Punili električne automobile preko običnih utičnica, epilog - do sada tri kuće izgorele

Iako je Norveška već uvela zabranu punjenja električnih automobila preko obične kućne utičnice, u Švedskoj je to i dalje dozvoljeno.
Punili električne automobile preko običnih utičnica, epilog - do sada tri kuće izgorele
Foto: Pixabay
Skoro 90.000 švedskih električnih automobila i plug-in hibrida se puni strujom upravo iz takvih utičnica.
 
Nacionalni odbor za električnu bezbednost, Švedsko udruženje za zaštitu od požara i osiguravajuća društva upozoravaju da se prestane sa punjenjem baterije automobila preko kućne utičnice, ali se takva praksa nastavlja i čak dobija na zamahu.
Prema istraživanju koje je sproveo Zaptec, svaki šesti električni automobil se puni preko kućnih utičnica.
"Šuko utičnica je izmišljena 1920-ih i od tada nije značajno ažurirana. Sposobna je da sprovede električnu energiju, na primer, za kuvalo za vodu, ali će imati mnogo teži zadatak da puni električne automobile tokom dužeg vremenskog perioda. Već smo videli nekoliko slučajeva gde je punjenje električnog automobila pomoću ove utičnice izazvalo ozbiljne posledice. Letos su tri kuće u Stokholmu izgorele zbog požara koji je izbio nakon što su se zapalili električni automobili u garažama", navodi Aksel Filipson švedskom mediju Geteborgs-Posten.
 
Punjenje električnog automobila preko specijalne, za to namenjene utičnice, brže je i bezbednije.
  • Зоран

    20.02.2024 08:34
    Пуњење батерија
    Мени се у кући упалила трофазна утичница на коју је био прикључен шпорет, а само зато што је лиснати федер контакт нултог проводника попустио (направљен од месинга)и услед лошег споја утикача и утчнице дошло је до великог пораста температуре и самозапалења, утичница и утикач су уништени, а само брзом интервенцијом спречена је тотална штета.Такви пожари су могући и без да се пуне ауто батерије.
  • Petar PP

    14.02.2024 01:59
    Kućna utičnica je i ona monofazna od maksimalnih 3.84Kw a i ona trofazna od 11Kw, ukoliko je do 16A po fazi. Obe mogu da pune električne automobile bez problema, preko druge naravno daleko brže.
    Opisani problem je verovatno u produžnim kablovima koji mnogi koriste ili neispravnoj instalaciji.
    Sve u svemu puno gluposti je navedeno u tekstu.
    E sad me zanima koliko (stotina) požara je od grejalica i da li je bio apel da se one ne koriste.
  • Mitar

    13.02.2024 13:58
    Šta je vama, kod nas mladi ne znaju kako izgleda trofazna utičnica i čemu služi.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Magazin