Kako se donosi odluka o kupovini automobila: Nemci vole prodavce, Japanci samo dobru cenu

Šta se sve uzima u obzir pri kupovini novih vozila u pojedinim državama?
Kako se donosi odluka o kupovini automobila: Nemci vole prodavce, Japanci samo dobru cenu
Foto: Pixabay
Odgovor na to pitanje pokušala je da da konsultantska kuća "Deloitte", koja već 14 godina analizira trendove među kupcima automobila.
 
Tako su i u ovogodišnjem izveštaju "Globalno ispitivanje stavova kupaca automobila u 2024. godini" istražili potrošačke trendove koji oblikuju globalni automobilski sektor, uključujući interes za kupovinu električnih vozila, svrhu kupovine, lojalnost prema brendu, nove tehnologije u autoindustriji i razne inovativne usluge vezane za vozila. Ovo su samo neka od njihovih saznanja.
Najvažniji cena, performanse i kvalitet
 
Uprkos promenama potrošačkih navika, osnovni kriterijumi u donošenju odluke o kupovini vozila i dalje su cena, performanse i kvalitet. Cena je na vrhu popisa faktora koji utiču na izbor marke vozila za ispitanike u SAD-u (59 odsto), Japanu (58 odsto) i Nemačkoj (55 odsto), dok su performanse vozila glavni faktor u Južnoj Koreji (55 odsto) i Kini (53 odsto). Kvalitet proizvoda je od najvećeg značaja u Indiji (65 odsto).
Brojni potrošači širom sveta razmišljaju o promeni marke za svoje sledeće vozilo, ali tu prednjače Amerikanci. Naime, više od polovine (51 odsto) ispitanih američkih potrošača razmatra odabir druge marke vozila prilikom svoje sledeće kupovine.
 
Želja za isprobavanjem nečeg novog glavni je razlog za većinu potrošača širom sveta kada razmišljaju o promeni marke za svoje sledeće vozilo, uključujući i u SAD-u (37 odsto) i Jugoistočnoj Aziji (50 odsto).
 
Zanimljiv je i odnos prema samom procesu prodaje. Fizička interakcija ključna je za iskustvo kupovine vozila, posebno kada je reč o probnoj vožnji za ispitanike u Indiji (94 odsto) i u SAD-u (86 odsto). Lično pregovaranje o uslovima kupovine važno je potrošačima u Jugoistočnoj Aziji (90 odsto), kao i interakcija sa stvarnim ljudima za kupce u Nemačkoj (80 odsto).
 
Amerikanci se ne brinu o održivosti
 
Fizička interakcija s vozilom pre kupovine, dakle test-vožnja, najvažnija je za kupce u Kini (91 odsto) i Japanu (77 odsto).
Vrlo je zanimljiv podatak koji se tiče posvećenosti i usmerenosti brendova prema održivim proizvodnim praksama. Ona je najvažnija za 56 odsto ispitanika u Indiji, dok je samo 18 odsto ispitanih u SAD-u smatralo da je to vrlo važno.
 
Sklonost prema domaćim proizvođačima automobila najjača je među ispitanicima u Japanu (70 odsto) i Južnoj Koreji (50 odsto), dok je najmanje prisutna u Jugoistočnoj Aziji (22 odsto) i SAD-u (35 odsto), što naglašava konkurentski izazov s kojim se neki brendovi suočavaju na sopstvenim tržištima.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin