Oko zvezde udaljene 14 svetlosnih godina kruži planeta slična Veneri

Astronom Stiven Kejn sa univerziteta San Francisko objavio je u najnovijem izdanju časopisa "Astrophysical Journal" rezultate istraživanja solarnog sistema oko zvezde Wolf 1061.

Kejn, jedan od vodećih "lovaca na planete", se fokusirao na zvezdu udaljenu 14 svetlosnih godina od Zemlje oko koje kruže tri planete, a njegovo istraživanje pokazalo je da se jedna od njih nalazi u nastanjivoj zoni.

"Planetarni sistem oko zvezde Wolf 1061 je važan jer je veoma blizu i pruža nam mogućnost da u budućnosti ustanovimo da li tamo postoji život", rekao je Kejn.

Jedna od tri planete, Wolf 1061c, je u potpunosti u nastanjivoj zoni. Radi se o "super Zemlji", čiji je prečnik za 64 odsto veći od naše planete.

"Kada tražimo planete na kojima bi moglo biti života, jedan od prvih uslova koji mora ispunjavati je da se nalazi u nastanjivoj zoni. To znači da mora biti veoma slična Zemlji. Mora biti stenovita i da nalazi se na optimalnoj udaljenosti od svoje zvezde. Ako je preblizu, zbog vručine će život biti nemoguć, kao na Veneri, koja je verovatno nekada imala mora i okeane poput Zemlje, ali su oni isparili. Ako je predaleko, biće prehladno i voda bi bila smrznuta, kao na Marsu", rekao je Kejn.

Kejn ipak nije optimista kada je u pitanju život na planeti Wolf 1061c.

"Verovatno se radi o planeti sličnoj Veneri, a loša vest je da smo uočili da su klimatske promene na njoj veoma česte i burne. Znači da tamo verovatno vlada pravi haos, planeta se vveoma brzo zagreva i hladi. No, za sve ovo potrebne su dodatne informacije koje ćemo dobiti u budućnosti, a mnogo će nam pomoći novi Džejms Veb teleskop", dodao je Kejn.

• Purpleitious

24.01.2017 08:33
    Malko zastarelo
    Pretpostavljam da treba jos dodati da misle na zivot poput naseg, a ne na bilo kakav zivot, bakterije npr.
    Takodje pored 'nastanjive zone' i sastava planete, nedavno je ustanovljeno da za 'dugotrajniji' zivot na nekoj planei, odnosno da bi zivot mogao da evoluira do makroskopskog stadijuma, izuzetno vazno da u sistemu takodje postoji planeta poput Jupitera. Jupiter svojom gravitacijom (izuzetno velikom masom) stiti zemlju od udara vecih lutajucih nebeskih tela.