Slučaj preživelog putnika pokrenuo debatu: Koje mesto je najbezbednije u avionu?

Slučaj putnika aviona kompanije Er Indija, koji je jedini preživeo nesreću u kojoj je poginula 241 osoba, pokrenuo je debatu o tome da li je njegovo sedište, 11A, najbezbednije mesto u avionu.
Slučaj preživelog putnika pokrenuo debatu: Koje mesto je najbezbednije u avionu?
Foto: Beta/AP
Eksperti u oblasti avijacije kažu da se to ne može reći sa sigurnošću, pošto se avioni znatno razlikuju po konfiguraciji sedišta, a svaka nesreća je slučaj za sebe, dok preživljavanje često zavisi od više složenih faktora, prenosi Rojters.
 
Svaka nesreća je drugačija, i nemoguće je predvideti mogućnost preživljavanja na osnovu pozicije sedišta, rekao je direktor američke neprofitne organizacije Fondacija za bezbednost letenja Mičel Foks.
Preživeli putnik, britanski državljanin indijskog porekla Rameš Visvaškumar kazao je da se njegovo sedište 11A nalazilo u blizini izlaza za vanredne situacije.
 
On je bio jedan od 242 putnika "boinga 787 drimlajner" koji se u četvrtak, 12. juna srušio u Ahmedabadu nekoliko minuta posle poletanja.
Rameš je posle pada aviona uspeo da izađe kroz izlaz za vanredne situacije.
 
Sedište koje je blizu takvog izlaza može vam pomoći da preživite nesreću, ali ono neće uvek nositi broj 11A pošto avioni imaju na desetine različitih rasporeda sedišta. Pored toga, nakon nesreće, neki od tih izlaza ne funkcionišu jer mogu da budu onesposobljeni u udesu.
Studija avionskih nesreća iz 2007. godine ustanovila je da putnici koji sede bliže zadnjem delu aviona imaju više šansi da prežive nesreću.
 
Neki eksperti, međutim, smatraju da je deo pored krila aviona stabilniji.
 
U januaru prošle godine, usred leta otpao je jedan panel na boku "boinga 737 MAX", nakon čega se stvorila velika rupa i oštećeno je susedno sedište na kom, srećom, niko nije sedeo.
 
Verovatno najbolji način da povećate svoje šanse za preživljavanje jeste da pažljivo pratite uputstva o bezbednosti na početku leta, što se često odbacuje kao rutina, navode eksperti.
 
Disciplinovano poštovanje saveta avionskog osoblja o evakuaciji bio je ključni faktor u spasavanju života svih 379 putnika i članova posade aviona kompanije Džepen erlajns u januaru prošle godine, koji su ostavili za sobom svoje torbe.
 
Uputstva o bezbednosti odnose se uglavnom na način kako da vežete sigurnosni pojas i planirate rutu za evakuaciju, a čest savet je da izbrojite redove između vašeg sedišta i najbližeg izlaza za slučaj nužde, ukoliko se kabina napuni vodom ili dimom pa vidljivost bude smanjena.
 
Foks ističe da je dizajn aviona napredovao kako bi se povećala verovatnoća da putnici mogu da napuste zadnji deo aviona prilikom udesa.
 
"Postignut je izuzetan napredak u dizajnu avionskih kabina kako bi se povećala verovatnoća preživljavanja nesreća na zemlji, ili blizu tla", zaključio je on.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Putovanja