Visok holesterol nema simptome, a nosi rizik: Pušenje, loša ishrana, gojaznost neki od faktora

S obzirom na to da visok holesterol nema gotovo nikakve simptome, ljudi mogu potencijalno biti izloženi svakodnevnoj dozi rizika, a da ne znaju.
Visok holesterol nema simptome, a nosi rizik: Pušenje, loša ishrana, gojaznost neki od faktora
Foto: Pixabay
Holesterol je mast koja se nalazi u organizmu, a telu je potreban za izgradnju zdravih ćelija.
S druge strane visoki nivoi holesterola mogu da povećaju rizik od srčanih bolesti, kažu stručnjaci sa klinike Mejo i navode faktore koji mogu da povećaju rizik od lošeg holesterola.
Loša ishrana
 
"Konzumiranje zasićenih masti, koje se nalaze u životinjskim proizvodima, i trans masti, koje se nalaze u nekim komercijalnim pečenim kolačićima i krekerima, ali i kokicama za mikrotalasnu rernu, mogu da povećaju nivo holesterola", kažu sa klinike Mejo i dodaju da hrana sa visokim sadržajem holesterola, kao što su crveno meso i punomasni mlečni proizvodi, takođe mogu da povećaju nivo holesterola.
 
Gojaznost
 
Stručnjaci sa ove prestižne klinike kažu da ako imate indeks telesne mase (BMI) 30 ili više, to vas može dovesti u opasnost od povećanog nivoa holesterola.
 
Nedostatak vežbanja
 
"Vežbanje pomaže u povećanju nivo HDL, ili 'dobrog' holesterola u vašem telu, istovremeno povećavajući veličinu čestica koje čine vaš LDL, ili 'loš' holesterol, što ga čini manje štetnim", dodaju lekari sa ove klinike.
 
Pušenje
 
"Pušenje cigareta oštećuje zidove vaših krvnih sudova, čineći ih sklonijim akumulaciji masnih naslaga. Pušenje takođe može da snizi nivo HDL, ili 'dobrog' holesterola", kažu sa klinike Mejo.
 
Vaše godine mogu da budu faktor rizika
 
Hemija vašeg tela menja se kako starite, rizik od visokog holesterola se povećava. Na primer, kako starite, vaša jetra postaje manje sposobna da ukloni LDL holesterol.
 
Dijabetes može da dovede do visokog holesterola
 
"Visoki šećer u krvi doprinosi višim nivoima opasnog holesterola koji se zove lipoprotein veoma niske gustine (VLDL) i nižem HDL holesterolu. Visok nivo šećera u krvi takođe oštećuje zidove vaših arterija", smatraju lekari.
 
Kako sprečiti visok holesterol?
 
Sa klinike Mejo kažu da "iste promene u načinu života za zdravlje srca koje mogu da smanje holesterol mogu vam pomoći da sprečite i visok holesterol".
 
Da biste sprečili visok holesterol, možete da jedete hranu sa malo soli, više voća, povrća i integralnih žitarica.
 
Možete da ograničite količinu životinjskih masti u ishrani i koristite dobre masti, ali umereno, trebalo bi da obratite pažnju na višak kilograma i da održavate zdravu telesnu težinu.
 
Lekari poručuju da su prestanak pušenja, ali i uzimanja alkohola u velikim količinama takođe faktori koji mogu pomoći u borbi sa visokim nivoom holesterola.
 
"Vežbajte većinu dana u nedelji najmanje 30 minuta i naučite da upravljate stresom. Vežbanje svakako u tome može da pomogne", zaključuju stručnjaci sa klinike Mejo.

Podrži 021

021 je pokrenuo svoj gift shop - Shopins.rs, a kupovinom nekog od artikala direktno podržavate rad naše redakcije. Svaki vaš doprinos, ma kako bio velik ili mali, dragocen je. Jer pravo novinarstvo vredi.

  • mile

    13.12.2021 09:45
    "Lekari poručuju da su prestanak pušenja, ali i uzimanja alkohola u velikim količinama takođe faktori koji mogu pomoći u borbi sa visokim nivoom holesterola."

    Znači da ako krenem da pijem ne moram da ostavljam cigarete? Jasno, hvala

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Ko ne bi trebalo da pije kafu?

Dokazano je da je kafa napitak koji može da smanji rizik od razvoja bolesti srca, kao i da može da pomogne kod gubitka kilograma, ali se ne preporučuje svima.

Znaci da pijete previše kafe

Možda će vas začuditi, ali zapravo je preporuka da ljudi ne piju više od 28 kafa nedeljno, što je otprilike četiri kafe dnevno.