Banane su uvek broj jedan na vagama u marketima - postoji razlog

Kada se proizvodi u trgovinama numerišu abecednim redom, banane su na vrhu liste. Ali proizvodi poput artičoka, ananasa i avokada su abecednim redom ispred banana. Zašto su banane uvek numerisane brojem 1 u trgovinama?
 Banane su uvek broj jedan na vagama u marketima - postoji razlog
Foto: Pixabay
Navodno je to zbog njihove popularnosti i učestalosti kupovine - zadržali su broj 1 kako kupci ne bi morali dugo da ih tražite.
Četiri osnovna razloga zašto su banane uvek na broju 1:
 
1. Banane su jedan od najčešćih proizvoda koji se vagaju i kupuju masovno, često i po više puta nedeljno. Zato trgovci žele da njihov PLU kod bude najbrži za pristup.
 
2. Najlakše je zapamtiti "jedinicu", jer kupci lako pamte da je 1 = banane, pa se smanjuju greške pri kucanju koda i ubrzava se proces na samoposlužnim kasama.
 
3. Standardizacija među marketima - Mnogi veliki lanci koriste iste ili slične PLU kodove. Kod za banane je u međunarodnom PLU sistemu 4011, pa se "1" na ekranu često povezuje sa njima kao najlogičniji prvi izbor.
 
4. Brže skeniranje i kraći redovi - Pošto se banane najviše prodaju, stavljanje na broj 1 smanjuje zadržavanje kupaca na kasama i ubrzava protok.
Prva je Ruanda
 
U svetu postoji hiljadu vrsta banana, a uzgajaju se u 150 različitih zemalja. Banane nisu sezonsko voće, jer se mogu uzgajati tokom cele godine, a najviše banana se pojede u Ruandi: 279 kg banana po glavi stanovnika, prenosi Metropoliten. 
 
Prehrambena industrija koristi skalu od sedam boja za određivanje zrelosti banana. Neki ljudi preferiraju potpuno zelene banane, dok drugi kupuju gotovo smeđe banane, koje su, zbog svoje slatkoće, odličan dodatak kolačima i raznim pićima, piše portal Kamatica.
 
Čak 95 odsto banana koje se prodaju u trgovinama su Cavendish banane. Američki maloprodajni lanac Walmart je 2013. godine otkrio da je ovo voće najprodavaniji proizvod u njihovim trgovinama. Godišnje se pojede više od 100 milijardi banana i one su najpopularnije voće na svetu, ali i četvrta najvrednija prehrambena kultura na svetu, nakon pšenice, pirinča i mleka.
National Geographic izveštava da banane čine blizu 75 odsto trgovine tropskim voćem i da se godišnje pojede više od 100 milijardi. One su takođe i najizvoznije voće na svetu. U Kaliforniji postoji čak muzej banana koji prikazuje 17.000 predmeta povezanih s bananama.
OGLASI RADNO MESTO!

Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.

Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Život - Hrana i piće

Moguće poskupljenje Nutele

Nutela bi mogla uskoro da poskupi zbog lošeg roda lešnika u Italiji, prema podacima lokalnih poljoprivrednih udruženja.