
Mali i veliki servis vozila: Kad se rade i koliko koštaju?
Svaki vozač zna da ukoliko želi da njegov automobil uvek bude u odličnom stanju za vožnju, od velike je važnosti da se redovno vrši mali i veliki servis vozila.

Foto: Pixabay
Koliko košta veliki, a koliko mali servis automobila, i koliko je ova usluga poskupela u poslednjih nekoliko godina?
Za automehaničare ljudi koji rade u autoindustriji kažu da su doktori, jer kao što doktori stalno upozoravaju da preventiva smanjuje mogućnost ozbiljnih bolesti, automehaničari ponavljaju da mali servis smanjuje mogućnost za velike kvarove na vašim automobilima, piše N1.
Automehaničari za mali servis kažu da se radi o redovnom održavanju automobila koje je izuzetno važno za njegovu dugovečnost. Redovnim odlaskom na male servise vozači izbegavaju situaciju da ostave svog ljubimca kod majstora, čekaju nabavku neophodnog dela i "masno" plaćanje. Ukoliko ne želite sve ovo, struka ukazuje da manji i češći servisi čuvaju vaše živce i vaš novčanik.
Za veliki servis automehaničari ističu da je u pitanju ozbiljan posao koji treba poveriti dobrom stručnjaku. Naročito kada je reč o modernim, kompjuterizovanim automobilima gde vlasnici nemaju neophodne alate ili veštine da izvrše proveru.
Veliki servis je periodični servis pri kome se menja set zupčastog kaiša, odnosno lanca. Ne propustite da ih zamenite u predviđenim intervalima zato što njihovim pucanjem možete izazvati teže kvarove na vozilu.
Da bi se sva četiri takta rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem odvijala usklađeno, potrebno je da rad kolenastog vratila (radilice) motora bude usklađen sa radom bregastog vratila i ventila. Ova dva mehanička sistema povezuje zupčasti kaiš ili pogonski lanac.
Kamenko Jovanović, vlasnik auto-servisa, navodi u razgovoru za N1 da se izvođenje malog, ili kako se u narodu zove redovnog servisa, razlikuje od onoga što praktikuju ovlašćeni servisi automobila.
"Ovlašćeni serviseri imaju pravilo da na 15.000 kilometara menjaju isključivo ulje i filter ulja, a na 30.000 kilometara menjaju ulje, filter ulja, filter vazduha, goriva i filter kabine. To je zbog evropskih standarda koji traže da budu 'long live' ti servisi. Međutim, u narodu, mali servisi se rade od 10 do 15 hiljada kilometara, ulje, filter ulja, filter vazduha i fliter kabine, a svaki drugi servis menjamo filter goriva, ukoliko ga automobil poseduje", navodi Jovanović.
Prema njegovim rečima, za odrađivanje velikog servisa je razlika u tome da li automobil ima zupčasti remen ili poseduje lanac.
"Kod nekih vozila je pogonski kaiš, a kod nekih pogonski lanac. Jedan je gumeni deo, a drugi metalni. Ranije se smatralo da kada automobil poseduje lanac - da je to neuništivo. To je zbog toga što su lanci pre bili glomazniji, i sve je bilo izdržljivije. Sada su ti lanci tanji poprilično i ranjiviji su", objašnjava Jovanović.
Govoreći o samim cenama, on napominje da to zavisi od tipa vozila.
"Recimo, kod folksvagena 2.0 TDI veliki servis košta oko 600 evra, to su delovi i ruke. Za razliku od njega, kod BMW-a je to oko 1.400 evra. Da ne pričamo o landroverima, koji imaju 2.0 motor, i čiji veliki servis košta oko 2.500 evra", kaže sagovornik N1.
Kao i kod velikih, tako i cene malih servisa zavise od tipa automobila.
"Fiat punto, 1.2 benzin, on je jedan od najjeftinjih za mali servis i kod njega izađe od 8.000 do 10.000 dinara, u zavisnosti od ulja šta se sipa. Ukoliko pričamo o BMW-u sa 2.0 motorom, to može da košta i do 25.000 dinara", kazao je vlasnik servisa.
Što se tiče povećanja cena, kaže da ova branša nije imala velika poskupljenja.
"U poslednje dve godine je došlo do prosečnog poskupljenja od 15 odsto, ali napominjem da se cene za određene stvari nisu ni menjale", navodi Jovanović.
Ukoliko vlasnici automobila žele da uštede, kaže da tu važi čuveno pravilo "Skuplje je u stvari jeftinije".
"Ako se automobil redovno održava, ako se stavljaju kvalitetni delovi, to na kraju izađe jeftinije, jer je manji procenat kvarljivosti automobila", ukazuje on.
Ne slaže se sa verovanjem da kod nas građani gledaju na to da uštede svaki dinar, a pogotovo kada idu kod automehaničara.
"Dugo već radim ovaj posao, nasledio sam ga od oca, ima 38 godina, a 30 godina sam u servisu. Mogu reći da ljudi koji dolaze imaju svoju logiku koju su prihvatili od nas da nam ostave vozilo, ne pitaju ništa, ali znaju da će dobiti kvalitetnu uslugu, da će im biti zamenjeno sve što je potrebno, a sve ono što nije potrebno neće biti zamenjeno. Takođe, većina naših mušterija se ne bavi istraživanjem i kupovinom auto delova, to ostavljaju nama. Iako je nekada to neko uradio, sam je ustanovio da se je prešao", ističe Jovanović.
Savetuje da je pouzdan majstor najvažniji izbor vlasnicima automobila, i da treba da prate uputstva koje im on daje.
"Auto mora da se redovno održava, i obavezno je da se ne preskače ako nešto mora vanredno da se odradi. Na svaki vanredni zvuk iz motora, iz trapa, hitno da se obrate servisu ili majstoru, jer na prvom tom zvuku može popravka da bude drastično jeftiniji popravak, nego da se odlaže", zaključuje Jovanović.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Magazin
Švedska od 2026. potpuno zabranjuje telefone u školama
17.09.2025.•
0
Vlada Švedske najavila je uvođenje zabrane korišćenja mobilnih telefona u svim školama i produženim boravcima, počevši od jeseni 2026. godine, u cilju poboljšanja bezbednosti učenika i uslova za učenje.
Na današnji dan: Napravljena prva long-plej gramofonska ploča, ubijen Bris Taton
17.09.2025.•
0
Donosimo vam kratak pregled šta se dogodilo na današnji dan, 17. septembar, u Srbiji i svetu.
Prema jednom istraživanju ovo je najružniji automobil na svetu
16.09.2025.•
8
Kompanija Vanarama sprovela je zanimljivo istraživanje u kojem su, koristeći matematiku, nauku i zlatni rez, pokušali da otkriju koji automobil je najmanje estetski dizajniran.
Na današnji dan: Rođeni Mihailo Obrenović i Kutuzov, umrli Dušan Ivković, Farenhajt i Marija Kalas
16.09.2025.•
0
Donosimo vam kratak pregled šta se dogodilo na današnji dan, 16. septembar, u Srbiji i svetu.
Na današnji dan: Rođena Agata Kristi, umrla Orijana Falači, počeo rad Saveta za štampu
15.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 15. septembar.
VIDEO Da li je zlato sve što sija: Tramp pozlatio Ovalnu sobu, kamin, trofeje, pa i tepih
14.09.2025.•
1
Oslanjajući se na svoju karijeru investitora u nekretnine i hotelijera, predsednik SAD je, po sopstvenim rečima, dodao malo "Trampovih detalja" u dekor Ovalne sobe.
VIDEO: Pijan vozio dečji "Barbi" autić, pa kažnjen
14.09.2025.•
2
Kanadski mediji izveštavaju o nesvakidašnjem incidentu u kom je muškarac, obučen u majicu s natpisom "Učinimo to na najgluplji mogući način", seo za volan dečjeg električnog automobila i krenuo u kupovinu pića.
Studija: Krajnji levičari i desničari pokazuju slične moždane obrasce
14.09.2025.•
1
Ljudi sa ekstremnim političkim stavovima, bilo krajnje levice ili krajnje desnice, imaju iznenađujuće slične moždane reakcije.
Finska zabranila telefone na nastavi - ovo su prvi rezultati
14.09.2025.•
0
Nastavnici ujutro skupljaju telefone učenika i zaključavaju ih do kraja školskog dana u srednjoj školi Kungsvagens, za učenike od 13 do 14 godina, u Sipoou, severoistočno od Helsinkija.
U Nemačkoj traže da se svim vozačima potpuno zabrani alkohol
14.09.2025.•
1
Nemački savet za bezbednost u saobraćaju (DVR) ponovo je uputio poziv za potpunu zabranu alkohola za volanom.
Na današnji dan: Umrli Dante Aligijeri, Isidora Dankan i Grejs Keli, počela svetska ekonomska kriza
14.09.2025.•
0
Pregled najbitnijih dešavanja na današnji dan, 14. septembar, u svetu i kod nas.
Na današnji dan: Aleksandar Karađorđević postao knez, Izrael i PLO potpisali mirovni sporazum
13.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 13. septembar.
Na današnji dan: Bitka kod Maratona, na Kajmakčalanu počela ofanziva srpske vojske, svrgnut Haile Selasije
12.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 12. septembar.
FOTO, VIDEO: Benksijev mural kako sudija tuče čekićem demonstranta uklonjen sa suda u Londonu
11.09.2025.•
3
Benksijevo umetničko delo na zidu suda u Londonu - sudija tuče demonstranta, moralo je da nestane.
Na današnji dan: Teroristi srušili kule bliznakinje, ubijen Aljende, Bitlsi snimili prvi singl
11.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 11. septembar.
Na današnji dan: Umro Rade Marković, prestala da postoji Austrougarska, Kvisling osuđen na smrt
10.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 10. septembar.
Na današnji dan: Rođeni Tolstoj i Joakim Vujić, preminuli Malarme, Lotre i Mao Cedung
09.09.2025.•
0
Pregled najznačajnijih dešavanja kroz istoriju u svetu i kod nas na današnji dan, 9. septembar.
Na današnji dan: Visarion Pavlović otvorio školu u Novom Sadu, počela opsada Lenjingrada, umra Elizabeta II
08.09.2025.•
0
Donosimo vam kratak pregled šta se dogodilo na današnji dan, 8. septembar, u Srbiji i svetu.
Violina Alberta Ajnštajna ide na aukciju: Očekuje se da će biti prodata za 350.000 evra
07.09.2025.•
0
Prva violina naučnika Alberta Ajnštajna, koju je bio primoran da sakrije od nacista, naći će se na aukciji u Velikoj Britaniji za 300.000 funti (oko 345.800 evra).
Ometanje GPS-a aviona se sve češće dešava: Kako to funkcioniše?
07.09.2025.•
0
Predsednica Evropske komisije Ursula fon der Lajen letela je u Bugarsku kada je GPS sistem njenog aviona ometen u operaciji za koju se sumnja na Rusiju, primoravajući pilote da se oslanjaju na rezervnu navigaciju.
Na današnji dan: Rođena kraljica Elizabeta, zarobljen Kapetan Koča, prvi put SAD nazvane "Ujka Sem"
07.09.2025.•
1
Donosimo vam kratak pregled šta se dogodilo na današnji dan, 7. septembra, u Srbiji i svetu.
Komentari 2
Realista
Miki Pezos
A razvodni može biti kaiš(suvi,mokri) ,zatim lanac i razvod preko zupčanika (teretna vozila). Savet, poštovati preporuke proizvođača.Oni najbolje znaju sta i kad je potrebno njihovom proizvodu .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar