Život
19.01.2015.
13:42 > 13:54
Član skupštinskog Odbora za zdravlje i porodicu Dušan Milisavljević pozvao je danas lekarsku struku da reaguje zbog učestalih dezinformacija o vakcinaciji.
  • branko

    27.01.2015 12:29
    lekar
    a ipak ti treba mama
  • no name

    20.01.2015 23:32
    Zato sto smo se udaljili od prirode,
    sve vise smo bolesniji, koliko je samo punih bolnica, domova zdravlja, a napredna nam je medicina, a toliko bolesnika, hmm kakav paradoks.Rasvestite se ljudi, ne trcite kod lekare i kad je u pitanju najobicnija prehlada, a kamo li kada je u pitanju vakcinacija, razmislite, najace oruzje za manipulisanje ljudi je NEZNANJE i STRAH, nemojte dozvoliti da Vas razum vredjaju ljudi kojima nije stalo ni do Vas, ni do Vase najmilije, njima je bitna samo ZARADA, kao i svaka industrija, najvazniji im je profit po svaku cenu, pa cak i po cenu zdravlja.Ne cinite greske, posle kojih nema ispravke, borite se protiv takvog sistema, jer Vas greske mogu skupo kostati i nakon kojih nema nazad.
  • Milan

    20.01.2015 19:10
    Kao što sada idu na to da vakcinacijaq bude obavezna,tako će i za par godina biti obavezno da svi budemo čipovani...
    Da li se iko pita,zašto i u koju svrhu se sve to radi?Naravno da sve to služi da bi se lakše kontrolisalo ljudima.I sve dok bude takvih ljudi,oni(samoproklamovani svetski moćnici)će moći da ispunjavaju svoje zle namere.
    Kome je do vakcinisanja,kao što sam napisao u mom prethodnom postu,slobodno neka se vakciniše,i neka nas normalne i svesne ljude ostave na miru!
    Vakcinacija,zračenje,hemoterapija i.t.d,da ne nabrajam dalje,gde su potvrde da to zaista leči ljude?Naravno da će mnogi reći da ih ima,ali nažalost,istina je sasvim suprotna,kod vakcinacije kod nekih ljudi posledice se mogu javiti u vrlo kratkom roku,a kod većine se jave kasnije u životu a da oni ni sami nisu toga svesni.Hemoterapija i zračenje samo još više povećavaju kiselost organizma, a dobro je poznato da sve boleti nastaju kada u organizmu preovlada kisela sredina...Čitajte,edukujte se dok nije kasno, i naravno naučite da verujete svojim instiktima,a to će te postići,samo ako živite zdravo,hranite se zdravo,razmišljate pozitivno...
    Mislite o tome ;-)
  • Andrija Šrek

    20.01.2015 17:02
    ...
    Potpisujem.
  • Vita

    20.01.2015 17:00
    @Teodosije III
    Postoje deca i ljudi koji zbog svog zdravstvenog stanja ne smeju da prime vakcinu. Sta ako ti zarazis nekog takvog, a vec mu je zdravlje osteceno? Nema veze, imas ti pravo na svoje misljenje. Koga briga za nekog drugog?
  • 20.01.2015 15:42
    @ Anonimus - PITAM SE?

    Zašto strah? Evo zašto:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mumps#Prognosis
    Moguće komplikacije kod zauški:
    - Meningitis
    - Encefalitis
    - Zapaljenje pankreasa
    - Zapaljenje jajnika
    - Sterilitet kod odraslih muškaraca
    http://en.wikipedia.org/wiki/Measles#Prognosis
    Male boginje:
    - Encefalitis
    - Smrt

    Sad ide čuveno pitanje jel znam nekoga ko je umro od toga. Pa naravno da ne znam kad su svi vakcinisani. ISto tako ne znam nikoga ko je imao dečju paralizu, difteriju, veliki kašalj.
  • 20.01.2015 14:05
    @ Dr Mama - pogledajte DOKAZ!!!

    Za 10 minuta mogu da ti uradim istu takvu sliku na kojoj će pisati da je DTP vakcina potpuno bezbedna i da nema apsolutno nikakvih neželjenih dejstava. I napisaću "Pogledajte DOKAZ".
    Ko mi garantuje da je to što si pokazala stvarno deklaracija, a ne fotošop prevara? Dokazano je da su antivakcinisti skloni prevarama, a Slađani Velkov ne verujem ni kada kaže da je danas utorak.
  • Posmatrač

    20.01.2015 13:28
    Postoji još jedan razlog...
    ... zašto nevakcinisani ugrožavaju i sebe i one koji su koliko-toliko zaštićeni vakcinom...

    Zamislimo sledeću situaciju: odziv na vakcinaciju od opasne zarazne bolesti je 50%, a posledica je epidemija koja potpuno blokira normalan život.
    Zbog lečenja, bolovanja, privremene ili trajne nesposobnosti, smrti... mnogi od ovih 50% nevakcinisanih ne obavljaju svoje poslove i sistem doživljava kolaps.

    Šta nevakcinisanima vredi što su izbegli vakcinaciju, ako je sistem u haosu - ne rade škole, bolnice, policija, saobraćaj...? Koje društvo to sme da dozvoli?
  • Pan Papa

    20.01.2015 12:22
    Ne mogu da verujem
    da u državi koja ima toliko stručnjaka (koji se u sve razumeju kao ovde prisutni) ništa ne valja i da ta ista država propada (odnosno de fakto više ne postoji)...
    Sad nešto mi pade na pamet: da nije ova država baš zato propala što se svi u sve razumeju, jedino svoj vlastiti posao ne rade kako treba, jer moraju nos da turaju u sve druge poslove?
    Ovde je osnovni problem mešanje pojmova demokratija i anarhija!
  • 20.01.2015 11:37
    PITAM SE?
    Zasto toliki starh od malih boginja i zauski??? To su obicne decije bolesti koje smo svi prelezali u detinjstvu. Zasto se trovati i rizikovati da te bolesti dobijemo kao odrasli ljudi jer ako i postoji ikakava zastita od vakcina ona nije trajna. Ove bolesti nisu opasne u detinjstvu i prelezavanjem sticemo trajni imunitet a medju ovih destetak koji su oboleli od morbila ima i odraslih ljudi izmedju 20 i 30 godina i ni oni nisu vakcinisani jer se u njihovom detinjstvu MMR vakcina nije ni davala. Mozda je neko od njih i doneo virus npr. iz inostranstva i to nema nikakve veze sa nekim nevakcinisanim detetom, ta osoba bi i da je 100% dece vakcinisano ipak obolela. I cemu panika, ozdravice i imace imunitet zauvek!
  • 20.01.2015 11:21
    odgovor na LOL - WTF
    A ti veruj lekarima koji smatraju da se rak leči Nuklearnim zračenjem i Hemoterapijom. Koliko ih je izlečeno time ?
  • Marija

    20.01.2015 09:43
    Zasto?
    Zasto u vecim i razvijenijim zemljama od nase vakcinisanje dece nije obavezno? Da li je to zato sto njihovi strucnjaci ne brinu o zdravlju stanovnistva? Ili je nasa jadna zemlja puna para, ne zna sta ce, pa ajde malo da pomogne farmaceutima kojima u poslednje vreme prodaja bas i ne napreduje?
  • Dr Mama

    20.01.2015 09:24
    pogledajte DOKAZ!!!
    Ovo je deklaracija DTP vakcine (difterija, tetanus, veliki kašalj) u kojoj pise da vakcina moze izazvati AUTIZAM i SIDS (iznenadna smrt odojceta)!
    Ubedjuju nas da vakcine mogu izazvati samo blage promene, crvenilo ili temperaturu a u stvari se sve vreme zna da VAKCINE IZAZIVAJU AUTIZAM i SIDS!

    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205578199436616&set=a.10200353494822266.203822.1301708254&type=1&theater
  • 20.01.2015 08:45
    ccccc
    bitno da svi trućate o svojim pravima a obaveze niko ne zna... btw, nepoznavanje zakona ne znači da se oni ne odnose na vas i ne oslobađa vas krivice
    http://www.paragraf.rs/propisi/pravilnik_o_imunizaciji_i_nacinu_zastite_lekovima.html

    Sve bih ja vas anti vaxxer-e u zatvor zbog ugrožavanja opšte siugrnosti
  • beba

    20.01.2015 08:43
    alergija i vakcinacija
    DA znate da deca alergična na jaja ne smeju da se vakcinišu od MMR-a? Mene nikada niko od lekara nije pre vakcinacije detete pitao da li su mi deca alergična.
  • 20.01.2015 08:22
    ja
    Ne verujem belosvetskim firmama koji vakcine prave zbog ZARADE i ni zbog cega drugog.

    Torlakove vakcine ! Neka drzava od nasih para finansira torlak koliko god je potrebno da se naprave bezbedne vakcine bez sumnjivih primesa, pojacavaca i ostalih stetnih dodataka. (budzet se puni od poreza koji mi gradjani placamo)
  • L

    20.01.2015 08:10
    Reci Đuri da blokira aerodrom!
  • mama Ana

    20.01.2015 07:50
    maja deca su vaksinisana i zato
    nemam ništa protiv onih koji ne vaksinišu svoju decu.To je njihov izbor.
    Volela bih da mi neko stručan objasni sledeće:
    Ako su moja deca vakcinisana, na koji način su ona ugrožena od nevakcinisane dece? Razumem da mogu ponovo da obole i od bolesti od kojih su vakcinisani ali sa ublaženim siptomima...Ili grešim?
  • LOL

    20.01.2015 07:31
    WTF
    Vakcinacija je ZAKONOM obavezna dužnos građana i kao takva realno bi bilo da se svi pojedinci koji misle da su izvan zakona i time dovode svoju decu u opasnost nanoseći im trajne posledice budu strogo novčano kažnjeni.A što se tiče popularizacije vakcinacije pa jednostavno je pustite reklame za vakcinaciju za vreme granda ili na Cecinom koncertu i svi će bez razmišljanja nehotice odvesti decu.Ti isti što ugrožavaju decu verovatno veruju u sve tekstove koji se pojavljuju na facebooku i sličnim društvenim mrežama da se recimo rak leči petrolejom i sodom bikarbonom i sl. Užas kako ljudi nemaju dovoljno mozga da zapnu i sami saznaju pouzdane informacije nego veruju u gluposti koje se plasiraju u šklj medijim.
  • za one koji ne vakcinišu

    20.01.2015 06:39
    informišite se malo....
    samo malo pročitajte o dr. Wakefiledlu koji je sve ovo zakuvao i kako je do ovih gluposti došlo...
    http://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_Wakefield

  • farmaceut

    19.01.2015 22:37
    eu
    ja sam po profesiji farmaceut I zivim u italiji.nije stvar izbora. morate vakcinisati dete.
    autizam cak I ako moze nastati kao posledica imunizacije u sta sumnjam jer me zivo zanima u tom slucaju mehanizam dejstva vacc koji bi doveo do autizma....u poredjenju sa tim koliko su te vacc unapredile drustvo I smanjile stopu smrtnosti je kolayeralna steta koja je neophodna. na zalost to je tako u svim sferama. saosecam sa roditeljima cija deca nakon imunizacije imaju posledice ali procitajte djulici uveoci I recite mi da li mislite da se tuberkuloza iskorenila tako sto smo se dovoljno molili?
  • 19.01.2015 22:34
    Evo ovde http://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_autism#Infectious_processes se tvrdi da je izloženost majke rubeoli tokom trudnoće jedan od faktora rizika za nastanak autizma. A MMR se daje protiv rubeole, je l' tako? To onda znači da NEvakcinisanje MMR-om može da ima za posledicu povećanje stope autizma. Kakve li ironije...
  • Zoe

    19.01.2015 22:21
    Odžačarina
    Volela bih stručno objašnjenje lekara o razlici u vakcinisanju dece nekad i sad.Odnosno zbog čega se puno piše i priča o štetnosti petovaletnih vakcina? Da li je moguće da dečiji organizam odnosno imunitet ne može da se izbori sa 5 antigena odjednom? Da li se danas deca vakcinišu isključivo ovim vakcinama ili postepeno iz više puta sa pauzama kao što smo mi nekad a i moja deca bili vakcinisani? Unapred zahvaljujem na objašnjenju.
  • 19.01.2015 22:20
    ispiranje mozga
    Drago mi je da se digla tolika frka oko boginja i vakcinacije na taj nacin ce ljudi moci da stanu i da se zapitaju odakle epidemija kad su sva obolela deca vakcinisana. Naravno da ima obolelih kako i ne bi bilo kad se putem vakcinacije ubrizgavaju isti ti virusi direktno u krvotok pride se ubrizga i jos malo aluminijuma malo zive malo raznoraznih celija sto iz abortiranih fetusa sto iz raznoraznih zivotinja. Sve to da farmaceutske firme sebi obezbede siguran posao, a to su bolesni ljudi. Kod nas u gradu apoteka na svakom koraku rasturaju se od posla. Srbija se pretvara u banke, kladionice i apoteke i dok nam tu mazu oci raznorazne licnosti kojekakvim budalastinama o pravim problemima se cuti..Ajde gde su clanci o nasim dragim doktorima i njihovom savesnom radu...Opste je poznato kakvo je zdravstvo u Srbiji i koliko su doktori ustvari prodane duse, cast izuzetcima!
  • @Teodosije III

    19.01.2015 22:08
    Ako si se ti vakcinisao od morbila, a ja nisam, pa se eventualno razbolim, kako to ja tebe ugrozavam, kad si ti zasticen vakcinom i moja bolest ti ne moze nista? Zato i jeste slobodna volja u razvijenim zemljama, jer odbijanjem vakcine uticem samo na svoje zdravlje, a nikako ne na one koji izaberu vakcinu.
  • John

    19.01.2015 22:02
    1. Nikada nije utvrđena veza između vakcinacije i autizma.
    2. Znam, ima ona studija... E, ali ima jedan mali problem - studija je falsifikovana i lekar koji ju je radio je izgubio licencu zbog toga. I uzeo je pare da lažira studiju. Duga priča...
    3. Zašto je doveden u vezu autizam sa vakcinama? Zato što se prvi simptomi autizma mogu uočiti u uzrastu kada je propisano da se mora primiti MMR vakcina. Rešenje? Pomeriti termin vakcinacije.
    4. Zaboravlja se na ključnu stvar - vakcinu mogu da prime samo potpuno zdrava deca. Sećam se, mada je bilo mnogo davno, vakcinacije u školi. Jedan dečak je kinuo samo jednom dok je čekao u redu i sestra ga izbaci napolje i nije htela da mu da vakcinu, a obrazloženje je bilo "Ne znam zašto je kinuo i neću da rizikujem da se vakcina da na zlo". Koliko bi lekara/sestara to isto uradilo danas? Bilo bi "Jesi li zdrav?" "Jesam" "Hajde onda na vakcinu"
    5. Ljudi su iz raznih razloga izgubili poverenje u lekare i sistem. U naučne i medicinske institucije se nema poverenja i onda se nalože na prvog koji ume da ispriča uverljivu priču.
    6. Zato je Milisavljević u pravu. Ono malo nekompromitovanih lekara koji znaju znanje - ćuti. Dok šarlatani ne zatvaraju usta.
    7. Procenat vakcinisanih je i veći u državama gde to nije obavezno, nego u zemljama gde jeste obavezno.
  • Posmatrač

    19.01.2015 21:32
    Ej...
    ... jasno je da svako može da ima posledice i od najbezalenijeg terapeutskog postupka i niko nikom ne može da garantuje da će sve biti u redu.

    Na primer, celog života možete da se uspešno lečite penicilinom, a da u zrelim godinama jedva ostanete živi, jer se desio anafilaktički šok - posledica alergijske preosetljivosti na penicilin. I - koga ćete da pozovete na odgovornost? Mamu i tatu što su vas tako rodili?

    Odluka o vakcinisanju se donosi lako: samo se uporedi rizik (u promilima) od mogućih posledica vakcinisanja (nuspojave i kontraindikacije) i rizik (u procentima) od nevakcinisanja (zarazna bolest). Ko je pametan da se dvoumi između možda burne reakcije na vakcinu i verovatne zaraze meningitisom?
  • Arhivator

    19.01.2015 21:29
    @ Anonimus - @Arhivator

    Tuberkulozu ne izaziva virus nego bakterija Mycobacterium tuberculosis. Bakterija ne mutira onako kao virusi i ona može samo da postane otporna na antibiotike.

    @ Anonimus

    Početna tvrdnja je bila "U EU je vakcinacija opciona". Dokazao sam da to nije tačno. I šta sad hoćeš?
    A jesi li se zapitao zašto je u tim zemljama na koje želiš da se ugledaš opciona vakcinacija? Zato što tamo ljudi imaju visok stepen zdravstvene kulture, zato što imaju poverenja u medicinu, zato što veruju nauci (a ne kvazi-nauci i kojekakvim šarlatanima kao ovde) pa država smatra da nema potrebe nikoga da tera na vakcinaciju za njihovo dobro jer će to ljudi sami uraditi jer su dovoljno svesni da znaju koristi od vakcinacije.
  • pera

    19.01.2015 21:15
    ..
    Naucni metod ne poznaje 'anegdotsko dokazivanje' i to je siguran nacin da se provali sarlatansko podvaljivanje. Da nauka slusa sta se prica po carsiji, ne bismo daleko dogurali. Ovi ljudi sto nece da vakcinisu svoju decu nemaju pravo na to, zato sto vakcina ne stiti sto procentno, te se nevakcinacijom ugrozavaju drugi. Zasto u Svedskoj moze, a kod nas ne moze? Pa pogledajte se u ogledalo. Jel smo mi ko svedjani? Odgovorni i posteni.
  • Marjan

    19.01.2015 20:53
    Ko je ovde lud?
    Kao klinac prelezao sam male boginje i nikakve posledice nisam imao,samo vitamini i vise kretanja je najbolje resenje za imuni sistem.
  • 19.01.2015 20:25
    http://www.abc.net.au/local/stories/2013/06/06/3776327.htm
  • 19.01.2015 20:22
    Arhivatore, a da nabrojis zemlje Evrope gde je vakcinacija slobodni izbor pojedinca? Sto, pobilo bi ti sve argumente? U zemljama na koje ja licno zelim da se ugledam je slobodno.
  • Nizina

    19.01.2015 20:21
    Stvarno je porazno
    Kako neki ljudi u 21. veku razmišljaju kao kromanjonci.

    NE POSTOJI statistički relevantan rezultat(višestruko iz više izvora rađena istraživanja) koji ukazuje na povezanost vakcina i autizma.

    POSTOJI direktna statistički potvrđena (višestruko iz više izvora) veza sa odbijanjem vakcinacije i porasta pojava obojenja.

    MISLITE GLAVOM RACIONALNO LOGIČKI.

    Sve ono što mislim, osećam, JA znam, ČUO sam ne važi kod ovih stvari. NIje lako ali pokušajte...
  • Nebojša

    19.01.2015 20:14
    Mišljenje stručnjaka
    Pročitajte šta naš priznati imunolog, primarijus dr Todor Jovanovića kaže o vakcinama i vakcinaciji: http://www.torexin.co.rs/index.php/vakcine-i-vakcinacija
  • Ljudsko biće

    19.01.2015 20:10
    I treba da dignu glas!
    Sramno je koliko lekara ne vakciniše svoju decu i to u četiri oka priznaju ali javno ĆUTE. Isto to važi i za farmaceute. I za logopede. I defektologe. I sve one koji imaju sve punije ruke posla sa decom. Odakle? Od genetike?
    TI lekari i farmaceuti, logopedi i ostali stručnjaci I TREBA da dignu glas i konačno kažu šta im njihova praksa pokazuje. Za razliku od mnogih iz struke u svetu, naši su se uvukli ko miševi u svoju rupu.
    Dakle, izvolte, da čujemo ISTINU, CELU!
  • Milan

    19.01.2015 20:10
    Ja stojim iza toga da lekari rade u korist farmakomafije,naravno ne svi,ali velika većina.Zdravstvo je među vodećim,ako ne i vođeće po pitanju krupcije.Lično sam protiv vakcinacije,iz više razloga,pogotovu što sam imao kontakte sa ljudima čija deca imaju posledice od vakcinacije,što im je i potvrđeno.Dovoljno nas truju svim i svačim,samo nam još i vakcinacija treba...Ko želi da se vakciniše,bože moj,njegov je izbor,i neka mu je bog u pomoći,ko nije to je njegovo pravo i lični izbor.Pročitajte malo knjige na temu funkcionisanja ljudskog organizma,i shvatićete kako on zaista funkcioniše,i videćete da mu ništa od lekova ,vakcina i ostalih gluposti nije potrebno da bi opstao.I sam sam pre par godina imao određene zdravstvene probleme,koje doktori nisu znali da reše,pa sam ih rešio sam bez lekova i raznih drugih gluposti.Ko želi da reši problem,naći će rešenje,ko ne želi,prepustiće svoje poljuljano zdravlje doktorima,koji mu to zdravlje neće vratiti,jer se doktori bave posledicama bolesti,a ne uzroćnikom,što je najveće greška u samom startu.Mislite o tome.
  • Lilith

    19.01.2015 20:03
    vakcina - Hajde ovako...
    Joj sto volim ove "Ako im se dete razboli da u potpunosti snose sve troškove lečenja" :D Da li je Vama jasno da ti isti doktori primaju platu zato sto se NAMA skida svaki mesec s plate?? Sto za njih, sto za nase zdravstveno osiguranje. Ja uredno placam zdravstveno osiguranje za celu porodicu i imam pravo da ga koristim zato sto mi se moze ;) Sta mislite da lekarima u drugim zemljama ide sve "uz dlaku"? hahahaha Ajde cutite vise s tim troskovima, poceli ste opasno da smarate :D Mos' misliti vama se ne svidja neciji stav i odmah ajmo im sve zabraniti. Kakav je to lekar? To nije lekar, to je egomanijak ;)
  • 19.01.2015 19:52
    Lekari koji ne vakcinisu
    Odgovori medicinskih radnika na pitanje: kako su došli do odustajanja od vakcinacije? (I-dio)


    - Zdravo! Ja sam neurolog, sada sam na porodiljskom odsustvu sa mlađom kćerkom. Od vakcinacije svoje djece (starije ima 8 godina, mlađe 10 mjeseci) odustala sam posle ciklusa predavanja iz imunologije. Na neformalnom sjednicama su nam iznijeli statistiku vakcinacije, "zabranjene" dokumente. Tada sam otkrila da je u mjesnom fondu socijalne zaštite čak oformljena invalidna grupa (komplikacije posle vakcinacije). Veoma mi je drago što sam ovdje našla istomišljenike! Hvala Vam!

    - Ja sam akušer-ginekolog. Nažalost za odustajanje od vakcinacije došala sam na osnovu ličnog iskustva.

    - Ja sam medicinska sestra imunolog. Imam dvoje djece dječaka od 12 godina i devojčicu od 7 godina. Dječak osim vakcine protiv dečije paralize više nijednu nije primio, a devojčici sam dala 3-struku vakcinu protiv hepatitisa, i kajem se zbog toga. Zato što vjerujem da ova vakcina ima pogubno dejstvo na jetru. Ja sam protiv svih vakcina iako sam imunolog.

    - Ja sam ljekar akušer i terapeut, odustao sam od vakcina kada mi se sin našao na intenzivnoj njezi posle DTP vakcine, sada je dijagnoza autizam, ima 5 godina, radimo na tome, rehabilitujemo ga, a ... moglo je sve biti drugačije.

    - Ja sam akušer-ginekolog. Starijem sinu su dali BCG, hepatitis B, DTP - sve veoma "dobre vakcine" pod nadzorom regionalnog imunologa, ali tri nedjelje posle druge DTP vakcine - pareza desne strane ... i sedmog para kranijalnih nerava ... Kolege su me uvjeravale da je uzrok u drugom, i ja sam se složola sa njima! Kriva je moja nekompetentnost i slijepa vjera u čestitošt kolega! Mlađeg nijesam vakcinisala. I da budem iskrena, nakon opštenja sa pozicije pacijenta ne mogu se vratiti medicinskoj praksi ...

    - Ja sam porodični ljekar. Kao ljekar, bila sam ubijeđena u nespornu potrebu za vakcinacijom. Naravno, kada sam donijela na svijet svog mališana vakcinisali smo ga po kalendaru ... do 7-og mjeseca. Nakon druge DTP vakcine, primijetila sam da se opšte stanje djeteta promijenilo, počelo je da plače noću bez razloga, postalo razdražljivo, pojavio se atopijski dermatitis. Negdje u to vrijeme počeli su da se pojavljuju česti slučajevi neželjenih efekata od vakcina, uključujući i smrt. Bilo je strašno... počela sam aktivno da tražim informacije po ovom pitanju, da razgovaram sa kolegama imunolozima, infektolozima, pedijatrima, epidemiolozima. Na kraju, sam došla do zaključka da je vakcinacija oružje za masovno uništenje, a svog mališana želim da vidim živog i zdravog. Od tog trenutka redovno pišem o odustajanju od vakcinacije i Mantoux testa u poliklinikama.

    - Pedijatar sam sa 13 godina iskustva. Nijesam vakcinisana ( osim - BCG u porodilištu - moja majka to nije sebi mogla oprostiti). Niko od ljekara i medicinskih sestara kod nas se ne vakciniše protiv gripa - nekako se svi predomisle. Vakciniše se samo upravnica. Tokom epidemije gripa primali smo 40-45 ljudi ne znam tačan broj. Upravnica je sjedila u odvojenom kabinetu, kapljala interferon, mazala nos "oksolin" mašću, odabrane posjetioce je primala isključivo sa maskama ( mi nijesmo mogli - da sjedimo 3 sata sa maskom na licu!) Pitanje: u cijeloj poliklinici od gripa je oboljela samo jedna osoba, znate li ko je to bio?!)))) Komplikacije (uključujući i smrt) od vakcina vidjela sam dosta često. Da, prosto zdrav razum nalaže da to ne može biti dobro... Sada mi ćerka stažira na infektivnom odjeljenju. Sa njom ću polako prikupljati podatke - povezanost vremena bolesti sa vakcinacijom...

    - Ja sam ljekar: Svoje dijete ne vakcinišem i neću ga vakcinisati!!!!!!!!!!! Izgubila sam jedno dijete 2002. godine od vakcinacine protiv rubeole imalo je tri mjeseca.

    - Ja sam ljekar anesteziolog. Sada sam već 5 mjeseci na porodiljskom odsustvu. Od svih vakcina sam odustala. Ideja da ne vakcinišem djecu javila se kod mene tokom studiranja na fakultetu. Moja prijateljica nije vakcinisala svoju djecu i oni su rasli zdravi i srećni. A mene su drugačije učili - bez vakcinacije se nemože! Tako sam počela potragu za informacijama. Knjige, informacije na Internetu, razovor sa imunolozima ... Što sam više čitala o neželjenim efektima to sam bila skloniji za odbijanje vakcinacije. Skandal povodom smrti diečaka posle vakcine protiv malih boginja konačno me je ubijedio - NE vakcine! Svi ljekari iz okruženja govore - treba! A ako posle vakcinacije nešto krene naopako, to je tvoj problem, to je tvoje dijete snalazi se sama. Uzgred u djetinjstvu sam primila samo par vakcina (zbog čestih bolesti nijesam mogla da se vakcinišem po programu). Nijesam prebolovala ni jednu dječiju infektivnu bolest.

    - Ja sam pedijatar, stariji sin je rođen kao zdrava krepka beba, trudnoća je protekla prelijepo, vakcinu protiv hepatitisa B u porodilištu sam odbila, primio je vakcinu BCG, posle koje su počele stalni "neurološki" krici, poremećaj sna. Htjela sam da poludim, vodila sam ga kod najboljih neurologa, u kartonu su mu napisali "zdrav". Preporuke su se svodile na kupanje u čaju sa sedativnim travama. Nažalost, nijesam odmah povezala njegovo stanje sa vakcinom, još sam sveto vjerovala u nepogrešivost učenja naših djetskih infektologa, primio je tri DPT vakcine posle svake vakcine imao bronhitis, curenje iz nosa tokom mjesec i po dana, pojavu atopijskog dermatitisa. Preuzela sam svu odgovornost na sebe, smatrala sam da neće dijete izbjeći infekciju na fonu vakcine. Dječak sad ima 4 godine, od prve godine prestao je sa vakcinama. Sada osjećam veliku krivicu pred sinom zbog dobrovoljno nanesene štete. Moja mlađa ćerka nikada nije vakcinisana. Zaštitite svoju djecu! Osim vas oni nikom nijesu potrebni.

    - Još na medicinskom fakultetu imunolozi su nam govorili da se do 3 godine i nakon 50 godine ne smije organizam opteretiti antigenima (stranim supstancama). Kod prvih je organizam još uvijek slab, kod drugih - već je oslabljen. A infektolozi su govorili kakvo je dejstvo vakcine, a antitijela (substance koje organizam proizvodi da bi se borio protiv infekcije) niko ne provjerava, zato se posle vakcinacije i razbolijevaju.

    - Ja sam neurolog. Još na fakultetu na katedri za imunologiju profesorka nam je govorila da pametni imunolog svoje dijete nikad ne vakciniše. Govorila je da su naše bolnice, prepune djece koja boluju od leukemije, koja se razvila usled vakcinacije. Nijesam je poslušala, vakcinisala sam dijete uvoznim vakcinama - pedijatar iz Instituta za pedijatriju, mi je rekla da su sve komplikacije nastale samo nakon domaće vakcine, a posle uvoznih ih nema! Jednostavno za uvozne ona dobija dobre pare, to je sve !!! U sastavu uvoznih ima isto gadosti, kao i kod naših, pri tom još ne znamo kako djeluje GM materijal, postoje informacije da mogu izazvati mutaciju gena - istraživanja stranih obavještajnih službi. Kao rezultat toga, stariji sin je dobio atopični dermatitis i hronični alergijski rinitis. Ništa u liječenju ne pomaže. Mlađu ćerku nijesam vakcinisala.

    - Ja sam pedijatar, ćerka sam pedijatra i majka budućeg pedijatra ... Imam porodično iskustvo od skoro 60 godina. Ja i moje troje djece nijesmo vakcinisani. Do odustajanja od vakcinacije doveo me je zdrav razum i posmatranje. Vidjela sam mnogo komplikacija, uključujući čak i smrt od vakcinacije. Još i to da vakcinisani isto boluju od tih bolesti, ali u starijoj dobi i sa težim posledicama ( koliko je epidemija zauški u vojsci štetna!) Čitanje literature i zlonamjerni napadi samo su ojačali to moje mišljenje ....

    Izvor: http://www.rifinfo.ru/news/38030
  • 19.01.2015 19:38
    Drzava da obezbedi povoljnije kineske vakcine! Ako je malo istekao rok trajanja nista to nije mi smo Srbi najjaci.
  • 19.01.2015 19:36
    Nemojte da se pelcujete, treba malo da se ocisti gene pool od idiota.
  • Vlada

    19.01.2015 19:31
    ...
    Promiče vam suština problema - nije problem vakcinacija kao takva, nego ono što vakcina dodatno sadrži a ne bi smela ni u najgorim noćnim morama. A za sadržaj vakcine lekar ne može da odgovara jer je nije on proizveo, a farma-kuća koje je proizvodi nema nameru da objavi šta je još u vakcini pored onoga što treba.
  • 19.01.2015 19:27
    @ Anonimus - вакцина

    Obavezuje te član 15. stav 3. Zakona o zdravstvenoj zaštiti:
    "Pojedinac je dužan da se podvrgne obaveznoj vakcinaciji u međunarodnom saobraćaju protiv određenih zaraznih bolesti utvrđenih zakonom kojim se uređuje oblast zaštite stanovništva od zaraznih bolesti, kao i da snosi troškove vakcinacije nastale u postupku sprovođenja te mere."
    kao i Pravilnik o imunizaciji i načinu zaštite lekovima.

    Hoćeš sad ići da se vakcinišeš pošto si dobila odgovor?
  • Limanka

    19.01.2015 19:10
    Kome verovati?!
    I "za" i "protiv", svi imaju neke svoje argumente i roditelji se dovode u totalni haos.
    Moje dete ima 11 godina, redovno je vakcinisan, nikada nije bio ozbiljnije bolestan, samo je 2-3 puta uzimao antibiotike.
    Pritisak protiv vakcinacije je strašan, svi govore o nekim strašnim posledicama itd...
    Šta da rade roditelji čija deca trebaju da prime revakcinu u 13. godini?! Da li može neko stručno da objasni da li je bolje to učiniti ili ne?! Kakve su moguće posledice primanja odnosno neprimanja vakcine?!
  • 19.01.2015 18:58
    @Arhivator
    U pravu si za bolesti koje se povremeno pojavljuju. Dete mi je bilo u bolnici kada se pojavila turbekuloza i njih nekoliko je bilo u izolaciji dok su ostale sa odeljenja dolazili i pregledali svaki cas, proveravali jesu li vakcinisani, je l se vakcina primila... i pamtim izjavu jednog od lekara a bila je da deca JESU vakcinisana ali ne protiv tuberkuloze koja vlada jer je virus mutirao!

  • Građanin

    19.01.2015 18:48
    ...
    Potrebno je uvesti, Zakonom obaveznu vakcinaciju kako se nebi pojavljivale srednjovekovne bolesti. Nekada se išlo kod doktora i za najmanju prehladu, dok danas se ode u apoteku i tamo dogovorite terapiju, uz bezrezervnu podršku komšinice, koja je kroz sve to prošla.
  • Teodosije III

    19.01.2015 18:47
    Ne moze se dozvoliti da neko odbija da vakcinise decu jer na taj nacin ugrozava ostale clanove zajednice. Da nije bilo vakcinacije ne bi se istrebile mnoge opasne bolesti.
  • Arhivator

    19.01.2015 18:39
    @ SaSa NS - demagogija i licemerje

    U državi u kojoj malo-malo pa negde izbije epidemija žutice, u kojoj je još uvek prisutna tuberkuloza vi biste da vakcinacija bude opciona i stvar izbora. E, neće moći.
    Neke stvari se ne mogu prepustiti roditeljima na odluku. Zašto je osnovna škola obavezna? Zar roditelji ne znaju šta je najbolje za njihobo dete. Zašto se država meša u to hoće li ili neće roditelji slati dete u školu? E, isto je i sa vakcinama.

    I još nešto. Zamislite da je 1972. vakcinisanje protiv Variole bilo stvar izbora. Ili, još gore, da vakcine nije ni bilo.

    I na kraju, vakcinacija u EU nije stvar izbora. EU nema jedinstvenu politiku o tome i ne širite neistinite informacije. Slovenija, Slovačka, Poljska, Malta, Italija, Mađarska, Grčka, Belgija - u svakoj je obavezna vakcinacijas.
  • 19.01.2015 18:34
    вакцина
    Добила сам пре 3 године поштом позив и обавештење да ћу сносити законске санкције уколико не дођем да примим вакцину против тетануса. Питала сам који ме закон обавезује и нисам добила одговор.И нисам примила вакцину нити је било санкција.ОВО КОМПРОМИТУЈЕ ЛЕКАРСКУ СТРУКУ И УНОСИ УЗНЕМИРЕНОСТ. Неко је организовао штампање, писање позива, платио поштарину да би нас обмануо.
  • Sale

    19.01.2015 17:36
    pa da
    Sta sam reko? Sve po stavkama razdeljeno sta zahtevaju i za sta se "bore". Vreme ce vam kazati. BTW vakcinacija ne izaziva autizam... ako ste na to mislili. Ako vam je tako bolje (citaj: lakse) onda nista. Roditelj sam dvoje dece, oboje suvakcinisani kao i ja i moja zena kad smo bili mali 70ih. Ajd uzdravlju "strucnjaci" sa "slobodom izbora". BOlje da na necemu drugom lecite komplekse... ovo je malko nezgodan teren.
  • Ami

    19.01.2015 17:33
    Lekari...
    Pa lekari su ti koji nas prvi dovedu u neizvesnost, koji nas pokolebaju, dovedu do toga da sami ispitujemo, istrazujemo...

    Kad sam rodila prvo dete, nisam ni razmisljala, vodila sam ga redovno na vakcinaciju, jer to je bilo nesto sto se radi, o cemu se ne razmislja... Sve dok mi doktor nije rekao umesto di-te-per vakcine postoji i bolja, ali koja se kupuje, i bla, bla bla... Na svako moje pitanje on je odmahnuo rukom. Kao dovoljno mi je rekao, da razmislim sama, kupim ili dam detetu drzavnu. Kada sam je kupila i donela poturili su mi papir da potpisem da sam donela vakcinu koju ce dati detetu i da ja snosim odgovornost. Kakvu odgovornost? I naravno da sam istrazivala i raspitivala se. I zgrozila se.

    I zato bih jako volela da nam se ne serviraju gluposti preko medija, nego da se roditeljima podjednako dobro objasni koje su moguce posledice vakcinacije i nevakcinacije. I da nam ostave izbor da sami biramo, jer njih, a ni drzavu ocigledno nije briga za nasu decu.
  • kptlepra

    19.01.2015 17:32
    Kao i uvek...
    .... Reshenje je jednostavno.....

    Nisu problem ni roditelji ni lekari, nego poverenje jednih u druge... I tu je kraj.

    Vi doktore kao struka morate stati zajedno sa roditeljima na istu stranu i zahtevati proveru svega sto nam se servira od strane FarmaMafije.....

    Morate ZAHTEVATI Akademsko Ujedinjenje Istocne i Zapadne medicine. Krajnje je vreme pnakon 3500 godina....

    ZAHTEVATI dekriminalizaciju, OCHIGLEDNO, korisne biljke....

    ZAHTEVATI drugo reshenje osim citostatika i zrachenja...

    ZAHTEVATI implementaciju NEinvazivnih ultrazvucnih operativnih zahvata, BEZ preskupih lekova i terapija za post operativni period...

    Morate ZAHTEVATI ukidanje SVEGA shto se trenutno kosi sa humanizmom a ide na ruku novcima smrti....


    Morate ZAHTEVATI strogo kaznjavanje preumishljenih doktora koji su se otudjili od nauke i prepustili svojoj sujeti i sujeti svojih institucija, nespremni da chuju nove ideje i metode...

    Aflatokisne i kvalitet hrane u smislu prevencije da ne pominjem ... To kao nije vasha nadleznost....

    Nakon toga dragi doktore.... Vratice se poverenje u Vas kao struke.....

    Dotle, Vi ste samo pijun i lobista, i vasa rech ne vredi ni pishljiva boba....
  • vakcina

    19.01.2015 17:27
    Hajde ovako...
    ...sastavimo mi lepo ugovor sa vama kao pacjentom, ja: taj i taj pod zdravom svešću i sosptvenom odlukom ne želim da vakcinišem dete vakcinom protiv XXX. Ako mi se dete razboli od xxx ja kao njegov staratelj ću u potpunosti da snosim sve finansijske troškove lečenja od pomenute bolesti. Sve znači SVE, svaki minut rada doktora, svaki minut rada sestre, svaki lek po punoj ceni, svaki potoršeni špric i iglu kako za tu bolest tako i za posledice koju ta bolest i njeno lečenje mogu da ostave kao i troškove za svako drugo dete koje do bolesti dođe u kontaktu sa vašim detetom. Može?
  • Deks

    19.01.2015 16:24
    Kada sam bio dete 70-ih roditelji nisu smeli da izvoljevaju i uopšte pomisle da ne vakcinišu decu, jer je država bila jaka i imala moć. Tako sam u prvom razredu u školi primio jednu vakcinu da vide da li sam otporan na tuberkulozu, pa pošto mi se nije primila morao sam ponovo primiti bolnu vakcinu zatim još jednu po pozivu kasnije. I naravno ništa nam se nije desilo od tih vakcina naprotiv izrasli smo u zdrave ljude zahvaljući zaštiti od bolesti koje su nam pružile. Trebalo bi ošto sankcionisati roditelje koji danas odbijaju da vakcinišu decu. Naravno da medicinska struka mora podići svoj glas kako u ovom slučaju tako i u priči o navodnoj "krađi beba u srpskim porodilištima" koja je takođe jedna izmišljotina.
  • Ivana

    19.01.2015 16:10
    mama
    Svako ima pravo da donese odluku za svoje dete, alu se slazem sa cunjenicom da u drustvu gde jos uvek postoje virusi, bolesti izbegavati vakcinaciju. Da zivimo u vremenu gde je bolja situacija, prva bih odustala. Ovako, to je kao da bolesnom detetu ne dajes lek, negi ga saljes medju decu, isto bolesnu, koja piju antibiotike u nadi da ce tvoje wunderkind prelezati virus bez terapije, NECE.
  • 19.01.2015 15:39
    roditelji oštećene dece
    Mi, roditelji dece ostecene vakcinama i gradjani RS koji se zalazu za dobrovoljnu vakcinaciju, DIZEMO GLAS i zahtevamo:
    1) da nam se putem sredstava javnog informisanja omoguci adekvatan medijski prostor koji ima i doticni poslanik koji je zloupotrebio svoj poslanicki mandat ogresivsi se o Ustav RS i ljudska prava i slobode i umesto kao predstavnik svih gradjana od kojih je biran, istupio kao profesor medicinskih nauka braneci interese visokokompromitivane struke kojoj i sam pripada.
    2) da se momentalno zaustavi huskacka kampanja diskvalifikacije roditelja koji odbijaju vakcinaciju svoje dece, jer se na taj nacin podriva jaz izmedju njih i roditelja koji disciplinovano sprovode vestacku imunizaciju svoje dece.
    3) da se strucno, nepristrasno i objektivno informise sira javnost o aktuelnoj situaciji o nedavno proglasenoj epidemiji morbila u Beogradu, te da se taksativno navede vakcinacijski status obolelih kao i lanac infekcije.
    4) da se organizuje strucna, nezavisna panel diskusija o opravdanosti vazeceg kalendara obavezne imunizacije dece u Srbiji kao i samog koncepta "prevencije" putem vestacke imunizacije. Da se prezentuju najnoviji rezultati nezavisnih naucnih i klinickih studija u vezi sa svim negativnim posledicama vakcinacije, koje su sirom sveta vodjene za dobrobit celokupne svetske populacije, a u cilju preispitivanja srednjevekovnih vakcinacijiskih postulata, na kojima se dva i po veka veka temelji zvanicna medicinska i farmaceustska nauka.
  • SaSa NS

    19.01.2015 15:35
    demagogija i licemerje
    ... konstanto se prave zamene teza i uteruje strah neistinama ... mi roditelji koji smo protiv vakcinacije imamo samo jedan cilj ne da se vakcinacija zaustavi vec da ona bude stvar izbora kao sto je to u EU kojoj kao drzava streamimo da budemo deo ... onaj ko hoce da se vakcinise ne ka to cini a nek se nama koji to ne zelimo ostavi na nas izbor ... samo treba reci da u toj EU vakcinacija je izbor pojedinca a ako zelite da se vakcinisete sebe ili svoje dete onda podpisujete dokument u kome preuzimate svu odgovornost na sebe po dobijenju iste i sve posledice takodje ... i sad, sto su oni bilo sta pametniji ili razlicitiji od nas ajde neka mi neko kaze ... i moje pitanje na koje bih voleo da mi neko od lekara odgovori a to je, zasto u slucaju bilo kakvih posledica po dobijanju vakcina niko nikad nije odgovoran?!? ni lekar, ni nadlezno ministarstvo, ni proizvodjac vakcine ?!? ... ko je tu lud ?!? .. evo ja nikome ne uterujem strah vec sam rekao samo cinjenice ... ako vas plase cinjeneice e onda neznam sta da vam kazem ...
  • Sale

    19.01.2015 14:59
    ajmosad
    Dršte se narode... stiže lavina "stručnjaka" i "probudjenih" sa parolama protiv vakcinacije!
  • pera

    19.01.2015 14:39
    ..
    Damn right!
  • Glas?

    19.01.2015 14:11
    Lekari da dignu glas? Lekari vise nemaju glas. Nikakav. I nista im se ne dize, pa ni glas. Ne moze neko da bude ponizen, obespravljen, ugazen ko opusak na ulici, a da mu se nesto dize i da mu se cuje glas. Uostalom, lekari sa znanjem, postenjem, inicijativom i glasom su vec nasli nacin da se spasu i odleprsaju, i svoj entuzijazam trose negde gde se to ceni. Ostalo vam je to sto ste hteli, ili zasluzujete, a njih stvarno vise nizasta nije briga. Neka neko ovo dojavi Clanu skupstinskog odbora Milisavljevicu koji izgleda nije upucen, da se ne nervira za dzabe, posto se bas vidi da mu je iskreno stalo.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna