Naučnici potpuno dešifrovali Y hromozom: To će pomoći u proučavanju neplodnosti muškaraca

Naučnici su potpuno dešifrovali zagonetni hromozom koji je prisutan kod muškaraca, što bi moglo da pomogne u istraživanju njihove neplodnosti.
Ovo je važan korak napred u razumevanju ljudskog genoma, javlja Rojters.
Istraživači su otkrili prvu kompletnu sekvencu ljudskog Y hromozoma, koji je jedan od dva hromozoma i obično se prenosi sa muškog roditelja na muško potomstvo.
Geni Y hromozoma pomažu u upravljanju ključnim reproduktivnim funkcijama, uključujući proizvodnju sperme i čak su uključeni u rizik i ozbiljnost raka.

"Za ovo bih zahvalio novim tehnologijama sekvenciranja i računarskim metodama", rekao je Arang Rije, naučnik u američkom Nacionalnom institutu za istraživanje ljudskog genoma i vodeći autor studije.

Dodao je da naučnici sada prvi put imaju pristup kompletnom prikazu koda Y hromozoma.

"Otkrili smo više od 50 odsto dužine hromozoma koja je ranije nedostajala na našim mapama genoma", naveo je Rije.
  • Bezelbub

26.08.2023 09:36
    A X hromozom nisu ni pokušali... Žene je i onako nemoguće shvatiti.
  • milenko

26.08.2023 05:03
    Bravo za nauku !
    A ljudsko- pohlepni rod će zloupotrebiti i ovo otkriće !. ..@vox populi-Bravo majstore !.
  • Vox populi

24.08.2023 15:55
    Najvažnije vesti iz nauke nikad nemaju komentare.

Ostalo iz kategorije Život - Zdravlje

Raste broj vakcinisane dece

U 2023. godini postignut je veći obuhvat redovne vakcinacije i revakcinacije nego u 2022. godini, ali je manji broj onih koji su primili treću dozu vakcine protiv tetanusa.

Kako da dobijemo dovoljno vitamina D?

Zašto stariji ljudi, a posebno žene, gube kalcijum iz kostiju i gomilaju ga u krvnim sudovima? Koji su uzroci ovog stanja, da li je i na koji način ga je moguće sprečiti?