Buba: Folksvagenov čuveni auto odlazi u istoriju

Folksvagen će 2019. prestati da proizvodi čuveni automobil, koji je postao poznat u Diznijevim filmovima.
Buba iz 2012. godine
Getty Images
Proizvodnja Bube je posledljih godina premeštena iz Evrope u Meksiko

Folksvagen će 2019. prestati da proizvodu Bubu, čime će ovaj legendarni model otići u istoriju.

Nemačka kompanija je saopštila da će proizvodnja u Meksiku prestati u julu naredne godine, nakon proizvodnje poslednjeg modela.

Buba vuče korene iz nacističke Nemačke, kao kreacija „automobila za ljude", ali je postala zvezda u seriji uspešnih Diznijevih filmova, kao vozilo nazvano Herbi.

Prodaja je, međutim poslednjih godina opala, naročito na ključnom američkom tržištu.

Vozači u Americi okrenuli su se velikim automobilima, poput terenaca i sportskih vozila.

Folksvagen, u svetlu skandala sa štetnim gasovima dizelaša i velikih investicija u električna vozila, saopštava da će smanjiti proizvodnju svojih modela i usmeriti se na proizvodnju porodičnih i električnih automobila.

Kompanija je saopštila da će poslednje Bube biti proizvedene u oba modela.

Herbi na Kanskom festivalu
AFP
Imala je i filmsku karijeru

„Gubitak Bube posle skoro tri generacije i životnog veka od gotovo sedam decenija, izazvaće mnogo emocija kod njenih najvećih fanova", kaže Henirh Vobken, izvršni direktor Folksvagen grupe u Americi.

Bubu je dizajnirao 1930-ih godina legendarni inženjer Ferdinand Porše - čije je ime sada sinonim za brze automobile - po nalogu Adolfa Hitlera, koji je želeo jeftin i praktičan automobil, masovne proizvodnje, dostupan stanovnicima Nemačke.

Ali izbijanje rata zaustavilo je planove, pošto je proizvodnja za vojne potrebe imala prednost.

Adolf Hitler je naredio proizvodnju
Getty Images
Bila je zamišljena kao porodični automobil, dostupan svakom Nemcu

Proizvodnja je počela kasnih 1940-ih, a do 1955. godine milion ovih automobila bio je na ulicama je širom Nemačke.

Buba je dobila međunarodnu slavu 1960-ih i 1970-ih godina u filmu „Herbi, ljubavna buba", u kojima je buba bila trkački automobil koji razmišlja.

Popularnost je dobila 1960-ih, kada je počela da važi za mali, praktičan, ali estetski kvalitetan model.

Proizvodnja Bube je prestajala i počinjala nekoliko puta tokom decenija, a poslednji originalni model je sišao sa trake meksičke fabrike 2003. godine.

Prodaja Nove Bube, redizajniranog modela zasnovanog na Folksvagenovom Golfu, kasnih devedesetih godina doživela je ekspanziju na američkom tržištu, a 1999. godine prodato je više od 80.000 primeraka.

Izložba automobila
Getty Images
Čuveni automobil širom sveta ima mnogo ljubitelja

Kompanija je pre nekoliko godina preispitivala mogućnost prepravke modela i proizvodnje električnog modela, pre nego što je odlučila da model pošalje u istoriju.

Ali Vobken ipak ne isključuje mogućnost da bi model jednog dana mogao ponovo da oživi.

„Nikad ne reci nikad", rekao je on.

Tokom prvih osam meseci 2018. godine Folksvagen je prodao 11.151 Buba, što je pad od 2,2 odsto u odnosu na isti period prošle godine.

Američki potrošači koji traže malo Folksvagenovo vozilo uglavnom preferiraju Džetu ili Tiguan.

Komentari 0

    Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije BBC - BBC