prevaru vraćene kilometraže. Iako je šansa da se nabavi automobil sa štelovanom kilometražom takođe značajna i u drugim cenovnim rasponima, kupovina skupocenog vozila sa lažnom pređenom kilometražom rezultiraće ogromnim, nepredviđenim troškovima i smanjenom tržišnom vrednošću", kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak u kompaniji carVertical.
 
Od svih automobila koji koštaju do 590.000 dinara i koje je proverio carVertical u Srbiji, 15 odsto ima promenjenu kilometražu.
 
Automobil sa izmenjenom kilometražom ne samo da će imati nižu vrednost, već može biti teško planirati njegovo održavanje.
 
Vozila koja koštaju između 3.520.000 i 5.280.000 dinara su najbezbednija za kupovinu - samo 5,8 odsto njih ima lažiranu kilometražu.
 
Svako peto vozilo je pretrpelo oštećenje u prošlosti
 
Iako su šanse da naiđete na automobile sa štelovanom kilometražom u Srbiji manje u poređenju sa nekim zemljama Centralne i Istočne Evrope, istraživanja sugerišu da je izbegavanje vozila sa istorijskim zapisima o oštećenjima veoma komplikovano.
 
Čak 20,4 odsto automobila koji koštaju do 590.000 dinara u Srbiji je bilo uključeno u saobraćajnu nesreću ili pretrpelo druga oštećenja. Skuplja vozila imaju još veću šansu da budu oštećena.
"Iako najjeftiniji automobili u Srbiji imaju najmanje zapise o oštećenjima, to se može objasniti činjenicom da vozači jeftinijih ili starijih automobila često zanemaruju manje udarce i ogrebotine. Za razliku od njih, vlasnici skupljih automobila obično prijavljuju svoja oštećenja osiguravajućim društvima", objašnjava Buzelis.
 
Vozila koja koštaju preko 5.280.000 dinara imaju najviše slučajeva oštećenja - 42,5 odsto takvih automobila je pretrpelo saobraćajnu nesreću.
 
Automobilski stručnjak navodi da vozilo sa prošlim oštećenjima može imati mehaničke i bezbednosne probleme, što može rezultirati značajnim troškovima popravke, stoga je važno temeljno pregledati automobil pre kupovine.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

  • Previše prevaranata

    26.06.2023 21:34
    Loš narod
    Nenade, poznajem nekoga ko je kupio auto od prodavca polovnjaka. Obavio sve i registrovao u jednoj velikoj firmi za tehničke u gradu.

    Zatim su mu treći put kada je dolazio na tehnički rekli da postoji problem, i da je lažiran broj šasije. Kao ne smeju da ga registruju, žao im je.

    Na pitanje što to nisu primetili odmah, jer je kod njih obavio sve papire i prvu registraciju... Pa eto nisu... Nego su tek sada.
  • Nenad

    26.06.2023 11:50
    Ništa, osim...
    Ništa novo, osim da je velika većina uvoznih polovnih vozila lažirana KM, i uveliko bila havarisana.
    Preprodavci su u sprezi sa tehničkim pregledima, a problemi nastaju posle kupovine.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin

VIDEO: Pijan vozio dečji "Barbi" autić, pa kažnjen

Kanadski mediji izveštavaju o nesvakidašnjem incidentu u kom je muškarac, obučen u majicu s natpisom "Učinimo to na najgluplji mogući način", seo za volan dečjeg električnog automobila i krenuo u kupovinu pića.