Mali i veliki servis vozila: Kad se rade i koliko koštaju?
Svaki vozač zna da ukoliko želi da njegov automobil uvek bude u odličnom stanju za vožnju, od velike je važnosti da se redovno vrši mali i veliki servis vozila.
Foto: Pixabay
Koliko košta veliki, a koliko mali servis automobila, i koliko je ova usluga poskupela u poslednjih nekoliko godina?
Za automehaničare ljudi koji rade u autoindustriji kažu da su doktori, jer kao što doktori stalno upozoravaju da preventiva smanjuje mogućnost ozbiljnih bolesti, automehaničari ponavljaju da mali servis smanjuje mogućnost za velike kvarove na vašim automobilima, piše N1.
Automehaničari za mali servis kažu da se radi o redovnom održavanju automobila koje je izuzetno važno za njegovu dugovečnost. Redovnim odlaskom na male servise vozači izbegavaju situaciju da ostave svog ljubimca kod majstora, čekaju nabavku neophodnog dela i "masno" plaćanje. Ukoliko ne želite sve ovo, struka ukazuje da manji i češći servisi čuvaju vaše živce i vaš novčanik.
Za veliki servis automehaničari ističu da je u pitanju ozbiljan posao koji treba poveriti dobrom stručnjaku. Naročito kada je reč o modernim, kompjuterizovanim automobilima gde vlasnici nemaju neophodne alate ili veštine da izvrše proveru.
Veliki servis je periodični servis pri kome se menja set zupčastog kaiša, odnosno lanca. Ne propustite da ih zamenite u predviđenim intervalima zato što njihovim pucanjem možete izazvati teže kvarove na vozilu.
Da bi se sva četiri takta rada motora sa unutrašnjim sagorevanjem odvijala usklađeno, potrebno je da rad kolenastog vratila (radilice) motora bude usklađen sa radom bregastog vratila i ventila. Ova dva mehanička sistema povezuje zupčasti kaiš ili pogonski lanac.
Kamenko Jovanović, vlasnik auto-servisa, navodi u razgovoru za N1 da se izvođenje malog, ili kako se u narodu zove redovnog servisa, razlikuje od onoga što praktikuju ovlašćeni servisi automobila.
"Ovlašćeni serviseri imaju pravilo da na 15.000 kilometara menjaju isključivo ulje i filter ulja, a na 30.000 kilometara menjaju ulje, filter ulja, filter vazduha, goriva i filter kabine. To je zbog evropskih standarda koji traže da budu 'long live' ti servisi. Međutim, u narodu, mali servisi se rade od 10 do 15 hiljada kilometara, ulje, filter ulja, filter vazduha i fliter kabine, a svaki drugi servis menjamo filter goriva, ukoliko ga automobil poseduje", navodi Jovanović.
Prema njegovim rečima, za odrađivanje velikog servisa je razlika u tome da li automobil ima zupčasti remen ili poseduje lanac.
"Kod nekih vozila je pogonski kaiš, a kod nekih pogonski lanac. Jedan je gumeni deo, a drugi metalni. Ranije se smatralo da kada automobil poseduje lanac - da je to neuništivo. To je zbog toga što su lanci pre bili glomazniji, i sve je bilo izdržljivije. Sada su ti lanci tanji poprilično i ranjiviji su", objašnjava Jovanović.
Govoreći o samim cenama, on napominje da to zavisi od tipa vozila.
"Recimo, kod folksvagena 2.0 TDI veliki servis košta oko 600 evra, to su delovi i ruke. Za razliku od njega, kod BMW-a je to oko 1.400 evra. Da ne pričamo o landroverima, koji imaju 2.0 motor, i čiji veliki servis košta oko 2.500 evra", kaže sagovornik N1.
Kao i kod velikih, tako i cene malih servisa zavise od tipa automobila.
"Fiat punto, 1.2 benzin, on je jedan od najjeftinjih za mali servis i kod njega izađe od 8.000 do 10.000 dinara, u zavisnosti od ulja šta se sipa. Ukoliko pričamo o BMW-u sa 2.0 motorom, to može da košta i do 25.000 dinara", kazao je vlasnik servisa.
Što se tiče povećanja cena, kaže da ova branša nije imala velika poskupljenja.
"U poslednje dve godine je došlo do prosečnog poskupljenja od 15 odsto, ali napominjem da se cene za određene stvari nisu ni menjale", navodi Jovanović.
Ukoliko vlasnici automobila žele da uštede, kaže da tu važi čuveno pravilo "Skuplje je u stvari jeftinije".
"Ako se automobil redovno održava, ako se stavljaju kvalitetni delovi, to na kraju izađe jeftinije, jer je manji procenat kvarljivosti automobila", ukazuje on.
Ne slaže se sa verovanjem da kod nas građani gledaju na to da uštede svaki dinar, a pogotovo kada idu kod automehaničara.
"Dugo već radim ovaj posao, nasledio sam ga od oca, ima 38 godina, a 30 godina sam u servisu. Mogu reći da ljudi koji dolaze imaju svoju logiku koju su prihvatili od nas da nam ostave vozilo, ne pitaju ništa, ali znaju da će dobiti kvalitetnu uslugu, da će im biti zamenjeno sve što je potrebno, a sve ono što nije potrebno neće biti zamenjeno. Takođe, većina naših mušterija se ne bavi istraživanjem i kupovinom auto delova, to ostavljaju nama. Iako je nekada to neko uradio, sam je ustanovio da se je prešao", ističe Jovanović.
Savetuje da je pouzdan majstor najvažniji izbor vlasnicima automobila, i da treba da prate uputstva koje im on daje.
"Auto mora da se redovno održava, i obavezno je da se ne preskače ako nešto mora vanredno da se odradi. Na svaki vanredni zvuk iz motora, iz trapa, hitno da se obrate servisu ili majstoru, jer na prvom tom zvuku može popravka da bude drastično jeftiniji popravak, nego da se odlaže", zaključuje Jovanović.
Ukoliko imate potrebu za radnom snagom nudimo vam mogućnost da na jednostavan način oglasite poziciju za posao.
Radno mesto možete oglasiti u odeljku Oglasi za posao ili jednostavno klikom na ovu poruku.
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H
Ostalo iz kategorije Život - Magazin
Na današnji dan: Umro Daničić, osnovan Tanjug, Sadam Husein osuđen na smrt, Vesić podneo ostavku
05.11.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih istorijskih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 5. novembar.
Jesu li snovi u boji ili crno-beli: Šta kažu naučnici?
04.11.2025.•
1
Sanjamo svake noći, ali svoje snove često ne možemo da se setimo. Neka jutra se prisećamo živopisnih detalja, dok se drugog dana mučimo da složimo tek maglovite fragmente.
Na današnji dan: Otkrivena Tutankamonova grobnica, osnovan UNESKO, Obama izabran za predsednika SAD
04.11.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih istorijskih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 4. novembar.
Na današnji dan: Ugušena Timočka buna, rođen Karađorđe, Lajka poslata u svemir, umro tvorac Betmena
03.11.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih istorijskih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 3. novembar.
Naučnici: Ne izlivajte talog od kafe u odvode
02.11.2025.•
2
Britanski naučnici upozoravaju da izlivanje ostataka kafe u odvode može imati jako štetne posledice po životnu sredinu.
Dve ključne vrste korala na Floridi funkcionalno izumrle zbog toplotnog talasa
02.11.2025.•
0
Dve najvažnije vrste korala koje su činile okosnicu koralnog grebena Floride i Kariba sada su funkcionalno izumrle, nakon što je snažan toplotni talas u okeanu izazvao masovno uništenje kolonija.
Klimatske promene smanjuju šanse za obaranje rekorda u maratonu
02.11.2025.•
0
Klimatske promene smanjuju šanse da maratonci obaraju svetske rekorde, pokazuje novo istraživanje američke neprofitne organizacije "Climate Central", preneo je BBC.
Sve više Francuza želi ekološke sahrane koje ne ugrožavaju životnu sredinu
02.11.2025.•
1
Rezultati istraživanja koje je sprovelo francusko Nacionalno udruženje pogrebnih preduzeća (CNASF) pokazali su da Francuzi žele alternativne ekološke sahrane koje ne ugrožavaju životnu sredinu.
Na današnji dan: Rođena Marija Antoaneta, škole u Srbiji uvele veronauku, Crna Gora uvela marku
02.11.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih istorijskih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 2. novembar.
Kako da proverite gume - koliko su stare i koliko su bezbedne
01.11.2025.•
0
Temperatura je poslednjih dana znatno niža, a uskoro se očekuju mraz i led na putevima. Oni koji se nisu na vreme pripremili možda će morati dugo da čekaju na zakazivanje u servisu za popravku guma.
Na današnji dan: Na Železničkoj stanici u Novom Sadu poginulo 16 osoba, počeli pregovori u Dejtonu
01.11.2025.•
0
Donosimo vam pregled istorijskih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 1. novembar.
Na današnji dan: Umro Njegoš, ubijena Indira Gandi
31.10.2025.•
1
Donosimo vam pregled značajnih događaja na današnji dan, 31. oktobar, u svetu i kod nas.
EU odustaje od kritikovane mere u zakonu protiv dečije pornografije
30.10.2025.•
0
Evropska unija (EU) će odustati od najkritikovanije mere u predloženom zakonu protiv dečije pornografije, tehnologije koja bi omogućila skeniranje privatnih razgovora, izjavili su danas diplomatski izvori.
Na današnji dan: Rođen Džon Adams, most na Bosforu pušten u saobraćaj
30.10.2025.•
0
Pregled najznačajnijih događaja na današnji dan, 30. oktobar, u svetu i kod nas.
Kina uvela pravila za influensere: Samo oni s diplomom mogu da govore o osetljivim temama
29.10.2025.•
0
Kina je uvela nova pravila za influensere, prema kojima svi koji žele da objavljuju sadržaj o temama poput medicine, prava, obrazovanja ili finansija - moraju imati zvanične kvalifikacije iz tih oblasti.
Na današnji dan: Umro kralj Milutin, "crni utorak" označio početak Velike depresije, umro Pulicer
29.10.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 29. oktobar.
Zašto zapravo zevamo: Stručnjaci imaju objašnjenje
28.10.2025.•
2
Do relativno nedavno, svrha zevanja nije bila jasna i istraživači i naučnici je i dalje osporavaju.
FOTO U Nemačkoj sve više kafića na grobljima: Nude "jedinstven spoj mira, prirode i refleksije"
28.10.2025.•
3
U Berlinu raste broj kafića koji posluju unutar groblja, a koji su postali popularna mesta okupljanja.
Na današnji dan: Okončana kubanska kriza, osnovan Harvard, umrli Ljuba Tadić i Metju Peri
28.10.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 28. oktobar.
Na današnji dan: U Srbiji osnovana državna pošta, Sadat i Begin dobili Nobela za mir, umro Selenić
27.10.2025.•
0
Donosimo vam pregled značajnih i zanimljivih događaja koji su se dogodili na današnji dan, 27. oktobar.
Svaki građanin EU godišnje proizvede 35 kilograma plastičnog otpada
26.10.2025.•
3
U EU se godišnje proizvede gotovo 80 miliona tona ambalažnog otpada od čega dve petine čine papir i karton, a petinu plastika.
Komentari 2
Realista
Miki Pezos
A razvodni može biti kaiš(suvi,mokri) ,zatim lanac i razvod preko zupčanika (teretna vozila). Savet, poštovati preporuke proizvođača.Oni najbolje znaju sta i kad je potrebno njihovom proizvodu .
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar